Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken The Marley Legacy – PPP + Skunk + NL – 400w – slutspurt

  • Robmarley

    Member
    2011-12-21 at 09:46

    Färdigblandad.

    Guanon i sig har väl inte längre någon betydelse då det generellt endast är näringen till en början i jorden, men jorden var lite mer smulig mot vad t.ex. special/light mixen är hos Gold Label. Bra vattenhållning.
    Minns bara inte vilken affär jag köpte det ifrån, någon onlineshop var det i alla fall :)

  • rexel

    Member
    2011-12-21 at 10:38

    Ser otroligt buskigt ut! Har troligen någon Sk1 i mitt tält oxå, tycker jag ser lite likheter.

    Keep up the good work man!

  • Robmarley

    Member
    2011-12-21 at 12:55

    De skunkarna som är inne nu är jag inte 100% på att de är Skunk#1, fick dom av en vän som fick en näve skunkfrön av en annan vän, det enda som är säkert är den nya grodden som jag fick från IckySticky.

  • Robmarley

    Member
    2011-12-29 at 11:39
    Slutet på 2011

    Kan än en gång bara låta bilderna tala för sig själva.

    Dag 18

    PPP1
    upp emot 1,30 hög nu

    PPP2 (dag 29)

    Sockrar, växer sig fet och doftar LJUUUUUUUUUUUUUUUUUVLIGT!

    Mamma Skunk
    Lite segare på att övergå till blom, men det är på väg!

    Skunk klon#1
    Växt om sin mor i både höjd och bredd


    Skunk klon#2


    Barnen – NL/Sku#1 (Nivana)
    15 dagar gamla under 12/12

    LA GRANDE FAMILIA!

    -Tills Vidare
    Rob :crazy:

  • doctordoom

    Member
    2011-12-29 at 11:45

    Hahahaha va fint! Kommer bli kanon detta :) Kommer bli en hel del röka i slutet!

    Hoppas bara att du är smartare denna gången och inte röker upp allt första helgen xD

    Peace

  • dudin

    Member
    2011-12-29 at 15:14

    Ha ha ja fan då blir det lungkollaps.

  • Robmarley

    Member
    2012-01-09 at 20:05
    2012

    Ska nu få lite biologisk näring i form av Maskvatten från cthullu vilket jag ödmjukast tackar och bockar för i förhand. Ska bli kul att se om det gör någon skillnad på de yngsta plantorna, samt på någon av klonerna, framför allt för att göra en jämförelse mellan maskvattnet och Canna (som jag kör nu)
    Mer än det kan jag inte säga, låter igen bilderna tala för sig.

    Nu inne på ~28e dagen i blom, PPP#2 29 dagar och de minsta är 24 dagar från frö.

    PPP #1

    PPP #2

    Mamma Skunk

    Skunk klon #1

    Skunk klon #2

    Smottingarna

    Familjen

    Har detta nu, tänkte invänta morgondagen och ta lite läckra budshots om jag får till något bra :)

    -Tills Vidare
    Rob :kimblah:

  • doctordoom

    Member
    2012-01-09 at 21:13

    Ser mycket läckert ut :) Får en verkligen att bli sugen på fetare utrymme!

    Hur många dagar totalt är klonerna?

  • Robmarley

    Member
    2012-01-09 at 21:35

    Klon #1 ~78 dagar
    Klon #2 ~48 dagar

  • dudin

    Member
    2012-01-10 at 04:25

    Hur torkar du allt det där, du verkar ju ha tältet rullande.

  • Robmarley

    Member
    2012-01-10 at 11:43

    har ett perfekt vindsutrymme där kläder o.dyl torkas på vinterhalvåret, så planen är att hänga upp det där.

    Detta blir dock sista “rullande” skörden, efter detta blir det att föröka fylla hela tältet och få ut en samlad batch istället för några blommor i taget.

  • Robmarley

    Member
    2012-01-11 at 15:39

    EMERGENCY!

    har fått mig ett STORT litet problem på halsen nu.
    När jag för dagen skulle titta till mina sötnosar så upptäckte jag en förfärlig sak i en av budsen.

    Då jag sett både hermisar och manliga plantor förut vet jag vad detta innebär.

    Min lilla PPP#2 har gott och blivit transsexuell!

    Frågan är nu vad jag ska göra?

    Jag har finkammat plantan så gott det gick i budsen efter spår av fler, men hittade inga.

    Borde jag klippa eller ta risken?

  • doctordoom

    Member
    2012-01-11 at 16:08

    Tänk på att om den pollinerar kan ALLT bli pollinerat, även dom andra. Som jag förstår är det inte helt lätt att få bort heller, så värt att tänka på är det helt klart.

  • Robmarley

    Member
    2012-01-11 at 16:18

    Ah, det som snurrar i mitt huvud också.

    Jag menar, mycket annat kan jag ju inte göra än att klippa den, tänkte bara om det finns folk med sunda tankar häromkring som har några andra smarta idéer? ;)

  • allanballan

    Member
    2012-01-11 at 16:22

    Jag skulle säga fram med skalpellen och gör en könsoperation(skär försiktigt bort hanblommorna)har dom börjat öppna sig skulle jag lagt på ett par droppar flytande honung innan jag började peta på den så du minimerar risken för att pollen sprider sig.
    Men kolla noga och ofta nu när den e transa, och ha en ren skalpell tillgängligt hela tiden!

    Håll du bra koll så ska det nog gå bra!

Page 2 of 5

Log in to reply.