• vegga under hps+dagsljus (12+4/6)

    Posted by dzharas on 2008-01-19 at 13:38

    hej
    3 PPP har veggat i en månad nu o det är dags att blooma. problemet är att det finns 5st, 2 1/2 veckor yngre WW också i kammaren.
    alternativ1.
    kan jag göra så att jag byter till 12/12 så att PPP börjar blomma men veggar WW ytterligare 2 veckor genom att ha dom 12 timmar under hps’n och resterande 4 timmar i dagsljus (fönstret).
    alternativ2.
    jag kan också göra det motsatta, alltså slänga ut PPP efter 12 timmar men då har jag en extra ventilation att tänka på.

    …..eller ska man blooma hela högen nu?

    kom gärna med synpunkter…. vilka för och nackdelar ser ni i dessa två alternativen.

    -dzhango

    replied 16 years, 3 months ago 3 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • reaper

    Member
    2008-01-20 at 11:56

    Bloomar du hela bunten så får du inte samma skörd på dina ww.
    Kan du inte vegga 1-1,5 vecka till åtminstånde sen gå på bloom?

  • bone

    Member
    2008-01-20 at 12:13

    Jag håller med Montekristo, bind ner dina PPP om dom blir för långa så har du problemet löst :)

    Jag hade hellre velat ha en ordentlig skörd på WW än PPP.

    Mvh / Benet

  • reaper

    Member
    2008-02-15 at 16:22

    Dagsljus hjälper inte mycket speciellt inte om du är inne och det är vinter. en riktig lampa som en HPS är annars det bästa jag tror du kan använda.

  • donkey

    Member
    2008-02-16 at 17:44

    @weedlover71 wrote:

    Dagsljus hjälper inte mycket speciellt inte om du är inne och det är vinter. en riktig lampa som en HPS är annars det bästa jag tror du kan använda.

    Nu hade h*n redan en hps och tänkte endast utnyttja dagsljuset för att hålla plantorna i vegg några veckor längre. Av de två alternativen som nämner så hade jag haft kvar ww i garderoben och plockat ut PPP efter tolv timmar. På så vis så får alla plantorna bästa tänkbara belysning.

    Edit: Såg nu att inlägget var ganska gammalt så det har nog redan löst sig :P

    Mvh

Log in to reply.