Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj Komplett setup säljes – 7000:- -SÅLD- Reply To: Komplett setup säljes – 7000:- -SÅLD-

  • reaper

    Member
    2006-06-03 at 18:26

    @onemanarmy wrote:

    Experten: 😳 Vadådå?

    Men det stämmer antagligen som du säger, men någonting borde väl polisen kunna göra? Eller? Jag menar, kan dom sitta vid datorer och jaga oskyldiga odlare och andra livsnjutare, begå olagliga handlingar mot fildelare på order av USA etc, så borde det väl för fan kunna ta tag i en anmälan om en blåsning?

    Vilket ruttet samhälle vi lever i isåfall.
    Eller är jag naiv nu? :?

    Smeagol: Sorry, den där linen missade jag bestämt 😳 Ska läsa lite nogrannare nästa gång innan jag öppnar munnen.

    Polisen kommer definitivt att ta upp anmälan , sedan får man en kopia på ett A4 ark hem i brevlådan , 2 veckor efter det får man ett nytt papper där det står att “utredning nedlagt” pga. bla bla bla… typ för lite bevis , osv.

    Det som har hänt under dessa två veckor är att anmälan har legat på en utredares skrivbord tillsammans med 3000 andra anmälningar om sk. mängdbrott , och utredaren måste helt enkelt städa sitt skrivbord någongång precis som alla andra , att det skulle läggas resurser på småbrott som skall utredas , det har inte hänt i sverige de senaste 20 åren.

    Sånt som mer eller mindre ALDRIG utreds kan vara :

    Inbrott bil
    Inbrott källarföråd
    Lägenhetsinbrott
    Misshandel
    Vanvård djur
    Skadegörelse

    osv.. fråga en riktig polis så får du se , många är riktigt vettiga , andra är helt malplacerade.