Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur dumma är ni egentligen? Reply To: Hur dumma är ni egentligen?

  • reaper

    Member
    2005-11-01 at 01:33

    Gjorde ett IQ-test för drygt 2 år sen nu (ett test som gäller som intyg för MENSA) som visade att jag hade en IQ på 145 (2% av jordens befolkning har över 130 vilket MENSA kräver för att man ska få var med) och samtidigt fick jag 15 av 18 på mensas prick-test. gjorde mensas pricktest nu i sommras för skojjs skull å då spikade jag det på 5 minuter. jag vill dock inte kalla mig så smart då IQ bara mäter förmågan att lösa logiska problem och dom prat om 9 olika typer av intellegens. Vet en kompis till mig som fick 4 på mensas prick-test som inte alls var så spec bra i matte å fysik m.m dock är hon en JÄVEL på språk, lär sig ett nytt språk på nolltid.
    De jag vill ha sagt är att man inte ska stirra sig blind på IQ, ja har aldirg vart med i MENSA trotts att jag tydligen har IQ för det…

    Ha de bra alla å känn er inte fumma pga prick-tester m.m är säker på att det är andra typer av intellegens hos er som skulle piska skiten ur mig tex.

    Dröm sött alla nu ska ja dyka ner å försöka förstå matten vi har dugga på imorrn.