• Vent TT (VK100) oregelbundet varvsnitt, vara så?

    Posted by psy_trance420 on 2010-08-21 at 08:40

    Jag köpte en Vent TT från Nordic grow och fick hem den igår, kopplade in den(helt värdelös instruktion och går inte att använda jordad kabel), Eftersom jag vill ha den så tyst som möjligt så satte jag den på Lows speed men när den är igång så först kör den långsamt i ca. 10-20sekunder sen snabbare i ca.10-20 sekunder och håller på så. Är det någon här som har en Vent TT (RK100) som vet om detta är normalt eller om den bara är malfunction?

    Isånnafall måste jag skicka tillbaka den snarast! Deras frakt priser e ju rena rama skämten också men pga min situation så var jag tvyngen att panik beställa vilket jag ångrar grymt mycket, hade tjänat 1000kr på att beställa bättre grejer från England så inte glad.(beställde först RVK125 men den är knappast “mycket tyst” som det står på sidan, eller a istället för att låta som en stor jet motor så låter den som en mellan jet motor Flol)

    Ska bygga en ljudbox till denna Vent TT men vill inte vadda in fläkten om den är trasig i risk för brand så behöver råd.

    replied 13 years, 9 months ago 1 Member · 1 Reply
  • 1 Reply
  • psy_trance420

    Member
    2010-08-21 at 13:16

    Något jag märkte nu när jag har provat den mer är att jag testade att sätta på ventilationstuben(inte helt ut dragen bara rakt på som den kommer) och då låter den ju ännu mera, likadant blir det om jag bara sätter handen framför där luften kommer ut, blir det något bakåt tryck eller vad är det frågan om? Jag kan hålla min hand 5cm ifrån baksuget och ändå börjar den varva ännu mera, fattar ingenting, riktig jä#dra skit verkar det vara iallafall.

Log in to reply.