Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Tummen ner för Nordicgrow

  • Tummen ner för Nordicgrow

    Posted by Zac_McKracken on 2009-05-14 at 13:05

    Hej, jag brukar vanligtvis inte klaga..
    men en polare har haft lite otur med Nordicgrow.com.

    Första beställningen tog nästan 4 veckor innan den kom fram.
    Jag tycker dock man kan höra av sig vid förseningar.
    Istället fick polaren ringa och fick som svar
    att det var på väg och skulle komma dagen efter.
    Efter 3 brutna löften kom paketet tillsist.

    Av nån anledning beställer han därifrån igen efter en tid.
    Denna gång var leveransen väldigt snabb och bra.
    Förutom att cooltube-armaturen var sprucken.
    Så han skickar ett mail i trevlig ton och
    förklarar problemet och bifogar ett par bilder på skadan.

    Detta var för en dryg vecka sen och inga svar på mailet.

    Förhoppningsvis lär han sig av sina misstag
    och beställer från någon som bryr sig mer om sina kunder. :(

    replied 15 years ago 7 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • Laban-Labolina

    Member
    2009-05-14 at 19:54

    Inga som hellst problem med dom.
    Har handlat dära flera gånger och alldrig några problem.
    Och vet även andra som alldrig haft något problem med dom.
    Men nu tycker jag att vi får sluta klaga på olika företag.
    Bara för att en fått problem så har inte 100 andra kunder fått det.

  • Zac_McKracken

    Member
    2009-05-14 at 20:24

    Så du tycker det är ok att ljuga för kunder om leveransdatum?
    Sen att inte ens svara på mailet om transportskadan är ju bara skitdålig stil.

    Nä jag och polaren tycker iaf inte det är ok.

  • hank_moody

    Member
    2009-05-14 at 20:27

    Ring, ligg på. Maila igen, en gång om dagen. Inget otrevligt, bara förklara att ni undrar hur det går med ärendet. Det funkar oftast.

  • shubbe

    Member
    2009-05-15 at 08:11

    Zac_McKracken, ring dom oftare och maila oftare som Hank säger.. Hjälper inte att försöka smutskasta dom här.. :?

  • wilden

    Member
    2009-05-15 at 20:01

    funkat bra för mig förr också :)

    ring/maila/besök haha ligg på dom

  • Shimasonti

    Member
    2009-05-15 at 22:09

    rent spekulativt så tror jag inte att de som driver stället är några tomatodlarentusiaser. det kanske är så att de har samma intressen som vi :D och vi är väl inte kända för att vara de mest effektivaste människorna på jorden. ä va fan jag gör det imorgon :D

    eller så är det så att det är mycket att göra så här i början av odlingssäsongen.

    vem vet. tjata säger jag. till slut så får de tummen loss

  • captain

    Member
    2009-05-15 at 22:32

    Tjat leder alltid till ett svar i en eller annan form.. :P Antingen får man ett kort svar om man varit kort mot de man har haft problem med, eller så kanske man tillomed får en ursäkt/giltig anledning till varför det har gått till på det viset det har gjort!

    Som sagt, som Hank säger, att ligga i visar att man inte ger sig, och sånt brukar alltid visa sig effektivt, vare sig det gäller en sjuk planta eller en försäkringsfråga ^^

    *T.ex, en oskyldig person kommer sålänge dom orkar att hävda sig oskyldig, då deras resonemang baserar sig på att de faktiskt själva inte begått fel, utan själva “leverantören” utav dom, eller nånting liknande gjort fel i sin bedömning/misstag.

    Mvh

Log in to reply.