Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utomhus 2010, Green-o-matic 28st flickor [Update 25e Juli]

  • Utomhus 2010, Green-o-matic 28st flickor [Update 25e Juli]

    Posted by ivwe on 2010-07-12 at 21:51

    Första gången utomhus för mig & min kompanjon i år.
    Och vi tänkte att vi skulle prova Green-o-matic från greenhouse seeds ( om jag minns rät )
    Beställde 40st, varav 28st klarade sig, alla feminiserade.
    På översiktsbilden från 12e juli så är den stora plantan (Uppe till höger)
    en taiga som alla säger bara är skräp, undra hur det kommer gå för den.
    Området vi valt att köra på är omgivet utav lövträd och “sumpmark”.
    Vi bar ut 250L jord som dom verkar trivas i
    Dom får väldigt mycket sol så jag tror det här kommer gå bra, låter bilderna tala för sig själv

    för-veggade inomhus, ungefär 2 veckor.
    planterades ut 15e juni.

    15e Juni:

    Efter det så besöktes dom inte på ungefär 3 veckor, när vi kom tillbaka så hade i stort sätt alla börjat att blomma.

    7e Juli

    12e Juli

    replied 13 years, 1 month ago 9 Members · 14 Replies
  • 14 Replies
  • blamblam

    Member
    2010-07-13 at 09:35

    @ivwe wrote:

    Första gången utomhus för mig & min kompanjon i år.
    Och vi tänkte att vi skulle prova Green-o-matic från duch passion ( om jag minns rät )
    Beställde 40st, varav 28st klarade sig.
    På översiktsbilden från 12e juli så är den stora plantan (Uppe till höger)
    en taiga som alla säger bara är skräp, undra hur det kommer gå för den.
    Området vi valt att köra på är omgivet utav lövträd och “sumpmark”.
    Vi bar ut 250L jord som dom verkar trivas i
    Dom får väldigt mycket sol så jag tror det här kommer gå bra, låter bilderna tala för sig själv

    för-veggade inomhus, ungefär 2 veckor.
    planterades ut 15e juni.

    15e Juni:

    Efter det så besöktes dom inte på ungefär 3 veckor, när vi kom tillbaka så hade i stort sätt alla börjat att blomma.

    7e Juli

    12e Juli

    allt jag kan säga att det ser fin fint ut

  • ivwe

    Member
    2010-07-13 at 10:32

    @blamblam wrote:

    allt jag kan säga att det ser fin fint ut

    Tack :)
    Först trodde jag inte att dom skulle hinna klart eftersom vi var ute ganska sent. Men om dom ska fortsätta växa sådär fort som dom har gjort så kan man ju vara 100% säker att det blir klart

  • ivwe

    Member
    2010-07-17 at 15:03

    Här kommer en liten update. Alla flickor lever, som tur är :)

    Här kommer några bilder från tidigare idag

    17e Juli

  • sweskool

    Member
    2010-07-17 at 16:22

    ser jäkligt bra ut det där! det här ska följas. när förväntas du skörda?

  • ivwe

    Member
    2010-07-17 at 16:35

    @sweskool wrote:

    ser jäkligt bra ut det där! det här ska följas. när förväntas du skörda?

    Tack tack 8)
    Om det fortsätter vara lika varmt & soligt så blir det förmodligen i slutet av Augusti, dom verkar trivas jävligt bra där ute. Det är lagom fuktigt på stället dom står.

    Green-o-matic kan verkligen rekomenderas för utomhus-odlingar. dom kommer hinna blomma klart utan tvekan. Dom är inte mycket äldre än 1 månad just nu och dom blommar för fullt 8) 8) 8)

  • ivwe

    Member
    2010-07-25 at 20:59

    Inte så himla mycket som hänt sedan sist.
    Kanske dags att klippa ned dom snart? 8)

  • reaper

    Member
    2010-07-25 at 23:49

    Hur mycket skörd väntas dessa ge utomhus? Sitter på några Typhoner som verkar bli lovande men är rädd att dem inte ska blomma klart. Tog nästan två månader för dessa att blomma.

  • koi

    Member
    2010-07-26 at 03:26

    Tyvärr, dom är inte klara än. De kanske har hunnit halvvägs, lite längre möjligtvis i blom. Vänta några veckor till minst.

  • ivwe

    Member
    2010-07-26 at 08:13

    @Koi wrote:

    Tyvärr, dom är inte klara än. De kanske har hunnit halvvägs, lite längre möjligtvis i blom. Vänta några veckor till minst.

    Näe, dom har bara blommat i 3 veckor ungefär :) Enligt hemsidan så är det 6 veckors blom tid. så i mitten/slutet på augusti blir det kanske skörd.

    @B wrote:

    Hur mycket skörd väntas dessa ge utomhus? Sitter på några Typhoner som verkar bli lovande men är rädd att dem inte ska blomma klart. Tog nästan två månader för dessa att blomma.

    Jag vet inte hur mycket dom kommer att ge per st. när vi inspekterade så kom vi fram till att det var, just nu, ungefär 15g per planta.
    men det kommer nog bli en 20-25 per planta när dom är klar tror jag.

    I vilken Zon kör du dina Thyphoon?

  • forre

    Member
    2010-07-26 at 12:12

    Du ser när dom är klara och inte , 6veckor är lite väl kort blom tid. Bättre att pressa tills du har hög % av bruna hår som möjligt.Början av September vore något att se. Stora feta Kåååålor! Good luck and have fun , Enjoy it!!

    peace :hemp:

  • _blazeriddim_

    Member
    2010-12-14 at 17:03

    Ursäkta om jag är trög, men vad hände med denna growen? Mycket nyfiken :)

  • kolhydrat

    Member
    2011-02-07 at 21:15

    Tror att han blev ivrig och skörda alldeles för tidigt :D

  • ivwe

    Member
    2011-03-11 at 22:38

    OOOPS
    Är en liten “stund” sedan det var uppdaterat här.
    Har varit väldigt mycket nu det senaste året så jag har helt enkelt inte haft tid, eller ork, att uppdatera.

    I början av augusti när man en solig dag drack lite pillsner och fick för sig att åka ut till stället och kika till dem så får man se att 2st av flickorna börjat mögla. så senare på kvällen åkte vi tillbaka och klippte ner allting för att rädda så mycket som möjligt.

    I slutändan vart det ganska mycket ändå. jag kommer inte ihåg några exakta siffror längre, men det var runt 3-3.5hg som är slut för länge sen :)
    Bekanta som fick smaka på det vart faktist ganska nöjd med det.

    Green-o-Matic rekomenderas STARKT

    Hej hopp!

  • wayne

    Member
    2011-03-11 at 23:16

    Hur många var det? Och hur tätt stod dom?

    Jag odlade GoM inne under en 400W HPS, dock i 12 timmars ljus p.g.a olika anledningar. Tror jag fick ut 17 gram på en planta. Budsen var väldigt luftiga, tänkte inte ens att de skulle vara risk för mögel. Men jag hade iofs rätt varmt och dina kanske stod väldigt tätt?

    Nu körde jag ju som sagt med tolv timmars ljus vilket verkar onödigt för AF och kanske förlänger blomtiden men jag skördade iaf efter tio veckor. Sex veckor känns orealistiskt, de går väl att skörda men jag tror inte de är klara då.
    Luktade dina lite svett typ?
    Jag körde den för att de var en utomhuskandidat, tycker dock att potensen var alldeles för dålig.

Log in to reply.