Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Easy Ryder microodling Reply To: Easy Ryder microodling

  • cthullu

    Member
    2011-01-12 at 18:01

    is i magen nu ingen panik.

    vet inte riktigt vad du menade när du “flushade dem i näring”? Troligen kan de fått en bränna?

    (än en gång sorry jag först missade att du hade planterat om dem, såg gamla bristskador och sa åt dig att ge näring omedelbart, och som sagt man ska inte flusha utan vattna normalt med näringslösningen. Nu vågar jag snart inte ge dig mer råd, känns som jag fuckat upp för dig mer än jag hjälpt just nu haha)

    Det kan vara svårt att se skillnad på brist och bränna (K brist kan se ut som N bränna) men uppåtpekande taggar på bladen brukar indikera bränna eller att man tangerar mycket nära bränna vilket jag tycker mig se redan på bilden där du sprayat med vatten vilket var 2 dagar efter du flushat den med näring mao.

    Om du känner att du kanske gav dem lite väl mycket av det goda då och tror på bränna så fortsätt med vatten (eventuellt ge en light-flush en gång nu direkt med rent vatten, typ doppa krukan en gång i badkaret) och börja försiktigt (halv dos enligt anvisningarna på flaskan) med näring nästa vecka.

    Budsen och deras blad (de små) ser iaf superfina ut, fanleafsen däremot är det första den offrar. Både vid brist (suger näringen ur dem) och vid bränna (eldar upp dem).

    I slutet av blom eller mitt i lite beroende på phenotyp brukar plantorna som HTG sade dra näring ur bladen vilket är helt normalt. Det kostar mindre energi för plantan att ta dem ut bladen än att uppta näringen via rötterna och den ska ju ändå dö snart är väl moder naturs resonemang…

    Du kommer nog få en helt ok skörd hursomhelst, dont worry, det ska vara lite knasande första odlingarna :D