Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Vitlöksbröd – upgrade 2003

  • Creator
    Discussion
  • #7653

    reaper
    Participant

    Jag är såld på vitlöksbröd å så här gör jag …

    I ugn :

    Pressa så många vitlöksklyftor du pallar i en mugg eller ett glas. Lägg i smör och kör i micron tills smöret är smält. Blanda runt med en sked, ha i lite basilika, oregano, pizzakrydda eller vilken örtkrydda som faller just dig i smaken.

    Variant I : Smeta ut smöret på ditt favoritbröd och kör in i ugnen på “grill”. Passa hela tiden för det bränner snabbt … ta ut och servera med majonäs eller aioli och gröna oliver.

    Variant II : Ta en sjysst baugette eller annat långsmalt bröd, skär skåror på snedden nästan helt igenom och pensla eller bre smöret ovanpå och i skårorna. Kör in i ugnen tills du har lagom färg.

    Gör en rejäl sats med vitlökssmör så fixar du vitlöksbröd på 5 minuter när som helst på dygnet.

    I brödrost :

    Pressa så många vitlöksklyftor du pallar i en mugg eller ett glas. Häll på olivolja och krydda enl. ovan. Pensla formfranska med oljan på båda sidor och rosta i brödrosten. Funkar till allt. Speciellt tillsammans med soppa. Varma Koppen i värsta fall. Oljan kan förvaras i kylen ett tag och då kan du göra vitlöksbröd på två minuter när som helst.

    Lyxigt värre ! Och funkar alltid med majonäs.

  • Author
    Replies
  • #120222

    token
    Member

    Tack Fructis
    Världens bästa krydda är ju vitlökså detta skall jag garanterat testa.

    Fasen att man inte har vitlök hemma för det hade varit läge för lite mummsig vitlöksbröd nu :pleased:

    //Tok

  • #120223

    reaper
    Member

    Jag har alltid en kopp med sån vitlöksolja i kylen och tar en liten sked i nästan allt jag lagar.

Log in to reply.