Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken TheOne Utomhusodling 2011 Typhoon skördat (inga bilder)

  • TheOne Utomhusodling 2011 Typhoon skördat (inga bilder)

    Posted by theone on 2011-07-07 at 20:53

    Hej Kära Odlar vänner efter mycket om och men så har jag kört igång jag med utomhus såklart :) .

    Strain : Typhoon och Purple Typhoon(tanska). och en Fruit Automatic.

    hittils går det rätt bra. planterade ut typhoonen direkt ner i jord utomhus den nionde Maj,

    runt 13-14 maj hade cirka 100+ plantor kommit upp. satte 118 frön så väldigt bra grobarhet på dom :) Tack Tanska!

    dom är nästan två månader snart o allt går bra har vattnat med näring ändast 1 gång sen dom tittat upp.

    har även dragit bort runt 16 hanar härom dagen ;P har inte haft något problem med djur än iaf o hoppas inte få det heller!.

    här kommer det lite bilder så ni får se själva hur det gått för mig! :) kan även tilläga att jag är förstagångs odlar

    Jord blandningen består av Hasselfors jord 100L Barkmull 100L
    och kogödsel 50L och de verkar funka bra så.. men men till bilderna :)

    Typhoon!

    där va lite bilder på typhoonen! nu över till Flickan :) !

    Fruit Automatic !

    de va allt för denna gång! kan inte säga säkert när nästa update kommer då ja lånar kameran..

    Peace

    replied 12 years, 6 months ago 22 Members · 47 Replies
  • 47 Replies
  • dudin

    Member
    2011-07-08 at 06:17

    Ser fint ut. Kommer bli massor om allt går vägen. Håller med dig om Tanskas bönor, väldigt friska och riktigt fin grobarhet. Jag fick upp 40 av 40, svårt att begära mer än 100%.

  • allan

    Member
    2011-07-08 at 06:19

    Ser riktigt bra ut. Alla ni utomhusodlare har inspirerat mig nästa år ska jag också köra en guerilla odling. självklart med frön från Tanska då jag aldrig läst något dåligt om dom!

    Lycka till och håll oss updaterade :-)

  • theone

    Member
    2011-07-08 at 08:23

    Tanska’s fröer är bäst :D :D

    blir nog en update nästa vecka då dessa bilder är tagna i tisdags :P

  • chronide

    Member
    2011-07-08 at 12:02

    Wohow!! Jävlar va nice odling! Ska def. följas :D

    … satte 118 frön… och en Fruit Automatic.

    Klockrent! haha :D

    Lycka till.
    – C

  • theone

    Member
    2011-07-08 at 22:58

    @Chronide wrote:

    … satte 118 frön… och en Fruit Automatic.

    Klockrent! haha :D

    Lycka till.
    – C

    haha (: . satte tre fruit men bara en som tittade upp “/

    tack :). följer även din odling :) så lycka till själv :)

  • rexel

    Member
    2011-07-09 at 07:30

    Wow.. Det här ser riktigt fett ut!

  • theone

    Member
    2011-07-09 at 09:37

    jodå än så länge rullar de på :P va dit idag o tog bort 21 hanar till. nu är de bara runt 3-6 hanar kvar o resten honor :D

  • dr-tryptamin

    Member
    2011-07-09 at 16:34

    Gillade tredje bilden känns lite som Alis i underlade 20 meter höga plantor och man själv är 5cm

  • theone

    Member
    2011-07-10 at 10:53

    joo fick den tanken jag med (:

  • theone

    Member
    2011-07-15 at 10:35

    ja dags för en update har inte hänt så mkt sen sist men kan säga säkert att allt är i blom nu o dom mesta hanarna är borta =) .

    bilderna är lite dåliga. hade inte världens bästa kamera :S

    Typhoon.

    Typhoon Hane

    Purple Typhoon

    Fruit Automatic

  • flapjack

    Member
    2011-07-16 at 08:22

    Good job! fruit.. mh. kärlek

  • printer

    Member
    2011-07-16 at 12:27

    Ojoj vad stora och fina dom har blivit. Mina är nästan i samma stadie du kan alltid checka min tråd ;) kör lite mer blanadat men antalet är nog samma som dig. Kommer nog bli en fin skörd det där! Ps kolla efter hermisar också då thypoon har väldigt mck hermis i sig tyvär :/ fått ryckt ett ex antal hermisar i år igen. Men annars så är dom väldigt fina och många bönor till ett bra pris skulle vara roligt ifall han kunde ta sig tid till att plocka hermisarna men kan nog bli lite svårt då han kör väldigt många på samma ställe. Ska följas!

  • theone

    Member
    2011-07-22 at 09:15

    Printer : jodå rätt så stora har dom blivit :D jo har checkat efter hermisar men har inte hittat någon än så kanske har turen med sig o slipper få någon hermis :D. jo följer även din tråd o de ser fint ut där med :D.

    va till stället idag o kollade o jäklar så fina dom är man blir bara sugen på att ta ett tjuv nyp från en planta :D men tur är så håller man fingrarna i styr :D
    har även märkt att det kommit massa bruna blad o sånt “/ näringsbränna? näringsbrist ? bilder finns ner till..

    Typhoon

    Fruit automatic

    Tycker budsen är väldigt smala på denna.. o verkar inte ens tjocka på sig lite.. vad kan detta bero på ?

  • sirstoned

    Member
    2011-07-22 at 11:18

    kommer lätt vara en av 2011 bästa utomhusoldingar!

  • derex

    Member
    2011-07-22 at 15:26

    Vissa plantor kan ha svagare gener än dom andra som buddar upp sig, köpte en lowryder sort förut som gav riktigt dåligt yield. Men stilig odling!

Page 1 of 4

Log in to reply.