• teslakid

    Member
    2010-01-14 at 18:13

    Det är ju helt nytt, och det känns som väldigt många är trötta på “vanliga” politiker och letar efter något annorlunda, så om bara detta parti får lite uppmärksamhet i media finns det nog en liten chans :)
    Om inte nu så till nästa val.

    Tvivlar att något av dom större partierna kommer öppet gör något för att ändra lagen innan dom ser att det kan vinna fler röster än dom skulle förlora på det.

    Många missnöje röstar på SD bara för dom är missnöjda med både blå och röda/gröna, en del av dom kanske hellre röstar på dessa om dom veta att dom finns och de ligger röstsedlar i båsen..

  • wayne

    Member
    2010-01-14 at 22:18

    Jag läste igenom deras (Frihetspartiet) partiprogram just efter jag skrev min förra post. Efter det så står det fullkomligt klart att jag aldrig kommer lägga min röst på det här partiet.

    Kastrering av pedofiler och våldtäktsmän, prov i “Sverigekunskap” och svenska språket för invandrare och så var det lite mer blaj…

  • cthullu

    Member
    2010-01-14 at 23:08

    Läst det lite mer ordentligt nu jag också…

    tycker de har många bra poänger här och var, dock känns de ganska omogna och har inte riktigt genomarbetat program osv.

    Känns lite mer som ett missnöjesparti också, men framförallt som att det är ett väldigt fåtal individer som haft 1 hjärtefråga var och sen har de buntat ihop det utan att diskutera så mycket / dragit i bromsen eller tänkt genom sinsemellan eller nåt.
    Ibland lite väl extrema, och inkonsekventa någon gång, t.ex:
    Man ska anses ha sonat sina brott helt efter avtjänat straff vs sexualbrottslingar skall inte efter rehab/straff få byta namn.
    Fysiskt kastrering tycker jag precis som dödsstraff är helt oaceptabelt eftersom det är oåterkalleligtl. (och vi vet hur det är med rättsäkerheten i landet -> även oskyldiga kommer att dömas och drabbas)

    De borde definitivt ta bort allt om bikers (fast de har ju liksom startat ur den delen), det mesta finns reden mer generellt utformat, och det som inte gör det bör omskrivas till mer generella satser.
    Då kan de ta bort den specifika bikerdelen – den tappar de nog bara eventuella röster på då det väcker negativa associationer hos de flesta.

    Lättare att få svensson att hålla med om att polisen inte ska få förfölja och trakassera enskilda individer utan misstanke om något brott endast pga grupptillhörighet jmf. med på grund av grupptillhörighet av “ökända kriminella mc gäng” vilket är precis vad svensson annars läser, dessutom täcker det ju in mera grupper som behöver trakasseriskydd. (praktiserande muslimer kanke t.ex. vad vet jag, säpo har ju plockat in en hel del sådana för “samtal” utan att ange någon grund.)

    Tycker dock _inte_ jag får SD vibbar alls av dem, snarare tvärtom då de verkar vilja hjälpa invandrare att dels snabbt få besked, dels komma in i samhället osv.
    Det där med tester gällde bara vid medborgarskap och inte (permanent) uppehållstillstånd osv om jag förstod saken rätt.

    Alltsom, de har en hel del bra poänger, men känns det som de har en bit kvar innan det känns såpass “seriöst” att jag lägger min röst på just dem.

    Helst av allt skulle jag vilja ha just ett mera starkt uttalat CB parti att lägga min kommunalröst på som tydlig markering.

  • reaper

    Member
    2010-02-02 at 21:33

    Hittade ett nystartat parti som stödjer legalisering, även andra bra saker. kanske något extrema men bättre än dom andra partierna om du frågar mig.

    http://www.frihets-partiet.se/

    Och nej det är inget rastistiskt parti, utan det är ett parti som startats upp av HA medlemmar tydligen haha… men har vi nåt bättre å rösta på?

  • reaper

    Member
    2010-03-10 at 22:17

    Man kan ju alltid starta ett eget parti. Fast det kommer ju aldrig hinna få tillräcklig exponering till valet. Men är man ihärdig och driftig så kan man säkert få in en fot till nästa val.

  • reaper

    Member
    2010-05-01 at 13:19

    Försöker bilda mig en uppfattning om vilket parti som verkar vettigast att rösta på med hänvisning till legaliseringsfrågan och liberalerna ser trevligast ut än så länge.
    http://www.liberalapartiet.se/

    Borde göras en sammanställning av legaliserings liberaler och kanske köra en röstning på dessa så folk kan få lite statistik på hur folk tänker rösta. Kan vara nyttigt om man vill få en enad front.

