Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Inomhusodling Hydro Tillbehör till GT 424 NFT system (spreader mat)

  • Tillbehör till GT 424 NFT system (spreader mat)

    Posted by warmgalaxy on 2010-06-18 at 15:42

    Hej hopp alla glada, jag har precis fått hem ett GT 424 NFT system och eftersom jag är en tjej med tummen mitt i handen och har IQ som en fiskmås så tar jag hjälp av alla ni hemliga fantasiska människor här på swecan.
    Det står nämligen i instruktionerna att man behöver en spreader mat, något slags vitt mjukt material (film?) man lägger på själva brickan ovanför tanken… Kan jag få tag på det i nån affär?? Och jag antar att man måste byta denna film efter varje omgång.

    Sen ska jag bygga en bubblare till modern…

    MVH

    8)

    replied 13 years, 11 months ago 3 Members · 6 Replies
  • 6 Replies
  • sinsemillan

    Member
    2010-06-18 at 18:55

    Ja spridarmatta skall du ha, det är det rötterna fäster i och hjälper till att sprida näringslösningen till rötterna. Finns där man kan köpa NFT system, tex http://www.swedish-growsystems.se/se/art/nft-spridarmatta.php . Och ja du byter den mellan odlingarna.

  • warmgalaxy

    Member
    2010-06-22 at 11:55

    Tack för svar, du vet inga andra ställen som säljer det, typ mackar, eller andra normala affärer. Swegrow har semesterstängt…

  • warmgalaxy

    Member
    2010-06-22 at 12:13

    Och en annan sak, kan jag provisoriskt köra utan spridarmatta i en vecka? För att sedan lägga till den? Plantorna befinner sig i vegg just nu.

  • thaismack

    Member
    2010-06-22 at 18:34

    prova stora gårdsaffärer typ bauhaus granngården

  • sinsemillan

    Member
    2010-06-22 at 20:14

    Riktig spridarmatta är inget som du hittar på nån mack utan är en specialprodukt till NFT hydro system, tror nordicgrow har detta också. Sen kanske du kan hitta något annat filtmaterial du kan använda istället, men vet inte vad, kolla hos en tygaffär kanske. Men jag skulle beställt riktiga grejer ingen stor kostnad, dumt att chansa.

    Så länge rötterna får syresatt näringslösning så klarar dom sig.

  • warmgalaxy

    Member
    2010-06-22 at 20:43

    Jag kör just nu utan spridarmatta, har beställt från swegrow men de är ju på semester som sagt. Nordic grow vill jag helst inte beställa ifrån av ganska uppenbara orsaker, vet inte ens om det går längre?

    Dock rinner det ju överallt i skårorna.

    Men jag kommer nog få lite problem att lägga till spridarmattan när den väl kommer då jag skar liiiite för stora hål till mina grodankuber i nft-kartongen eller vad fan det är. Då blir det lite knepigt att lyfta upp kuberna och kartongen…men vi får se.
    Ska täta med lite svart plast sedan mellan kartong och grodankuber..

    Just det, en sak till, jag råkade köpa Canna Hydro Flores men har förstått att det är Canna Aqua man ska ha (om man nu ska ha just canna) om man kör nft. Jag har dock Canna Aqua Vega (och mina plantor är i vegg) så jag antar att jag måste köpa Canna Aqua Flores? Jag har 2×5 liter av Canna Hydro Flores, känns sådär att inte använda det…

    Tack för svar btw!!

Log in to reply.