Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utomhusodling 2010 (thyphoon,WWxAK47,Cheese,Superlemon skunk

  • Utomhusodling 2010 (thyphoon,WWxAK47,Cheese,Superlemon skunk

    Posted by hejdu on 2010-04-19 at 19:16

    Då tänkte jag själv dra upp en utomhustråd här, runt 200 frön av sorterna
    Thyphoon
    White Widow x AK47
    Cheese
    Super Lemon Skunk

    Pga antalet frön som sätts ut kommer det bli flera olika plantage så troligen kommer jag bara följa de som ser ut att bli mest lönsamma.

    100 thyphoon sattes ut denna kväll så jag kan väl inviga allt med en bild på polaren som sliter :)

    replied 14 years ago 4 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • herrhurtig

    Member
    2010-04-19 at 21:55

    Spännande sorter du planterar :) Ska bli kul att följa detta. Hur lämpar sig Super Lemon Skunk här i vårat land? Och ungefär vilken zon är du i ? Skulle vara kul att veta jord, näring och sånt till dina plantor. Om du kör med nått speciellt till de sorterna. Lycka till med allt. :D

  • laban-labolina

    Member
    2010-04-19 at 22:31

    For me it,s way to erly to plant outdoor.
    Då det forfarande är – ute på nätterna märkte jag idag när jag åkte till jobbet. Fick skrapa rutorna rena ifrån is.
    Men i vilken zon bor du i ?. Samt har du för vegat något eller ?.
    MvH Laban.

  • hejdu

    Member
    2010-04-20 at 13:19

    HerrHurtig: Lemon skunk funkar bra utomhus, vilket de flesta skunk strains gjort för mig :)
    Bot i zon 3/4 ungefär med några lyckade plantage i nacken, näring är inte så speciellt… “lånad” jord och leca kulor från ett plantage i min närhet, lite blåkorn som jag köpt och eventuellt lite näring… vi får se vad situationen kräver ;)
    Avänder dock bara “köpt” jord på hälften av ställena för att se hur det funkar med naturlig vara.

    Laban: Här är det också frost på morgonen, men med egen erfarenhet klarar thyphoon detta bra.
    Därför väntar jag lite med att sätta ut som lite mindre tåliga strainsen.
    Ingen förvegg mer än blött papper i pannrummet :)

  • hejdu

    Member
    2010-04-23 at 14:01

    Nu kommer det en liten update tyvärr inte med allt för goda nyheter, vädret utomhus just nu kan inte bli värre… kallt och regnigt + åska så jag är lite orolig för mina thyphoons.

    Fick även hem 10 white gold förut som kanske kommer planteras ut i sommar, vi får se :)

    Uploaded with ImageShack.us

    men som det ser ut nu får det vänta lite med att plantera ut dom andra strainsen tills vädret börjat klarna.

  • grabben

    Member
    2010-04-23 at 21:13

    Hade snö här i zon 1 igår tror jag de var, men mina typhoon och LR klara sig fint. Vilka skunk sorter har du odlat ute? “Skunk red hair” ska funka bra har jag hört, e de nåt du har odlat?

    Lycka till med odlingen :supersmile:

  • hejdu

    Member
    2010-04-24 at 08:29

    aldrig odlat skunk red hair men det borde inte vara några problem att odla eftersom alla skunksorter är hyffsat tåliga speciellt i zon 1 :)

  • hejdu

    Member
    2010-04-29 at 20:38

    Nu en vecka efter utplantering var jag ute och tittade till mina thyphoons, efter all snö och kyla som varit förväntade jag mig inget men till min förvåning hade 11 stycken tittat upp ur den kyliga jorden :D

    Uploaded with ImageShack.us

    till helgen tänkte jag lägga diverse andra frön i blöt :)

Log in to reply.