Ett svenskt cannabisforum Forums Lokala forum Swecan Västerås Uppsala ReggaeFestival 2006

  • Creator
    Discussion
  • #30182

    reaper
    Participant

    Nu är det bara 5 dagar kvar tills det börjar vilka mer ska dit då? det kommer bli grymt kul lite nojjig för snutarna bara.

  • Author
    Replies
  • #353631

    mr_bones
    Member

    Jag ska dit. Tyvärr är jag sjuk :dead: så jag kommer nog bara åka dit över en dag. Har ingen ork kvar för att festivala sönder mig. Det här blir typ tredje festivalen i sommar för min del :supersmile:

    Först tänkte jag skita i det hela men en dag borde jag orka om jag tar med mig mycket alvedon och röka. För jag kan ju inte missa uppsala, jag har ju varit där varje år sedan starten. Hoppas jag träffar några av er där.

  • #353632

    divine
    Member

    Jag ska jag ska! :D

  • #353633

    divine
    Member

    Fy fan nu är man sliten, jävligt kul festival i år.

  • #353634

    mr_bones
    Member

    Mmm, jag är inte impad av detta år. För många snutar för min smak och vakterna körde med värsta illa stilen.

    Jag är grymt besviken.

  • #353635

    reaper
    Member

    bones: ja det var galet mycket snutar civilare överallt, nästa år blir det nog inte att bo på campingen. Artisterna var riktigt grymma!

  • #353636

    divine
    Member

    Alex var på campingen bodde ni egentligen?

  • #353637

    reaper
    Member
    Divine wrote:
    Alex var på campingen bodde ni egentligen?

    vid den sista lampan där dom lirade musik som fan i början, campingen var så jävla nästy lär ju inte bli att bo där nästa år.

  • #353638

    mr_bones
    Member

    Mr alex: Jo, musiken ska jag inte klaga på. Den delen var riktigt kul. :D

    Men snutarna, alla dessa snutar … Blä …. :dead:

  • #353639

    divine
    Member
    Mr alex wrote:
    vid den sista lampan där dom lirade musik som fan i början, campingen var så jävla nästy lär ju inte bli att bo där nästa år.

    Hoho vid oss då nästan med andra ord, vet fortfarande inte om du vet vem som döljer sig bakom mitt nick men du var förbi oss några gånger 😆

    Men fan det är sant, campingen är jävligt svinig, skulle vara skönt med en husvagn vid 2007 års upplaga.

  • #353640

    new_farmer
    Member

    Urf 06 fick medelbetyg från mig! Artisterna var hur sköna som helst, inget fel där!

    Poliser fanns det fan överallt och bli plockad, det lyckades man med också hah 😆 Fast iofs var det ganska mycket mitt eget fel när jag springer fram till kompisen som blir tagen av 2 civilare. Och har en joint i fickan…

    Mycket människor som inte såg ut att höra hemma på URF, fulla dryga fjortisar osv. Jag bodde inte på campingen men där måste det ha varit flera fulla fjortisar.

    Nästa år ska jag garanterat parkera en husbil där uppe vid slottet! Hur grymt ställe som helst! I år fick man fan gå en halvtimme för att husbilar/husvagnar stog så långt bort..

    Så ska man väl passa på och säga Hej Västerås! :D

    Peace

  • #353641

    mr_bones
    Member

    Jo, campingen suger om man jämför hur soft det är ute vid husvagnarna. Om jag åker till URF igen så lär jag också bo där istället. I år bodde vi faktiskt i tält vid bilparkeringen, mycket soft folk där runt.

    Haha, det är inte ditt fel New_farmer, du är ju inte kriminell du är kriminaliserad. Och du var ju inte den enda som torskade, där av min avighet inför URF. Fan, jag har varit där alla år och nu kommer nån ful liten snut och plockar in mig för innehav av en typ en joint.

    Hmm, skitsamma. Lev och njut.

    Och välkommen in.

  • #353642

    new_farmer
    Member

    Hehe vi tänkte ställa oss där men vi vågade inte chansa bland alla snutar och den stora skylten “camping förbjuden” (om du nu menar bilparkeringen vid stora ingången, grusplanen). Husvagns campingen var helsoft i år, vi bodde granne med the congos sångare om jag minns rätt. Inte för att vi prata eller umgicks med han, men stämning blev det ju när man såg han lulla fram och tillbaka :D

    Och nej det är ju inte mitt fel i grunden. Men mitt fel att jag är dum nog att trotsa polisen och deras makt, som dom nu har i detta land. Kände mig så jävla otroligt kränkt, kunde inte förstå vad jag gjort för fel. Lagen om Cannabis måste fan ändras. Dock så var alla poliser snälla mot mig, fast jag höll fast vid att jag fan inte gjort något fel, och att jag blir orättvisst behandlad.

    Of course, inte grinar man över det som hänt! Man kan inte göra något ogjort!

    Quote:
    Och välkommen in.

    Tackar :)

    En sak till bara: På fredagen gick vi och bada på det centrala badet i Uppsala. Där träffa vi några sköna snubbar i bastun som vi snacka lite med. Och tror ni inte en av snubbarna kommer och sätter sig brevid mig när vi båda ska på förhör :D Det var hel festligt!

    Peace

  • #353643

    mr_bones
    Member

    Nja, vi bodde nog där vid vad dom kallar “husvagnscampingen”. Vi kom dit på lördagen och var inte sugna på att pröjsa 150kr för en natt på campingen så vi slog upp tältet där istället. Och det verkade fan softare där än inne på URFs camping. Inga snutar och fullt av skönt folk. Vi bodde liksom längst ut i.o.m. att vi kom dit lite senare än alla andra.

    Polisen behandlade också mig ganska okej. Och att dom glömde ta med sig ca 70% av bevismaterialet samt inte käftade emot när jag nekade till att jag ägde grejerna dom tog mig med känns också ganska skönt. I grunden är jag inte ens riktigt sne på poliserna utan på lagarna och det känslolösa folket som gett domstolarna rätten att behandla flummare som fiender till samhället. Fan, det är helt sjukt att man kan bli straffad bara för att man har rester av det i kroppen.

    Men, men, som du skrev. Inget att gråta över. Jag ska egentligen vara glad över att detta var första gången jag blivit plockad.

Log in to reply.