• drullper

    Member
    2014-09-29 at 02:31

    @BarkBåtsByggarn wrote:

    Ska vi enas om att alla som använder ordet “negerboll” inte är hatiska och vill kränka någon eller för den delen göra sig lustig utan enbart ser ord för ord.

    Jag har aldrig tolkat ordet negerboll för något annat än “svart boll” och skiter i den ursprungliga innebörden och andras användning och vill självklart inte bli klassad som rasist för det. Jag vet att vissa tar illa upp men det är inte så att jag skriker “jag hatar mörkhyade”

    Nästa gång du använder det uttrycket och jag kommer på dig, då befriar jag dig ifrån forumet.

    Språket förändras, kan du inte acceptera och respektera att andra människor tar illa upp när du använder ordet “negerboll” har du inget här att göra. Jag skiter högaktningsfullt i att du är av en annan uppfattning.

    När du använder ordet skriker du inte “jag har mörkhyade”, du skriker snarare något i stil med “jag är en arogant, egocentrisk idiot som helt saknar förmåga att känna av min omgivning och visa den mest grundläggande respekt för andra människor.”

    Vill du säga negerboll tusen gånger i ditt vardagsrum när du är ensam så är det hel okej med mig, men här råder nolltollerans mot sånt.

Page 2 of 2

Log in to reply.