Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Var är vi på väg? Är 1984 en idyll?

  • Var är vi på väg? Är 1984 en idyll?

    Posted by pink on 2006-05-12 at 07:38

    Hej! Vet inte om detta är rätt forum, men det käns som om vi bör skridva och tala om detta!

    Har ni hört att USA och ett andra oräknerliga amerikanska polismyndig-
    heter fritt får ta del av alla de miljarder telefonsamtal, sms och e-postbrev som EU har beslutat ska lagras hos europeiska teleoperatörer!

    Din anonymitet är din enda trygghet och ditt skydd. Historiskt sätt så har staten stått för de värsta övergreppen i modern historia. Varje inskränkning av vår anonymitet har alltid motiverats av säkerhetspolitiska skäl. Aldrig har jag varit med om att vi avskaffat ett övervaknings- och lagringssystem när den påstådda faran inte finns längre. Ty dessa system har en otervlig vana att sammsas med män(niskor) med makt, och systemen avvecklas inte av sig själva.

    Var är vi egentligen på väg? Ränsnaran dras sakta åt! Därför måste darktnet utvecklas. Nu! använd TOR!

    Källa http://www.svt.se/svttext/web/pages/117.html

    replied 18 years ago 3 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • reaper

    Member
    2006-05-12 at 09:18

    Liksom i 1984 så har “den fria världen” nu en diffus och osynlig fiende med tydliga ledargestalter som folkets hat kan riktas mot(Usama). Eftersom man betraktar sig som i krig så kan man med hänvisning till detta och på lång sikt, införa hur mycket frihetsberövande lagar som hälst. Och eftersom det alltid finns männsikor som hatar Västerlandet till den grad att de är berädda att offra både sitt eget och andras liv för att skada det, så har man en aldrig sinande ström av finder att “försvara” folket från.

    Jag säger inte att 9/11 var arrangerat av Amerikanska krafter, men det spelar defenitivt i händerna på dem som vill inskränka Västerlänningars frihet.

    Om ändå Frank Zappa var vid livet för att förklara hur korkade männniskor beter sig…

  • pink

    Member
    2006-05-12 at 09:48

    @Quadrophenia wrote:

    Liksom i 1984 så har “den fria världen” nu en diffus och osynlig fiende med tydliga ledargestalter som folkets hat kan riktas mot(Usama). Eftersom man betraktar sig som i krig så kan man med hänvisning till detta och på lång sikt, införa hur mycket frihetsberövande lagar som hälst. Och eftersom det alltid finns männsikor som hatar Västerlandet till den grad att de är berädda att offra både sitt eget och andras liv för att skada det, så har man en aldrig sinande ström av finder att “försvara” folket från.

    Jag säger inte att 9/11 var arrangerat av Amerikanska krafter, men det spelar defenitivt i händerna på dem som vill inskränka Västerlänningars frihet.

    Om ändå Frank Zappa var vid livet för att förklara hur korkade männniskor beter sig…

    Visst…Exakt!

    Det fanns något som tidigare hette ”Pax Romana”, det är latin och betyder ungifär “den romerska freden”. Det bettyde i praktiken att romariket motiverade krig, slakt och allmen kulturförstörelse med Pax Romana, allt för vår säkerhet – när det naturligtvis handlar om utökad MAKT över andra som inte automatiskt viker sig!

    Det ska bli intressnt att se vad vi i framtiden måste underkasta oss i EU för vår säkerhet skull. Nu har jag hört att vi t ex måste vissa legitimation när vi flyger inrikes! Vad kan INTE motiveras med säkerhet? Vad går före säkerheten? Inte är det en liten frihetstörstande individs dröm om att få odla och utöva sin hobby anonymt, och utan att bli jagad som ett djur, i alla fall; även om det är mer regel mer än undantag i övriga Europa i dag! Hela visten med EU, från min sida i alla fall, var att det skulle lätta lite runt cannabisen! I stället har det blivit hårdare.

    Hej och hå!

  • reaper

    Member
    2006-05-12 at 10:10

    Pax Romana gick ju också ut på att inga stridigheter fick förekomma inom imperiet utan att alla konflikter flyttas till rikets pereferi eller utanför. Något som blir ganska tydligt eftersom man med väldigt luddiga argument lyckades sammankoppla terroratacken på World Trade Center med att lösningen på att förhindra att detta hände igen skulle vara att invadera Afghansistan och senare Irak.

    Ett ytterligare och betydligt större problem är det förtryck som utövas av folket själv i krigstid. För då ett land befinner sig i krigstid så görs alla som inte vill försvara landet till suspekta.

    I slutändan görs dett till ett krig mellan ideologier, vilket alltid är ett tecken på att något ondskefullt är i görningen.

    Kristen demokrati VS Nazism

    Kristen Demokrati VS Kommunism

    Kristen Demokrati VS Islamsk Fundamentalism

    Eftersom i stort sätt alla människor i västvärlden väljer ideologin Kristen Demokrati, framför de andra till synes mer ondskefulla ideologierna så blir kriget räåttfärdigt. Även om man säljer både kristna ideal och demokratiska principer på vägen.

    De två viktigaste säkerhetsåtgärder en tänkande människa måste göra i sådana tider är att:

    1. Ignorea vilka ideologier landes säger sig förespråka och i stället se till vad landet gör.

    2. Göra som Lenin sa och alltid leta efter den som tjänar på händelseutväcklingen.

    Slutgiltligen så sätter jag personligen mitt hopp till EU för att stoppa Amerikas vansinnesdåd. Den andra kraften stark nog är Kina och om dom skulle släppas lös så har vi inte långt kvar.

