Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Litar inte på någon/något! Reply To: Litar inte på någon/något!

  • finn

    Member
    2006-07-26 at 01:48

    Miljöombyte kan göra underverk. Ibland behöver man sticka bort för att få lite perspektiv på saker. Lämna vänner och bekanta hemma (bra som dåliga) och bara vara med sig själv och nya människor i nya miljöer! Det kan göra underverk. Tror inte det spelar så stor roll hur långt man åker. Bara man känner att man bryter allt med det gammla. Jag menar åka iväg över en weekend och sen tillbaka i smeten efter helgen funkar inte. Man ska bara kasta sig ut.

    Sen nämdes det något om social fobi. Nu kan jag bara utgå från mig själv. Men hur är det med datorvanor. Haft en period när jag ersatte alla mina aktiviteter med datorn. Alla mina vänner, med folk jag aldrig träffat i verkligheten. Resultatet var att jag misste all min sociala kompetens och fick bygga upp den från scratch. Blev ganska kraftigt deprimerad periodvis. Och då blir det en anledning till döda ännu mer tid framför datorn. Och när man gorde ett försök att stänga av den, så va man tillbaka där igen eftersom man hade inga andra hobbys vid sidan av datorn.

    Nu när jag tänker på det så var det nog för att jag hittade cannabis som jag började komma bort från datorn. Så då började jag missbruka det istället. 😆