• Posted by teslakid on 2009-12-23 at 10:43

    Läste i Metro (tror jag) att Fredrik Reinfeldt sa nått om att dom ska gå till val 2010 delvis på att prata om brott och straff, samt så svarar han såhär på frågan varför man ska rösta på moderaterna:

    Vi har visat att vi kan genomföra vad vi lovat och ta ansvar för Sverige tillsammans med våra alliansvänner. Vi vill fortsätta vår arbetslinje och satsa på kärnan i välfärden. Vi säkrar resurserna för att brottsbekämpningen ska fungera bättre. Vi ökar människors möjligheter att bestämma över sitt eget liv, vår tids viktigaste frihetsfråga.

    Så då vore det väl bra om vi trycker på lite extra fram till valet och kanske få igång en debatt om cannabis.

    Några idéer till hur vi höras så mycket som möjligt?

    Mejla till debatt sidor osv?
    Mer?

    Menar inte nu att bara trycka på morderaterna, utan alla partier och försöka få en öppen debatt. Dom små svinen är ju väldigt glada i att jaga röster så märker dom att en stor del av väljarna är positiva till cannabis så vänder dom säkert 180 grader i vad dom tycker om det.. 😆

    replied 13 years, 7 months ago 15 Members · 32 Replies
  • 32 Replies
  • andreas

    Member
    2009-12-23 at 11:23

    Ut i valstugorna och debattera med dem.
    Där kan de i alla fall inte bara blint ignorera det.

  • reaper

    Member
    2009-12-23 at 12:41

    Retoriskt skitsnack om du frågar mig. Rätta mig om jag har fel, men var det inte Alliansen som implementerade oppositionens FRA-proposition?

    Om det är någon som tar personlig integritet på allvar, så är det väl ändå Piraterna.

  • teslakid

    Member
    2009-12-23 at 13:31

    @Vutra wrote:

    Retoriskt skitsnack om du frågar mig. Rätta mig om jag har fel, men var det inte Alliansen som implementerade oppositionens FRA-proposition?

    Om det är någon som tar personlig integritet på allvar, så är det väl ändå Piraterna.

    Håller med. Dubbelmoral så de skriker om det.

  • fr

    Member
    2009-12-23 at 16:06

    @Vutra wrote:

    Retoriskt skitsnack om du frågar mig. Rätta mig om jag har fel, men var det inte Alliansen som implementerade oppositionens FRA-proposition?

    Det var Thomas Bodström från socialdemokraterna som införde hela idén med att börja övervaka internet. Bodström-samhället kallas det vi lever nu, tacka socialdemokratfittorna för det.

  • reaper

    Member
    2009-12-23 at 17:17

    Precis det jag menar.

    De etablerade partierna verkar vara beredda att säga vad som helst, bara för att plocka röster från PP och SD. Men vi vet ju alla att varken alliansregeringen eller oppositionen kommer förverkliga sina löften, oavsett vad dem säger. Mycket snack, liten verkstad.

  • reaper

    Member
    2009-12-23 at 19:08

    pappa Åberg kommer nog alldrig att tillåta CB.
    För att citera fakta ifrån Wikipedia:

    I “Stenen i handen på den starke” av Fredrik Reinfeldt med flera (1995) hävdas att civil olydnad är skadligt för demokratin.

    Och vad är inte CB odling om inte civil olydnad, jag är iallafall beredd att ta mitt straff om jag åker fast. Att få CB lagligt i någon form tror jag kommer att ta generationer. När tillräkligt stor del av befolkningen har provat på nångång i sitt liv och märkt att man inte blir pyskopat av att de så kan vi nog börja se en attityds förändrning iallafall.
    Vi börjar iallafall nu se att de förekommer oftare och oftare i kulturen och att folk får se folket på TV vara brukare/ha testat borde väll iallafall få en del nyfikna.
    Så se till att inte pracka på folk CB propaganda nonstop utan låt de själva bli nyfikna nog för att ta reda på lite mer om de, så kommer de dära med lagen när folk inte fattar varför de ska vara olagligt längre.

  • reaper

    Member
    2009-12-30 at 06:02

    Har dragits igång “Svenska NORMAL” på facebook precis nyligen, tycker vi kan gå genom en nyuppstartad NORMAL och bilda opinion där vi sätter press på maktinnehavarna genom att göra frihet till en valfråga, vilket det troligtvis kommer bli.

    Dessutom tycker jag vi kör hårt på over grow nu till våren så det ploppar upp lite vackra överaskningar lagom till den värsta valhysterin:)

  • cthullu

    Member
    2009-12-30 at 06:53

    EDIT: mer on topic än nedanstående, alla tillfällen till debatt såvida den inte är på förhand riggad är bra och bör utnyttjas av de som orkar.
    Med en opartisk person som leder debatten och en öppen publik tror jag att sanningen segrar till slut och förbudsivrarna outas för vad de är när deras argument inte håller.

    Vi har visat att vi kan genomföra vad vi lovat och ta ansvar för Sverige

    Festliga fakta är att deras valstrateg / PR konsult måste ha tjatat in det där med att använda order “ansvar” i varenda jävla mening.

    Tittar man på slumpmässigt antal intervjuer och debatter noterar man att de använder ordet i typ var tredje mening. Detta är ett mycket gammalt trick för att skapa en omedveten association / upplevd “sanning” hos lyssnarna.

    I själva verket tycker jag inte de tagit mer ansvar för sverige än någon annan regering. Inte har de skött sig så himla dåligt heller.

