Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ute 2010 Thypoone*”ak47*hk*lr” och Nepal- UPD 4/6

  • Ute 2010 Thypoone*”ak47*hk*lr” och Nepal- UPD 4/6

    Posted by bollore on 2010-04-21 at 21:43

    Ja nu är sommaren snart här och det började det klia lite i fingrarna på mig.
    Har ett litet skåp där jag veggar 16st Thypoone * “ak47*hk*lr” och 3st Nepal som ställs ut så fort vädret tillåter.
    Belysning: 125W blå/vit LE + 11W röd/vit
    Medium: Jord + leca
    Näring: Biobizz root juice i början, vid ut planteringen blandades 25L ko gödsel ner i jorden och jag tryckte ner en “Blomstral” näringspinne (för blommande växter) vid varje planta.

    Anledningen till att jag korsat Thypoone med “ak47*hk*lr” var att jag gillar Thypoone plantans tålighet men saknar indica gunget och body high i dess sativa rus.
    Jag behövde 2st AF sorter för att de ska kunna blomma klart under den svenska sommaren.
    Hoppas även på att få bort Thypoonens hermis gener.
    Får se om det blir något bra av denna korsning, kommer att försöka korsa vidare på den om jag får några trevliga phenotyper.

    Min kamera är pajj så mobil-kameran får duga.

    Här är en bild på mamman till fröna, en Ak47*Hindu kush*Lowryder som jag blommade ute 09

    Pappan var en buskig Thypoone på ca 1m, anledningen till att jag valde hans pollen var att han hade flertalet sidoskott, han blommade snabbt och stank bra och hade lila blommor :) . Sen så var han ingen hermis men det är väll ingen garanti för att han inte har hermis gener i sig då Tanskas Thypoone brukar ge hermisar :?:

    Hittade en bild på farsan till fröna :) vist är han stilig?

    3/4 La jag fröna i en burk för att kläcka dem med pappers-metoden.

    9/4 Var alla frön kläckta, då planterade jag dem i jord.

    15/4 Nu har alla kommit ovan jord och tillväxten startar.

    21/4 Det börjar ta sig :)

    replied 13 years, 11 months ago 6 Members · 8 Replies
  • 8 Replies
  • outdoorfreak

    Member
    2010-04-22 at 09:45

    Bra drag att korsa thyphoon med en tyngre variant. Har själv korsat med thyphoon och det har alltid blivit mycket bättre slutprodukt än orginalet, ändå har avkomman behållt den tidiga blommen.

    Detta ska följas!

  • reaper

    Member
    2010-04-22 at 16:45

    Krävs mindre bilder för att iallfall jag ska följa tråden, annars ser det finfint ut!

  • bollore

    Member
    2010-05-08 at 22:06

    Hej och hå…
    Har tråkiga nyheter att delge mina kära forums kamrater.
    Svamp-plockare har hittat min odling och ryckt upp 5st blue streak, som var fjärde veckan i blom, samt 10st av min Thypoone korsning som jag veggat i 3 veckor. Tragiskt, men jag låter inte detta bakslag stoppa mig, måste bara hitta ett nytt ställe nu 😥
    Dock så lämnade de 6-7st små Thypooner som just kommit ovan marken ur övervintrade frön, hoppas att dem får vara ifred…

    Har lärt mig 2 saker av detta bakslag:
    1 besök inte odlingsplatsen “dag tid” även om det är mitt ute i skogen.
    2 vänta med att ställa ut plantorna tills murkel säsongen är över, för att slippa moral tanter och så har vegetationen kring plantorna fått blad så att de kamoufleras.

  • Anonymous

    Guest
    2010-05-08 at 22:53

    Fan för moralkärringar i skogen. visst dom vet bara inte bättre, men vadfan 15 plantor! Det e engagemang för sin sak, dom måste hata hasch.

  • bollore

    Member
    2010-06-03 at 00:30

    Efter bakslaget med moral tanterna som snubbla över min gamla odlings plats blev jag tvungen att hitta en ny, det skedde ganska snabbt och blev inte helt igenom tänkt.
    För nu visade det sig att på den nya platsen så finns det både sniglar och får som knaprar på plantorna 😯 :?

    Får se det här som en odling som får bli lite på vinst eller förlust. Tror att jag ska göra frön av den…
    Om fåren käkar upp allt så har jag iaf gjort dem en smula gladare/bengare 😈

    Översiktsbild i motljus. 6st av Thypoon korsningen och 3st Nepal (övre raden längst åt höger)

    En snygg hane i förgrunden och en halvt uppäten planta i bakgrunden.

    2 honor av Thypoon korsningen

  • koi

    Member
    2010-06-03 at 08:26

    Lycka till! Det ska bli roligt att följa.

    Men du borde komplettera root juicen med något. Det är väl en rotförbättrare, inte en fullvärdig näring. Men det kanske räcker utomhus.

    Men risken finns att jorden kan vara för sur. :?

  • billball420

    Member
    2010-06-03 at 09:21

    Tråkigt med vandalerna. Plantorna ser fina ut, men lecakulorna gör att de framträder tydligare. Lägg på gräs-/nässel-/lövklipp för bättre skydd samt jordförbättring. Tänk på att benmjöl är som kattmynta för hundar, så det är inget bra utomhusalternativ.

    Hoppas ni får ha de här ifred.

    bill

  • bollore

    Member
    2010-06-04 at 02:31

    Hittade en bild på Thypoon pappan, som jag postade i första inlägget.

    @ Koi Kul att du kikar in:) ligger du lågt i sommar eller orkar du bara inte med bildtråd dvs nojja?
    Jodå jag har tänkt på näring, blandade ner 25L kö gödsel med de 4 säckar plantjord som gick åt, sen tryckte jag även ner 1st “Blomstral” näringspinne vid varje planta. Har även blå korn och annan näring hemma ifall jag skulle upptäcka några brister. Än så länge verkar det räcka bra.

    @ billball420 Tack. Ang lecakulorna så la jag ett lager på toppen av gammal vana, mitt förra ställe hade mera sandig jord och bättre söderläge så då ville jag inte att fukten skulle dunsta så snabbt ur jorden.

    På det här stället är det surare, det ligger nära vatten och jorden är mera lerig än jordig, det är även viss förmiddagsskugga.
    Så nu såhär med facit i hand så borde jag blandat ner lecan i jorden för dränering och för att främja syretillförsel till rötterna.

    Men precis som du säger så har jag gott om nässlor att tillgå, kanske gör så att jag klipper några, torkar dem och sen strör dem och begraver dem med ett tunt lager jord. Annars hade jag tänkt att försöka mig på ett nässel närings-te med sirap ala cthullu.

    Kul att tråden intresserar er alla, senaste bilderna var för övrig från 29/5 kan tänkas att det blir en ny update till helgen… Den som lever får se…

Log in to reply.