  • helghampa

    Member
    2006-05-12 at 12:24

    Tyvärr så är trafiklagring bara en liten, liten del i en attack mot friheten som pågår på mycket bred front. Ifall du t. ex såg på Insider förra veckan så vet du att EU har infört lagar som gör det möjligt för staten att utan att behöva ange något skäl införa sanktioner mot en individ. Staten kan alltså helt godtyckligt frånta dig alla dina tillgångar och göra det olagligt för någon att ge dig lön, arvode eller bistånd av något slag. Därtill finns ingen möjlighet att få sin sak rättsligt prövad annat än i EU-domstolen, en process som tar flera år och är kostsam, mao en omöjlig väg att gå. Så det är bäst att inte stöta sig med någon stat…

    Lagar om övervakning har lättats upp så att det är möjligt att kameraövervaka fler platser på lösare grunder än tidigare. Förbudet mot nedladdning av upphovsrättsskyddat matrial gjorde över en natt uppskattningsvis 1,5 miljoner svenskar kriminella. Förslag om hemlig övervakning av individer, organisationer och tom redaktioner ligger och väntar på att klubbas igenom :? . Listan kan göras lång…

    Folk måste få upp ögonen för det här och jag ska erkänna att jag inte själv vet riktigt hur jag ska agera. Jag blir ofta orolig när jag tar upp det diskussion med människor i min närhet, de är inte villiga att se ett problem utan sväljer argumenten från makthavarna med hull och hår (tom “Har du inget att dölja så gör det väl inget” har jag hört från högutbildat folk 😥 ). Det har pågått under en så lång tid att folk verkligen tror att normaltillståndet i samhället är en konstant ökning av antalet lagar. Ännu mer skrämmande tycker jag att kontrollen har gett genomslag ända in i Swecans regler…

    Faktiskt tycker jag det ibland oss som använder cb verkar finnas en mycket större vakenhet för det här, kanske är det därför införandet av kontrollsamhället inleddes med kriminalisering av oss?

    Nä, snart är det dags att greppa högaffeln och storma riksdagen.

    OBS! Ovanstående rad är olaglig. OBS!

    Ha de’
    /H

    [edit] Språkfel 😳 [/edit]

  • helghampa

    Member
    2006-05-12 at 12:29

    Jag glömde visst att svara på frågan. Ja, 1984 är en idyll i jämförelse.

    /H

  • pink

    Member
    2006-05-12 at 21:59

    @Helghampa wrote:

    Tyvärr så är trafiklagring bara en liten, liten del i en attack mot friheten som pågår på mycket bred front. Ifall du t. ex såg på Insider förra veckan så vet du att EU har infört lagar som gör det möjligt för staten att utan att behöva ange något skäl införa sanktioner mot en individ. Staten kan alltså helt godtyckligt frånta dig alla dina tillgångar och göra det olagligt för någon att ge dig lön, arvode eller bistånd av något slag. Därtill finns ingen möjlighet att få sin sak rättsligt prövad annat än i EU-domstolen, en process som tar flera år och är kostsam, mao en omöjlig väg att gå. Så det är bäst att inte stöta sig med någon stat…

    Lagar om övervakning har lättats upp så att det är möjligt att kameraövervaka fler platser på lösare grunder än tidigare. Förbudet mot nedladdning av upphovsrättsskyddat matrial gjorde över en natt uppskattningsvis 1,5 miljoner svenskar kriminella. Förslag om hemlig övervakning av individer, organisationer och tom redaktioner ligger och väntar på att klubbas igenom :? . Listan kan göras lång…

    Folk måste få upp ögonen för det här och jag ska erkänna att jag inte själv vet riktigt hur jag ska agera. Jag blir ofta orolig när jag tar upp det diskussion med människor i min närhet, de är inte villiga att se ett problem utan sväljer argumenten från makthavarna med hull och hår (tom “Har du inget att dölja så gör det väl inget” har jag hört från högutbildat folk 😥 ). Det har pågått under en så lång tid att folk verkligen tror att normaltillståndet i samhället är en konstant ökning av antalet lagar. Ännu mer skrämmande tycker jag att kontrollen har gett genomslag ända in i Swecans regler…

    Faktiskt tycker jag det ibland oss som använder cb verkar finnas en mycket större vakenhet för det här, kanske är det därför införandet av kontrollsamhället inleddes med kriminalisering av oss?

    Nä, snart är det dags att greppa högaffeln och storma riksdagen.

    OBS! Ovanstående rad är olaglig. OBS!

    Ha de’
    /H

    [edit] Språkfel 😳 [/edit]

    Ja du har rätt! Men vad kan vi göra? Kameraövervakningen i London är helt extrem. Det finns tusentals kamrer överallt och de har en sådan otäck precision att man trots lösskägg hatt och solgasögon kan man inte slippa undan om du går gatan fram. Det kommer säkerligen till hela europa snart!

  • reaper

    Member
    2006-05-12 at 22:12

    Snart? Vårt soprum är kameraövervakat.

    Hörde att Stockholm har 14000 övervakningskameror.

    Ursäkten som användes för att installera alla kameror är att hindra och lösa brott, men det har visat sig att det hör till undantagen att dessa gör signifikant bidrag till fällande av brottslingar.

  • reaper

    Member
    2006-05-13 at 00:42

    There are agents out there!!
    Its the Matrix!
    But guess what, we ARE FREE

    (as long as we choose it)

Log in to reply.