Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Sjukstugan Kommer inte förbi första stadiet.. (nya problem) Reply To: Kommer inte förbi första stadiet.. (nya problem)

  • reaper

    Member
    2007-08-23 at 11:06

    Altså nu flyger jag snart i taket!!!! Altså vad gör jag för fel, blir vansinning nu!
    det har nu gått 5 dar sen dom kika ovan jord och nu börjas det igen, dom gulnar!!!

    Temp ligger mellan 25-27 grader. Ph i vattnet var denna gång 6.0(ragnvatten) 6.7(nersatt kranvattem). Som jord har jag hafft hasselfors såjord med 10%sand som yttligare utspädes med 10% perlit. De första 3 dagarna sprayade jag bara jordytan så den såg fuktig ut (rätt många ggr per dag). Dag 3 så vattnade jag med nersatt kranvatten så det rann ut i botten. sen dess har jag bara sprayat. Enda gången dom var hängiga var just efter jag vattnat plantan men dom blev styva snabbt igen och varit det sen dess.
    Jag har bra belysning, bra ventilation och ÄNDÅ så börjar dom bli gula nu i mitten, altså jag får snart en enormt utbrott för jag har inte en susning vad som är felet nu, allt är perfekt enligt alla konsten regler!

    Är det normalt att dom blir gul i mitten eller har jag en anledning att vara orolig för det blir så här varenda jävla gång jag försöker och nu är allt i perfekt utförande vad jag vet.

    -Utrymmet-
    * Storlek (b,l,h): 100*70*200
    * Temperatur: 25-27
    * Fläkt riktad mot plantan?: Ja 2st 120mm datafläktar

    -Belysning-
    * Typ av lampa: 1st MH 250w + 2st kallvita lysrör
    * Avstånd mellan lampa och planta: 40cm(mh) 10-15cm(lysrör)

    – Om plantan –
    * Storlek på plantan: Se bild
    * Storlek på krukan: Se bild

    – Vattning och Näring –
    * Typ av Näring: Ingen, enbart näringen som finns i jorden

    – Övrigt –
    Typ av jordmix: 90% såjord/kaktusjord(10% sand i den) 10% perlit
    Dränering: Hål i botten av plastkurka.
    Vattnets PH: 6.6
    Luftfuktighet: 45-60%
    Ventilation: Kanalfläkt
    Insug: Passivt insug med fiberduk som filter
    Väggar/golv/tak: Räddningsfilt på vägg/dörr, omålad spånskiva i tak, Golv är målad med vit färg.
    Beskrivning av problem: Plantan(plantorna) är gul i den nya delen av utväxten och enligt mig växer lite långsamt…

    Enda jag kan ha gjort del är övervattning men så borde dom väll vara hängiga, övervattning, enda jag gjort är sprayat ytan de första 3 dagarna ch sen vattnat 1 gång… kan det verkligen vara övervattning för så lite?