• anybodysmoker

    Member
    2008-07-05 at 16:14

    @Shesus wrote:

    Ja, du Kiruna verkar ju använda det här secret-tänket till bra saker.

    Men när jag såg filmen måste jag säga att det var lite läskigt med folk som t.ex. klistrar upp dollarsedlar i taket för att se dem det första de gör när de vaknar. Lite halvflummiga ord om “kontakt med den kosmiska vibrationen” ändrar för min del inte intrycket av någon försöker sälja mig något, något jag egentligen inte vill ha.

    Överhuvudtaget utgår den tv-shopaktiga filmen från att lycka baseras på pengar och vad andra tycker om en, något som kommer mycket långt från min sanning. Jag har har varit rik och olycklig men också fattig och lycklig, som nu.
    Riktigt, riktigt lycklig vart jag inte förrän jag slutade bry mig det minsta om vad någon annan tycker eller tänker om mig.

    Min poäng är att den lycka man har och ger inte är beroende av att man ska få något “av universum” först. Det är bara att ösa på från det man alltid har, sig själv, sin fullständiga närvaro. Så är man plötsligt med i en enorm ström av överflöd som berikar oss och berikas av vårt deltagande, oavlåtligt och ömsesidigt.

    Mind of matter