    Vi kan nog fetglömma att politkerna vågar ta sitt ansvar och lyfta bort farlig stämpeln från cannabis förens de seriösa forskare som studerat ämnen aktivt, aggressivt och framförallt offentligt med utrymme/stöd av media gör grus av varenda tramsrapport som då och då publiceras med av politiker förbeställda slutsatser. (ja resultaten och faktan saknas ju, men slutsatserna finns ju där ändå via spekulativa resonemang och vridning av statistik)

    Överhuvudtaget är det ju att kätta att ta någon drog förutom kaffe eller alkohol i detta land. Farlig eller inte är bara argument för att försöka rationalisera, det som egentligen styr är att man inte ska få droga för att det är “syndigt” på något sätt.
    Varför blir annars nya saker klassade olagligt först när de blir populära, och inte när de undersökts huruvida de är farliga eller inte.

    Rent almänt hade jag hoppats på att denna regering skulle öka medborgarnas frihet att bestämma över sig själva i så mycket som möjligt.

    Det är ju det många av de borgerliga partiernas ideal ska gå ut på.
    Men de bara fortsätter precis samma förmynderiväg som sossarna.
    “Liberal” är ett missbrukat ord idag som helt glidit ifrån sin egentliga mening och nu bara handlar om folkpartiets budget. (i övrigt är det lustiga att just FP som påstår sig vara mest liberala i själva verket är de starkast som förespråker flest anti-liberala lagändringarna!!)

    Börjar känna att blått eller rött bara är ett spel för galleriet, så att pöbeln ska hålla sig lugn och tro att de kan påverka något viktigt. Filmen med de svarta och vita katterna gör sig klingande påmind…. det är fortfarande katter vi möss röstar på och oavsett färg på dem kommer de endast införa lagar som är bra för katter på bekostnad av möss. Samma gamla scam som republikaner och demokrater i USA osv…. http://www.youtube.com/watch?v=gqpFm7zAK90&feature=player_embedded#

  • reaper

    Member
    2010-01-14 at 13:43

    Nu finns det ett parti som går ut med i sitt valprogram att dom vill avkriminalisera droger för eget bruk. Dom har även en del intressanta punkter. Namnet är Frihetspartiet, och inte det frihetspartiet som en gång fanns, utan detta är ett nytt parti.

    Kolla upp dom och på denna länk http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/frihetspartiet

    Jag uppmanar alla att göra er röst hörd och lägg eran röst på Frihetspartiet i årets riksdagsval.

  • teslakid

    Member
    2010-01-14 at 14:55

    Dom kommer få min röst, inte bara pga vad dom vill med narkotikalagarna.

    Men väldigt vad mycket dom skrev om MC gängen..

  • cthullu

    Member
    2010-01-14 at 15:17

    Fett. Det jag efter lång tankemöda skulle vilja ha är ett eller flera cannabisvänliga partier att rösta på i de andra valen än riksdagsvalet. (kommunal främst då)

    Resonemanget är väl lite så att jag kommer att rösta på PP i riksdagsvalet då jag anser att de faktiskt kan ha en chans att ta sig in, och blir medborgarens frihetsröst i almäna frågor som övervakning / förbudsiver / medborgarrätt osv.

    Är däremot övertygad om att de är långt ifrån redo att beröra CB frågor alls då det antagligen snabbt skulle uppstå intern splittring och de skulle även tappa många röster på det innan den genomsnittliga röstaren blivigt matad med sanningsenlig fakta under tillräckligt lång tid för att det ska fastna och de är redo att omvärdera sin inställning.

    Däremot finns det nog en hel del inom det partiet som redan är cb liberala, och de väldigt många är antagligen pragmatiska nog att bli det efter de någon gång i framtiden tagit till sig den fakta som faktiskt finns.
    (vore de inte redo att ompröva sina åsikter osv hade de fortfarande förhållit sig enligt rött/blått är min tanke, sedan har frågeställningen snuddats ett par ggr på deras forum har jag för mig)

    Däremot, skulle jag utan att tveka lägga min röst på t.ex. detta nya parti i kommunalvalet för att synliggöra min åsikt i frågan på ett offentligt men ändå anonymt sätt!

    hmm, ja så går mina taknar / analyser just nu iaf, hur tänker ni andra?

  • teslakid

    Member
    2010-01-14 at 15:55

    Har inte tängt så mycket änu, men tänker nog typ som dig.

    Blir kul att se hur mycket uppmärksamhet detta nya parti kommer få innan valet! Om det bara blir uppmärksammat och tillräckligt många orkar bry sig så finns kanske en chans att dom skulle nå 4% gränsen..

    Tycker partiet har mycket vettiga åsikter mer än bara om narkotika lagarna, men antar att även PP kommer välja den linjen när de börjar bli mer accepterad.

  • wayne

    Member
    2010-01-14 at 17:42

    Satsa inte på borgarna om ni vill ha mer frihet. Vänstern blir blåare och blåare och högern blir brunare och brunare.

    Jag har inte en aning hur jag ska rösta den här gången.

    (Det enda parti som tycker att nuvarande narkotikalagstiftningen (att polisen kan ta pissprov hur dom vill osv) är felande och som bryr sig om både missbrukare och brukare (även fast inte lär snacka om “brukare”) är Vänsterpartiet.)

  • teslakid

    Member
    2010-01-14 at 17:44

    Vi pratar om detta parti nu: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/frihetspartiet

    Vet att dom röda och blå blocken är lika fuckade båda två, lite som att välja mellan pest eller kolera.

  • wayne

    Member
    2010-01-14 at 17:54

    Jo, jag har sett deras hemsida.

    Tyvärr är ju en röst på Frihetspartiet bortkastad eftersom dom inte lär få så många röster.

    Jag tror jag lutar lite åt Miljöpartiet… Den gröna gruppen i EUparlamentet är ju inne på harm reduction också.

Page 1 of 3

Log in to reply.