Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Ekologisk odling Reply To: Ekologisk odling

  • torparen

    Member
    2009-04-24 at 07:42

    Hästskiten har legat i hagen sen i höstas, så den är nog lagom mogen nu.

    Annars är en dubbelgrävd (två spadtag djup alltså) grop eller ränna, med ett lager brunnen stallgödsel i botten, rena rama anabola steroiderna för varje växt som får lyckan att växa upp där.

    Hmmm, måste nog testa ett par såna planteringsgropar också!
    Hurvida mina plantor får vara i fred för djuren märker vi väl om ca 2-3-månader. Har även funderat på om jg ska köpa 2 såna här små växthus http://www.blocket.se/vi/20925688.htm?ca=21_s eller bygga själv med reglar och byggplast. Fördelen med dom små köpta är att man ju kan sätta in nån hane och hona tillsammans i ett tält för fröodling utan att sabba dom andra, och driva upp småplantor innan utsättning. Så man blir självförsörjande menar jag… Temat för odlingen är iaf at den ska vara ekologisk så långt som möjlig med naturliga gödämnen, och så givevis “KISS” eftersom jag i grund och botten är otroligt lat 😆 8)
    änkte också pröva att plantera direkt i en säck med kogödsel, den sorten man säljer utanför snabbköpet typ “4 st för 99:-” för att se hur det funkar…