Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj Transformator, högspänning 2x3500V , 2st för700:-

  • Transformator, högspänning 2x3500V , 2st för700:-

    Posted by hydraman on 2003-09-22 at 23:42

    Dessa transformatorer har ledningar på plats så att de inte skall vara för svåra att koppla sedan.
    Vardera transformator matas med 220V och ut får man 2 ledningar med 3500V vardera, funkar bra att lägga 2 aktiva plattor och en jord mellan dem.

    Med en sådan bygger man enkelt med lite kunnande en ozon/jon generator, dödar en hel del lukt.

    Obs , dessa trafon är verkligen stadiga, altså väger de ett par kilo stycket.
    Finnes i stockholm, gärna hämt.

    Köp 1 för 400:- eller 2st för 700:-

    replied 19 years, 11 months ago 3 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • reaper

    Member
    2004-06-03 at 13:33

    10:e kronor + frakt bjudet…

  • reaper

    Member
    2004-06-03 at 14:04

    Kanske vore lämpligt att varna för att 3500V med minsta lilla strömstyrka kommer att skicka dig i graven..
    Vad är det tex för överslagslängd på 3500V ??

  • reaper

    Member
    2004-06-03 at 21:01

    sluta nojja, klart att man inte dör av en enda stöt heller.

  • reaper

    Member
    2004-06-03 at 22:17

    ha ha crow det var det dummaste
    jag hört på länge :D 😆 :D .
    jag antar att det var ett skämt.
    Aja överprisade e dom ju i alla fall
    fast lite mer än 10 spänn e dom allt värda.

    /BlitZ

  • reaper

    Member
    2004-06-04 at 03:49

    Har fått gott om feta stötar från högspänningstransformatorer i mitt liv ;)
    lever än så länge iaf ;)

    Har fan inte råd med mer än 10 spänn just nu, skulle dock vilja ha en fet transformator, behöver bygga en egen ozongenerator.

  • reaper

    Member
    2004-06-06 at 18:35

    Det är inte volt som dödar.. det är styrkan dvs ampere som tar kål på dig.. Har själv fått ett par rejäla stötar. Jag lever 😉

  • reaper

    Member
    2004-06-07 at 10:32

    Ohm’s lag någon?
    Väger dom några kilo så behöver ni inte fundera över om det blir spänningsfall i tid (med reservation om det sitter strömbegränsande saker i den.. ) /hijack off/

  • reaper

    Member
    2004-06-21 at 23:25

    Elstängsel för djur ligger på 10000 volt med låg ström styrka dödar inget större än sniglar

  • WeedIsLife

    Member
    2004-06-22 at 14:36

    @Phreakish wrote:

    Det är inte volt som dödar.. det är styrkan dvs ampere som tar kål på dig.. Har själv fått ett par rejäla stötar. Jag lever 😉

    Inte riktigt men nästan …. beror lite på allting volt amp & hz

    Bilbatteri kan du sätta ena fingret på plus andra på minus och vissa bilbatterier som har kräm istället för vatten kan 1080 Ah annars 540/680 Ah för vatten och det är maxat och jag dör inte jag lovar ………. testa själv 😉

    Har även stunguns hemma med på 625 000v där gnistan hoppar 3-4 cm mellan polerna och den dödar på 10 sekunder vid halsen men jävlar vad aj aj det gör på låret kan knappt inte gå på en halvtimme efter lite S&M 😈

  • hps-kungen

    Member
    2004-06-23 at 17:36

    @WeedIsLife wrote:

    @Phreakish wrote:

    Har även stunguns hemma med på 625 000v där gnistan hoppar 3-4 cm mellan polerna och den dödar på 10 sekunder vid halsen men jävlar vad aj aj det gör på låret kan knappt inte gå på en halvtimme efter lite S&M 😈

    Vilken sjuk jävel!!!
    Inte för en stun i benet är så hälsofarlig, men det gör ju sinnessjukt ont!!!
    RÖK MER, det e för ditt eget bästa!!!!

