Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken MINI odling i akvarie, uppdaterad 27/2 slaktat…

  • MINI odling i akvarie, uppdaterad 27/2 slaktat…

    Posted by fredrik on 2005-01-09 at 20:11

    tjena!

    jag hade 2st orange bud sticklingar över, så ja tänkte tästa å sätta dom i blom så små som möjligt. dom har fått rota sig och veggats i runt 5veckor i samma lilla mini kruka så att dom inte fått växa till sig, och dom är 7 samt 8cm. nu har jag satt dom i ett akvarium med måtten: 40x25x25cm (bredd, djup, och höjd). i mitten sitter det en vägg av plast för att rötterna inte ska växa ihop. över plantorna sitter en nätkorg i metall som jag även lindat på extra ståltråd för att få mindre “luckor”.

    tanken är alltså att dom ska blomma klart i akvariumet (om det går) :D
    akvariumet står i blommrummet under cirka 550w hps (tillsammans med andra plantor)

    här kommer nåra pics



    ja förväntar mej ingenting men det vore ju ballt om man kunde få dom att blomma klart där i! :) vad tror ni om dehär?

    replied 19 years, 2 months ago 8 Members · 58 Replies
  • 58 Replies
  • reaper

    Member
    2005-01-09 at 22:53

    Spacat värre Fredde. Ska du driva fram bonsai Cannabis? ;)

  • reaper

    Member
    2005-01-10 at 01:02

    Ser riktig coolt ut :D Jag själc startade min första CB olding i ett trä Terrarie i ungefär samma storlek som ditt aqvarie.
    Lycka till! 8)

  • reaper

    Member
    2005-01-13 at 08:55

    Hehe, du lär ju få röka så det räcker till minst en spliff i alla fall :D

  • smurfish

    Member
    2005-01-13 at 22:40

    En fråga bara har du hål i botten ? annars kan rötterna börja möggla och andra otrevliga saker

  • lonewolf

    Member
    2005-01-14 at 08:59

    Skitgrymt, sånt där gillar vi. Rötterna vill ju dock ha så lite ljus som möjligt så du kan ju klä akvariets nedre decimeter(eller hur högt jorden nu går) med folie. Lycka till!

  • fredrik

    Member
    2005-01-14 at 15:20

    En fråga bara har du hål i botten ? annars kan rötterna börja möggla och andra otrevliga saker

    de ligger en hel del stora leca i botten, de tror ja ska räcka :)

    Skitgrymt, sånt där gillar vi. Rötterna vill ju dock ha så lite ljus som möjligt så du kan ju klä akvariets nedre decimeter(eller hur högt jorden nu går) med folie. Lycka till!

    jag har inte klätt den med något än för ja vill se hur pass fort jorden fylls med rötter, men ja lär ju behöva täta rätt snart :)

    nu har dom växt en del och jag har fått binda ner dom med mer ståltråd, jag tänkte posta en bild i veckan eller nått för er som vill följa dehär :)

    peace!

  • reaper

    Member
    2005-01-14 at 16:28

    Fan vad grym odling ;)

  • reaper

    Member
    2005-01-14 at 17:48

    Fredrik, vilken fixare du är mannen. Mycket fritid? ;)

  • fredrik

    Member
    2005-01-14 at 18:21

    @Geezer_LDN wrote:

    Fredrik, vilken fixare du är mannen. Mycket fritid? ;)

    :D nä men projekt av alla dess slag är ju de roligaste som finns, man måste ju alltid ha minst ett par järn i elden! 😉

  • reaper

    Member
    2005-01-14 at 21:01

    @fredrik wrote:

    @Geezer_LDN wrote:

    Fredrik, vilken fixare du är mannen. Mycket fritid? ;)

    :D nä men projekt av alla dess slag är ju de roligaste som finns, man måste ju alltid ha minst ett par järn i elden! 😉

    Jo, vi har märkt det :)

    Inspirerande att någon har så mycket idéer, kör så det ryker!

  • reaper

    Member
    2005-01-14 at 21:43

    Kul med en miniscrog, lite finröka blir det allt ;)

  • fredrik

    Member
    2005-01-16 at 19:23

    sådär en vecka har gått, och dags för bild uppdate :)
    stammarna ser ut som “S” efter den kraftiga nerbindningen

    allt går bra men det har ju inte hänt så mycket intressant att skriva om precis…
    men en extra le har dom iaf fått :P

  • reaper

    Member
    2005-01-16 at 19:42

    Fint! Hur höga tror du dom kommer att vara sen i blom?

  • fredrik

    Member
    2005-01-16 at 20:01

    Fint! Hur höga tror du dom kommer att vara sen i blom?

    dom har vart i 12/12 en vecka redan :)

    men hur stora dom kommer bli totalt har ja ingen aning om… modern till den ena sticklingen stretchade rätt bra när den blommades och den andra stretcha nästan inget alls, (därför tog jag jusst domhär 2) men de ska bli intressant att se hur det blir med den kraftiga nerbindningen och den lilla yta dom har…

  • maja

    Member
    2005-01-16 at 22:10

    Haha en polare kom med samma idé till mig men jag tyckte att det lät helt :crazy: . Men nu kanske jag kan få mig en knäpp på nosen om det fungerar vill säga :? . Ska bli kul och följa denna tråd 8) Peace

Page 1 of 4

Log in to reply.