Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Odla i en Grop?! Reply To: Odla i en Grop?!

  • gropen

    Member
    2004-10-25 at 17:37

    Tack Loffe för att du la upp bilderna, du får gärna berätta hur man gör också 😉

    Här kommer tre till bilder, en på ingången och två på insidan av gropen.

    http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?s=&action=folder&galsort=&userid=748762

    Har tagit dit en LE-lampa och ni ser det gröna röret som sticker in i gropen, det är ett utsug, det är sådana rör jag grävt ner el-kabeln i.

    Har tre insug i det som ska vara ganya-rummet och ett utsug i samma rum.
    Har även ett insug vid öppningen.

    Har fortfarande problem…

    Jorden som jag skulle använda för att fylla på mellan väggen och marken räcker inte 😯 Plus att när jag började att fylla en vägg så började träplanken längst ner att bonga (heter det bonga) :?:

    En kompis föräldrar säljer 7st dörrar för 50kr, funderar på att lägga dom runt gropen från marken till taket (som en slags ramp upp till taket) och sedan lägga på en presenning.
    Därefter kastar jag jord på preseningen och täcker över hela gropen.. men hur ska jag få jorden att stanna på dörrarna, den kommer att glida av direkt någon går där.

    Finns det någon bättre ide?

    Något som man skulle kunna fylla igen med utan att vara för tungt att ta dit eller för belastande för väggarna.

    Mycket mycket tacksam för snabba svar. :D

    Ps: Funderar på att flytta tråden till bildbanken så att alla kan skriva utan att Hr Sanders måste komma in och ta bort inlägg.

    Inget illa om Hr Sanders, förstår att ni vill ha detta till ett universitetsforum där man snabbt ska kunna plocka på sig information utan att behöva läsa en massa sidotjaffs men vet inte om jag är seriös nog för detta. :)

    Och när gropen är färdig (förhoppningsvis snart) och jag ska börja fixa inför odlandet så har det väl inget med gropen att göra så då får jag väl inte börja skriva om det?
    Är inte helt säker på reglerna :?