Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling hjälp mig o köpa rätt :) Reply To: hjälp mig o köpa rätt :)

  • skyhigh

    Member
    2012-02-13 at 19:39

    @AllanBallan wrote:

    Inget ont om er med “nyfiken Grön”, men borde ni få svara ALLS, det blir ju bara 99% gissningar!(eller Bullshitt)

    Var inte så bitter vännen :)

    Det är flertalet medlemmar som till och från byter nick, så en med 22 inlägg, kan egentligen ha skrivit 2000 inlägg totalt, bara att 1978 av dom ligger på en annan användare.

    Sedan är få inlägg och kort medlemskap inte ett bevis på dålig kunskap, det finns folk som läst på forumet, och odlat i år utan att regga sig, dom kan besitta oerhörd kunskap.

    Det rådet jag skulle ge är att kolla hur många inlägg den som svarar dig har, och sedan om han får mothugg, det tycker jag är rätt väg att gå, låta den kollektiva kunskapen som finns här bena ut en fråga tills det finns ett bra svar.
    Sista blev kanske lite otydligt men hoppas folk förstår ändå :)

    @weewee wrote:

    hur många plantor tror du att man får plats i en 90×90?

    Beror såklart på hur stora krukor du har. Har du krukor som är 15×15 cm, blir det 16 st (edit; räknade helt galet, blir såklart 36 st), är dom 30×30 cm, 9 st.
    Jag skulle rekommendera lite större krukor (8-15 liter), och dom brukar ligga mellan 20-30 cm, så skulle säga att du får plats med 9 st.