Ett svenskt cannabisforum Forums Lokala forum Swecan Skåne Våren är kommen, snart dags och plantera? (U2006)

  • Våren är kommen, snart dags och plantera? (U2006)

    Posted by multeman on 2006-03-31 at 06:42

    Såja, nu va våren kommen här i skåne, frostfritt i 3nätter, 10grader på dagen. Dags och plantera ut snart, kanske redan nästa vecka? så vad ska odlas denna säsong? själv drar jag på stort, för jag tror på en finfin lång sommar iår…

    80st av varje (3veckor gammla)
    Panama Red
    Colombian Gold
    Dansk Pot

    Lite sticklingar från
    Skunk #1 & Lowryder*Kalichakra

    och snart 2år gammla moderplantan HinduKush ska också åka ut.

    så vad drar ni på med iår så? blir sommarn lång, eller en besvikelse?

    replied 18 years ago 3 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2006-03-31 at 12:31

    Kommer nog köra inomhus, är rätt så rokkie på att odla, men att det blir odling snart hoppas jag på 😆 😆 😆

    Hoppas på en bra sommar för din del Multeman 8)

  • fatboy

    Member
    2006-03-31 at 12:57

    Utomhus blir det

    4 st Early Misty
    5 st Lowryder

  • reaper

    Member
    2006-03-31 at 13:49

    själv blir det CB odling inne i år. Har andra planer för trägården :)

  • reaper

    Member
    2006-03-31 at 15:36
    Multeman wrote:
    Dags och plantera ut snart, kanske redan nästa vecka?

    Lugn o fin, misstaget jag gjorde -05 var att jag började plantera ut redan slutet Mars- mitten av April. Hade död på diverse sticklingar samt några LR

    Växer absolut nada, förrän värmen börjar brassa på. Slutet på Maj är nog säkrare, 2-3dm planta är nog minimun för att de ska klara sig hyffsat oxå.

    Förra säsongen körde jag bara i spann/kruka, tycker det är enklare med tanke på vattning/översvämning etc.

    Bara min åsikt.

    mvh o lycka till

    Crenata

  • multeman

    Member
    2006-04-01 at 06:44

    Halluja crenata. tar ditt råd att vänta lite med utplanteringen.. och ja spannar/krukor blir det nog iår minns -04, vatten vatten vatten och döden för mina blooms =(

    å btw, det va längesen vi sågs, nöjd med ventilationsystemet du köpte av mig å fatcat?

    hauu d gutt å brassa på lugnt :P

  • reaper

    Member
    2006-04-01 at 08:36
    Multeman wrote:
    Halluja crenata. tar ditt råd att vänta lite med utplanteringen.. och ja spannar/krukor blir det nog iår minns -04, vatten vatten vatten och döden för mina blooms =(

    å btw, det va längesen vi sågs, nöjd med ventilationsystemet du köpte av mig å fatcat?

    hauu d gutt å brassa på lugnt :P

    HEJ! :D

    Jaha, det var du?
    Trodde du hade annat nick.
    Jo, samtliga grejer (förutom fläkten) var riktigt fina grejer. Har inte installerat kolfiltret än, men det kan komma att behövas senare.

    Hur e de me FC? Har inte snackat nåt med han på sistonde.

    Vi får styra upp ett gathering sen framöver, ha d gött.

    Crenata

  • reaper

    Member
    2006-04-01 at 13:01

    Bara vi får en varm och skön sommar, är lite sugen på odla ute fast vet inte om de kommer bli av, lycka till ni andra med era utomhusodlingar :hemp:

  • multeman

    Member
    2006-04-01 at 17:48

    Crenata, joo FC sitter häktad =/ det e inget aprilskämt som du ser i PM.

Log in to reply.