Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Trasig lampa -Posten

  • Trasig lampa -Posten

    Posted by impetigo on 2007-06-11 at 21:47

    Fick idag min efterlängtade LE-lampa från Eurobatteries som tyvärr var sönder när jag öppnade paketet. Det bara föll glasbitar.

    Har skickat en reklamation till Posten.

    Vad händer nu? Kan jag hoppas på att få en ny eller kommer posten skylla på eubatteries?

    replied 17 years ago 5 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • metzger

    Member
    2007-06-11 at 21:54

    Du kollade väl upp med ev. försändelse försäkring då det gäller ömtåligt gods?
    Bör finnas på din leverantörs hemsida.
    Btw surt!

    //Metz 8)

  • PinkHaze

    Member
    2007-06-11 at 21:55

    Jag mailade företaget jag handlade av o fick en ny utan kostnad.

    -ph

  • reaper

    Member
    2007-06-11 at 23:00

    Ofta får man en ny eftersom det är god kundrelation samt att det är delvis deras fel för att inte ha märkt paketet tydligt samt förpackat produkten på ett säkert sätt. Men Man ska alltid kolla föräkringsvillkor innan man handlar. Att få en reklamation att gå genom hos posten är ett problem som oftast inte får ett bra resultat. Jag har varit med om att de skyller på ett annat lands postservice, på logistik företag, tullen, företaget mm. De är omöjliga att hanteras med.

    Phreakish

  • impetigo

    Member
    2007-06-12 at 15:12

    Mailade precis företaget, hoppas att de skickar mig en ny utan en massa strul. Posten ger jag inte mycket för men de ska iaf få veta att de gjort fel och jag kommer antagligen tjaffsa med dem bara för att. Tacka vet jag DHL, där är det “kunden-har-alltid-rätt”

    Fler som har lyckats få ersättning?

  • impetigo

    Member
    2007-06-13 at 20:56

    ska få en ny från företaget! :D Inga problem från deras sida!

  • jimihendrix

    Member
    2007-06-14 at 22:58

    Skönt att det är så. 8)

Log in to reply.