  • toothferry

    Member
    2010-05-04 at 17:55

    Kollade just på den länkade filmen om katter och möss som cthullu var så vänlig att dela med sej av.Tyvärr så visst fan kan det stämma :? alltså att allt bara är ett spel för galleriet.
    Frihetspartiet verkar som tidigare skrivits ganska skrämmande trots deras positiva attityd gentemot exempelvis cannabis pga deras önskan om kastrering,uthängande mm.Tänk om man själv blev oskyldigt dömd,offentligt uthängd och kastrerad ❗ Det förekommer ju absolut helt klart att en del blir felaktigt dömda på vaga grunder.Nä,ingen medivelstyle för mej tack.
    Den som jag kan tänka mej att rösta på är den lite halvtokiga transan Fredrick Federley.Han är ju öppen med att han testat kokain och rökt på och dessutom är han för(men icke partiet)en legalisering.Han är väl med i den hyfsat drogliberala stureplanscentern.Om man personröstar på honom kan han ju vara med och försöka påverka lite till att börja med. För detta med legalisering är nog tyvärr en lång process på säkert en 10-42 år skulle jag tro 😥 Men om vi får in fler politiker i riksdagen som Federley då kommer en förändring att ske i framtiden.
    Peace and love :hippie:

  • billball420

    Member
    2010-05-04 at 18:19

    Ja Fredrik F var ju hård som granit när FRA-lagen röstades igenom.:wink: Eller hur var det…?

    bill

  • toothferry

    Member
    2010-05-04 at 18:22

    Javisst knasade han rejält där.Men ändock är han drogliberalt inställd 😉

  • whiterasta

    Member
    2010-05-04 at 18:41

    @Frö wrote:

    @Vutra wrote:

    Retoriskt skitsnack om du frågar mig. Rätta mig om jag har fel, men var det inte Alliansen som implementerade oppositionens FRA-proposition?

    Det var Thomas Bodström från socialdemokraterna som införde hela idén med att börja övervaka internet. Bodström-samhället kallas det vi lever nu, tacka socialdemokratfittorna för det.

    varför ska vi tacka dom när det var alliansen som implemeterade det? det e som o rösta på pest eller kolera i det här landet! och kommer det några nya partier så går minsann hela gänget ihop för o trycka undan dom!
    ingen ska komma in o rubba den svenska modellen där eliten sitter o flottar sig i grisfett och annat äckelpäckel!

    men för o återgå till tråden, ja det vore kul om folk gick ut o debatera med så mkt politiker som de kan hitta i valstugor runt om i landet och återkomma är med hur olika partier ser på saken.. det kan skilja sig rätt rejält från ställe till ställe i det här landet också.

  • mellow

    Member
    2010-05-04 at 23:43

    (B35) Delvotering: Motion om ställningstagande för att avkriminalisera bruk/konsumtion av narkotika

    http://vbulletin.piratpartiet.se/showthread.php?t=25902

    Dvs 25 % för en legalisering av dem som röstade på årsmötet.

    Kommer rösta på Pirat Partiet i Valet 2010 , behövs ett nytt parti i riksdagen.

    Annars är väl miljöpartiet enda andra alternativet, men gillar inte folk som vill samarbeta med politiker broilers som bitchen Mona Sahlin.

    Kolla för övrigt http://www.riksdagsmonitor.com/ innan servern försvinner. Slut på både cash o röka, så servern går ner när som helst.

    Peace

  • reaper

    Member
    2010-05-19 at 21:41

    Valet närmar sig sakta men säkert och fortfarande så velar nog väldigt många vad de ska rösta på, de flesta jag känner kommer inte rösta på alliansen eller socialdemokraterna, likaså deras vänner…

    jag kommer rösta på Johan Hedin i personvalet, då jag lagt märke till han mest, och verkar vara en av de få som vill ta upp legalisering av cannabis till debatt,

    och hoppas att många andra gör det också, “Operation Johan Hedin”
    i den lilla grad man är aktiv inom politk försöka berätta för vänner och bekanta hur bra värderingar johan har :)

    i partivalet har jag fortfarande somsagt ingen aning, förmodligen blir det PP eller SD, men det vore kul att få ta del lite om hur ni andra tänker i frågan.

  • bollore

    Member
    2010-05-20 at 18:07

    mellow Intressant att frågan åtminstone är uppe för debatt på PPs årsmöte (tror att jag kommer rösta på dem i valet)
    Kul sida du har http://www.riksdagsmonitor.com/ roligt med rebell statistik, man ser ju helt klart att de inom vänstern vågar gå emot “parti piskan” i störst utsträckning.

    mofasa varför rösta på SD? Vad jag har uppfattat av deras politik så är den ju konservativt inriktad och de rimmar ju inte direkt med de kriminalisering/legalisering.
    Dessutom består partiets kandidater av kvinno-misshandlare och ignoranta islamofober…

  • imagine

    Member
    2010-05-20 at 21:33

    Jag tror att detta är så långt man kan komma just ni dag.

    Vi föreslår:
    Att bruk av narkotika ska avkriminaliseras.
    Innehav ska fortfarande vara olagligt,
    Att straffsatserna för narkotikabrott ska ses över.

    Gissa vilket parti ?

    sök på “knarkare är också människor”

  • hexlax

    Member
    2010-05-21 at 02:52

    @WhiteRasta wrote:

    ingen ska komma in o rubba den svenska modellen där eliten sitter o flottar sig i grisfett och annat äckelpäckel!

    Helt underbar kommentar..kunde inte sagt det bättre själv.
    Och ja tyvärr..det ÄR som att rösta mellan Pest eller Kolera i det här landet..jag har varit väldigt politiskt engagerad en gång i tiden..försökt förändra,ändra och förbättra.
    Jag gav dock upp..och jag kommer inte att rösta igen.
    Det finns varken ork eller motivation kvar.
    Kalla mig soffliggare..det går bra sålänge ni är medvetna om att jag har valt att vara soffliggare =)

    Edit..Däremot är jag för Allt vad “project Overgrow” heter!

Page 2 of 3

Log in to reply.