    Tillbaka till topicen; Dessa hade blivit alldeles utmärkta jonisatorer (ozongenerator fungerar lite annorlunda).
    Plattorna kommer reagera mot varandra och skapa negativa joner, dessa fastnar på positiva joner i doftpartiklarna i luften. När dom blir mättade (stabila) väger dom för mycket för att blåsa runt och faller ner till marken, du bokstavligen damsugar bort döda dofter sen.
    Har man en liten fläkt mellan med så fungerar den ännu bättre.

    Och om det här med elektricitet och faror;
    hmm, var ska jag börja, ohms lag är nog grunden till detta;
    Triangel 1
    spänningen (volt) * Strömen (ampere) = effekten (watt)
    effekt / spänning = ström
    effekt / ström = spänning

    Triangel 2
    Resistans (Ohm) * Ström = spänning
    Spänning / Restistans = Ström
    Spänning / Ström = resistans

    Spänning är den laddning som finns mellan fas och jord (nolla)
    Resistansen är det motstånd någonting har, vårt skin har t.ex 1800 Ohm i resistans.
    Ström är den kraft som behövs för att driva en spänning genom ett motstånd, denna är helt beroende på vilken volt man tillför och vilken Ohm objektet man kopplar mellan polerna har.
    Effekten är det värde elbolaget räknar på för att ge dig en räkning, och som företag märker förbrukningen av sina produkter på.
    T.ex 10A säkring(vanligast hemma) klarar 230 * 10 = 2300W
    I växelström vänder polerna visst antal gånger per sekund, detta är frekvensen, Hertz.
    I vanliga vägguttag är det 50 Hz
    E de svårt att hänga me??

    O jag tar ett exempel, en 400W HPS (bra exempel va?)

    Den drar 400W vid 230V det är 1,74 A (400/230)
    och 132,2 Ohm (230/1,74)

    Människan då;

    Om vi t.ex. nuddar båda polerna i väggen (230V) med ett finger kittlar det bara till lite, kanske huden bränns lite. Strömmen har bara hoppat lite mot ytan.
    Om man istället nuddar med 2 fingar på samma hand så färdas strömmen på huden mellan dom, har man en ring däremellan kan den bli glödande ganska snabbt, då bränner du dig. Men inte av strömmen.
    Tar du istället ett finger på varje hand måste strömmen penetrera skinnet på båda sidor, denna innebär ca 1800 Ohms motstånd måste övervinnas.
    230 / 1800 = 0,13 A Detta är inte mycket ström, men strömmen är den samma under hela sin bana, den går i en rak linje mellan dina händer, passerar rakt genom hjärtat. Frekvensen i hjärtat är inte 50Hz så pulseringen i spänningen stör hjärtats rytm, samtidigt som alla andra muskler i kroppen spänns i samma takt. Du får därför spasmer i kroppen och kan inte ta dig loss. 0,13A fortsätter att strömma genom hjärtat och värme börjar alstras. Om du inte tar dig loss kokar du mer eller mindre innifrån (detta tar tid).
    Allt som har kontakt med marken ute är jord (vattenledningar, diskbänk, metallskalet på micron osv.
    Har du inga skor på dig och står mot något jordat färdas strömmen från fas till jord genom kroppen på samma sätt.

    HydraMans trafos koppas in på 230V och transformerar upp strömmen, det sitter säkerligen en säkring i dom med, annars finns det ju i proppskåpet.
    10A vid 230V är INTE 10A vid upptransformerad 3500V.
    Alltså kommer den inte skada dig mer än vad vägguttaget gör, men spänningen är kraftigare vilket gör att spasmerna blir kraftigare, och man fastnar lättare.
    Inte direkt dödligt, men kommer man med 2 händer över polerna och inte kommer loss, så blir du kokt!!!

    Hoppas ni fått lite klarhet.

    HPS Kungen

Log in to reply.