Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Thyphoon, Utomhus 2011: Tre fina damer!

  • Thyphoon, Utomhus 2011: Tre fina damer!

    Posted by adam on 2011-08-23 at 05:44

    Sedan början på April så har jag odlat Thyphoon utomhus. Det blev 3 honor. Individ 1 och 2 är minst men de började också blomma mycket tidigt. Jag tror att detta beror på att jag förveggade inomhus ca 2 veckor. Se individ #1 nedan:

    Nedan ser vi den minsta (men blommat längst), individ #2:

    Hur lång tid ser den ut att ha kvar? Bildkvalitén är dålig men jag försöker med en närbild nedanpå buddsen:

    Nedan ser vi individ #3. Det är en riktig big momma! Jag är riktigt stolt över henne.

    Uploaded with ImageShack.us

    Individ #3 ovan är även ett socialt experiment. Den står ganska synligt i närheten av en parkering till ett varuhus. Jag tror att den kommer att klara sig. Folk är så upptagna med sina egna världar med konsumption och masspsykos. Bild med parkeringen i bakgrunden kommer efter skörd :D

    replied 12 years, 8 months ago 11 Members · 12 Replies
  • 12 Replies
  • dr-tryptamin

    Member
    2011-08-23 at 05:57

    vackert . tror du ska köpa ett liten lup eller annat förstorings grej så du kan se om dom är färdiga

  • bestharvest

    Member
    2011-08-23 at 06:35

    individ 3# fyfan asså… det är verkligen ett redigt jävla monster :D Nyfiken på viktrapporten :D

    //BH

  • fractal-256

    Member
    2011-08-23 at 06:36

    När jag läste rubriken tänkte jag att jag skulle hitta en väldit besviken odlare, när jag såg bilderna ändrade jag mig snabbt. Väldigt fina plantor!

  • hasselasse

    Member
    2011-08-23 at 06:38

    😯 Riktigt snygga plantor måste jag säga!

    Jag har odlat Thyphoon en hel del och jag skulle säga att dina plantor är klara om 2-3veckor.

    Ser på en närbild att du fått mögelangrepp, vilket brukar vara orsaken till att jag skördar, ibland nån vecka för tidigt för att inte hela plantan ska mögla sönder. Gå igenom budsen och nyp bort allt mögel du hittar för att slänga det åt fanders, budsen kommer vara mjuka och lätta att nypa bort precis vid angreppen.

    Kolla oxå väderleksrapporten, om det verkar som det ska regna många dagar i sträck så kan det vara bättre att skörda för tidigt än att låta alla buds bli dränkta i vatten. Verkar det dock som det är fint väder på ingång så vänta så länge du bara vågar, gräset kommer inte bli sämre iaf ;) ..

    Som sagt riktigt snyggt jobbat, vill mer än gärna ha en viktrapport när det är dax! En applåd får du redan nu :clap:

  • adam

    Member
    2011-08-23 at 09:16

    Tack för all positiv respons!

    Jag har nyss varit och letat mögel. Jag hittar inget på plantan. Jag är dock lite osäker på vad jag ska kolla efter. Kan det vara så att det är kameran som trollar? Jag tog några fler bilder som jag bifogar nedan. Beskriv gärna var på bilderna jag ska kolla. Tack för hjälpen!

    Det ska bli en regnig vecka (skurar). Kanske jag ska ta ut vinsten nu medan jag kan?

  • whofkingkows

    Member
    2011-08-23 at 09:29

    Läckert ! :clap: Do it , iallafall den som hade fått mögelproblem (Bild 3) menar så det inte sprider sig över din vackra dam.. önskar dig all lycka mvh -W

  • vaporizeme

    Member
    2011-08-23 at 10:25

    OERHÖRT fina plantor! =) Hoppas verkligen du slipper mögel!

  • drmorris

    Member
    2011-08-23 at 13:47

    Säger bara jävlar!

  • hasselasse

    Member
    2011-08-23 at 16:14

    Det är dom mörkare gråaktiga ställena i budsen som är budröta/mögel!

    Vänta nån dag till med att bestämma dig om du ska ta dom lite tidigt, rökat kommer funka kanon på dessa plantor även om du tar dom nu, men väntar du nån enstaka vecka så kommer gräset få lite mera tyngd i sig vilket dom flesta uppskattar..

    Du skulle ju kunna skörda topparna först för att “rädda” dom från regnet/budröta/mögel, och låta dom nedre budsen vara kvar och ta risken för mer mögel, men ge dom chansen att få blomma fullt ut..

  • madye

    Member
    2011-08-23 at 16:45

    Väldigt, väldigt fina damer! Som jag har uppfattat det har du förveggat #1 & #2 inomhus i 2 veckor och #3 har bara fått vara utomhus?

  • jasmineblackwhite

    Member
    2011-08-31 at 15:47

    fint! som hasselasse skriver är det de mörkare partierna som är mögel. det kan se ut lite som spindelväv där också. iaf så har jag haft så på mina. de där kommer smaka bra :D

  • karotten

    Member
    2011-09-02 at 12:28

    Du har de vackraste växterna jag sett den här säsongen! :D

    Tycker mig se (risk för) mögel på följande bilder:
    Brunaktig budtopp till vänster, http://imageshack.us/photo/my-images/193/sany0047y.jpg/
    Gråaktig fläck uppe i mitten (till vänster om den stora vite budden), http://imageshack.us/photo/my-images/171/sany0035g.jpg/
    Brungrått i mitten, http://imageshack.us/photo/my-images/64/sany0036r.jpg/

    Vissna löv buds kan leda till, eller vara tecken på, mögel. Så ta bort dem och inspektera noga. Det kan också vara värt att klippa en del buds för att “lufta upp” täta och/eller klibbiga växter.

    Trevlig höst! :D

Log in to reply.