Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Thyphoon Inomhusodling & Utomhusodling 2010

  • Thyphoon Inomhusodling & Utomhusodling 2010

    Posted by ganja19 on 2010-05-27 at 19:46

    Tjena!!
    Min första odling/ar över huvudtaget. Jag tänkte ha båda trådarna i en tråd liksom.

    “Intro”

    Jag odlar Cannabis först och främst som en hobby. Självklart är det ju inte fel med lite nästan gratis röka också.
    Men det är som min hobby, föresten, det Är min hobby!

    Jag valde att köpa både NepalxHinduKush och Thyphoon från Tanska, 100 frön, 50 vardera.
    Jag förveggade dem (70 st) och min farsa tyckte att det var konstigt att det lyste från garderoben så han frågade mig vad det var. Jag sa då att det var hampa vilket han tyckte va okej ? xD.

    Men aja, nojjig som jag blev så planterade jag ut alla förutom 2 Thyphooner. Detta var i April månad. Dem dog såklart.

    Men nu är jag igång , på riktigt. Jag har 2 st Thyphooner i blomm nu innomhus, förveggade dem bara EN vecka.

    DET VAR “INTROT”

    UTOMHUS:

    100 L blomjord.
    50 st Thyphoon.
    1 Spade.
    2 Kg kycklinggödsel.
    petflaskor med öl (snigelfällor)

    Jag grävde 2 gropar, näst intill varandra, samtidigt som jag grodde frönen men pappersmetoden.
    Fyllde i groparna med 50 L jord var. Och satte ner fröerna. 3 dagar senare hade 25 st tittat upp, 13 i ena gropen och 12 i en andra. För bara någon dag sedan hade alla 13 i ena gropen och 2 st från den andra gropen blivit uppätna av sniglar. Men nu växer dem på, ser väldigt friska ut.

    INNOMHUS:

    1st 125w LE
    Blomjord.
    Garderob, H200xD60xB60

    Dem är i blom som sagt och dem växer på bra. Honor så klart ;).

    Har för närvarande inga bilder, men dem kommer imorgon, det lovar jag. Har just nu en skitmobil (ingen kamera) och äger ingen digitalkamera eller liknande.

    Men jag ska köpa en ny mobil imorgon så det blir det bilder. Ni kan gärna förberede er för bilder med att hjälpa mig med hur jag laddar upp bilderna direkt i tråden.

    Det är som sagt min första odling och kritik uppskattas mer än komplimanger, jag förväntar mig inga komplimanger, men, ni förstår säker ;)

    Återkomemr imorgon som sagt!

    replied 13 years, 11 months ago 2 Members · 2 Replies
  • 2 Replies
  • reaper

    Member
    2010-05-28 at 09:02

    Inte så bra om du bor hemma hos far och odlar.. 🙄

    Men aja lycka till i alla fall:)

  • synergetic

    Member
    2010-05-31 at 00:33

    alltid svårt att odla bland folk som inte är med på grejjen. själv tycker jag det är mest jobbigt med alla ursäker eller lögner.

    men iaf. lycka till!

Log in to reply.