Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Nu drar jag från swecan. Reply To: Nu drar jag från swecan.

  • doctordoom

    Member
    2011-03-29 at 04:59

    Tycker personligen det är lite av en överreaktion. Modsen håller forumet rent. Skulle du läsa varje post som läggs varje dag skulle du se att om dom “släppte lite på tyglarna” skulle forumet bli så här:

    “jag är så bäng” – 19,000 posts
    “jag ska odla, gör en personlig guide för mig” – 19,000 st trådar
    “jag älskar , någon som vet hur man i i ” 500 trådar
    “obegripliga topics” 25,000 posts
    “läsvärda trådar” 20st

    På gott och ont att dom är hårda, känner också att “odlings-eliten” håller dom nya på ett kanske lite för kort koppel, men vad ska dom göra? Som det är idag har dom möjlighet att lära sig om dom gör lite jobb SJÄLVA innan dom gör en tråd med obegripliga namn.

    Sen håller jag inte riktigt med att problemet är MODS utan snarare gamla / äldre medlemmar som har en väldigt hatisk/otrevlig attityd till nya/okunniga medlemmar. Tänker inte nämna några namn, vill bara att alla ska tänka på följande:

    alla är inte lika kunniga som ni, anledningen till att vi ställer frågor är att vi inte vet. Alla är inte lata och postar först sen söker bland gamla trådar. Ha hänsyn till att sök funktionen inte är ideal och även en kompetent människa kan missa eller söka på fel saker.

    Tack för mig, tack för dig, hoppas du kommer tillbaka!