Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken The Marley Legacy – PPP + Skunk + NL – 400w – slutspurt

  • The Marley Legacy – PPP + Skunk + NL – 400w – slutspurt

    Posted by robmarley on 2011-10-31 at 16:12
    THE ROBMARLEY LEGACY

    Tänkte dela med mig av min odling till alla som har något intresse, i hopp om att få konstruktiv kritik när det behövs, samt upplysning av sånt jag själv möjligtvis inte upptäcker.

    p.s. Vissa av er kommer troligtvis känna igen denna odling, men ber er således hålla det för er själva.

    Ljus
    400w HPS

    Medium
    Jord – 10% perlite

    Krukstorlek
    5,7L

    Strains
    PPP (Regular) – Nirvana
    Skunk (Regular)

    PPP
    Dag 28

    #1

    #2

    #3

    #4

    Toppning samt LST’n blev idag, som sagt 28 dagar gamla.
    Planen är att göra alla 4 redo för mödraskap, dvs så fort pre-flowers förekommer så vet jag vilka som kommer behållas och vilka som förkastas.

    Skunk
    Dag 26

    Klon1

    Modern tog jag inte kort på då den ser lite hängig it och inte vill visa upp den på dess sämsta sida.

    Familjebild

    :hmpf:
    Tills Vidare
    -Rob

    replied 12 years, 1 month ago 20 Members · 63 Replies
  • 63 Replies
  • doctordoom

    Member
    2011-10-31 at 16:18

    Fett nice att se dig igång igen! Varit lite tyst på skype, inte bra där!

    Ser fett ut :) kommer lukta satan med andra ord! Fett roligt! Denna gången får du fan komma på besök, kommer börja vattnas i munnen om ~2månader! :)

  • darkwithin

    Member
    2011-10-31 at 20:36

    “p.s. Vissa av er kommer troligtvis känna igen denna odling, men ber er således hålla det för er själva. “

    Ser riktigt buskigt ut, soft!

    lycka till och ser fram emot resultatet. :D

    Mvh

  • dudin

    Member
    2011-11-01 at 20:21

    Ser nice ut det där, gott om utrymme har du också. Trevligt :-)

  • robmarley

    Member
    2011-11-01 at 22:40

    Tack gott folk! :)

    Satsar just nu på att hård-träna dom små knottarna som den curlingfarsan jag är, så att säga, då jag är hemma heltid denna vecka.

    Är annars iväg under veckodagarna och min sambo sköter vattnandet.

    Tänkte snart försöka ta några sticklingar för att ta reda på kön på alla plantor, så jag kan börja sålla hanarna om de nu förekommer *Håller tummarna*

  • bifrost81

    Member
    2011-11-03 at 17:40

    Din PPP ser riktigt fin ut. ska fixa bilder på min med. hoppas den visar sig vara en dam, den ena av mina blev en dam

  • bengt-beteende

    Member
    2011-11-08 at 15:21

    @Robmarley wrote:

    Är annars iväg under veckodagarna och min sambo sköter vattnandet.

    Its a keeper!

  • robmarley

    Member
    2011-11-16 at 14:46

    @Bengt.Beteende wrote:

    @Robmarley wrote:

    Är annars iväg under veckodagarna och min sambo sköter vattnandet.

    Its a keeper!

    Klagar inte, då hon faktist tar riktigt bra hand om dom! (Riktigt kraftigt trädgårdsintresserad och allt, så hon har dom gröna fingrarna! ;) )

    @Bifrost81 wrote:

    Din PPP ser riktigt fin ut. ska fixa bilder på min med. hoppas den visar sig vara en dam, den ena av mina blev en dam

    PPPna har visat sig vara riktigt schyssta att odla med, välkomnande mot övergödning och hård träning.

    Kan för övrigt hälsa att en ny uppdatering kommer inom kort (Framåt helgen) då jag varit iväg och varit internetlös, så bidlerna jag har nu är lite outdated ;)

    -Tills vidare :kimblah:

  • windowlicker

    Member
    2011-11-16 at 15:03

    kommer med glädje följa denna :D ser riktigt bra ut! och schysst bilder som fan

  • robmarley

    Member
    2011-12-11 at 00:09
    Inför Vinterns Isolering

    Jag vill börja med att säga:
    Ursäkta min frånvaro!
    har varit mycket med jobb, familj, vänner och allt där i mellan; jag är hur som helst tillbaka!

    Har snokat runt på forumet, bara att jag inte haft tid/ork/lust till att varken skriva eller göra något annat.

    Ni lär kanske inte bry er, men var bara sugen på att skriva av mig! ;)

    Här kommer det som inte funnits hittills.
    EN UPDATE!

    I år kom jultomten tidigt och jag kan glatt säga att jag både var en duktig pojke och att jag fick vad jag önskade mig!

    HomeBox Lite – 100x100x200

    Illa kvickt drogs det igång paket-riv och ihopsättande för fulla muggar!

    men jag kan inte säga att det var en dans på rosor.
    1 man på ett tält kan bli frustrerande när det finjusterande drar igång.
    Kul hade jag i alla fall, svettigt, men kul!
    tog ca 1 timma att få upp hela tältet, ytterligare 1 timma att få upp ventilation dessutom.

    Men fan vad stolt man kände sig när allt var klart!
    Helt klart värd julklapp, speciellt om man har utrymmet till det!

    Tog tillfället i akt att skämma bort barnen nu när det fanns utrymme och såg till att dom fick det rotutrymmet dom kommer behöva – Omplantering från 5,7L till 11L!

    Till det intressanta då.

    Det har ju hänt en HEL DEL sedan jag sist gjorde en uppdatering.
    förutom att tiden har gått så har det ju växt så in i bomben mycket också.
    Kan ju säga att det var lagom på tiden att göra sig uppgraderingen.

    Nog med text, lite bilder:

    Familjen

    Dag 70 sedan frö.
    Har endast två PPP kvar då de var de enda som blev kvinnor.
    Flertalet försök gjordes för sticklingar, men blev svårt då jag var borta under veckorna (Torkade ut).
    En annan femma när det gäller skunkarna dock, hade inga problem alls med att få kloner, men tyckte inte att det var värt att köra flera än de två som redan är kloner.

    Mamma Skunk
    Gillar denna som satan, ska försöka tillämpa träningen på kommande odlingar också, fick fram en riktigt buskig uppbyggnad, många skott, många toppar. Usch så nöjd jag blev!

    Klon 1 (Dag ~50)
    Gick minst lika bra här. Hade lite problem med LSTn då det hände att mitt val av matrial att knyta ner med inte höll måttet och lossnade när det vattnades (Då jag var frånvarande).
    Klagar självklart inte, men en lärdom till nästa gång; STÅLTRÅD FASTHAKADE VID KANTEN SUGER!

    Kan även tillägga att jag antar att de gulnade bladen som är på jorden orsakades av ljusbrist då det var otroligt buskigt vid kronan. Samma sak framstod på modern också. Ser inget negativt med det nu, förutom att det möjligtvis mot slutet kan påverka popcornens storlekar.

    Klon 2 (Dag ~20)

    Ännu en lyckad klon, inget att säga, ingen träning utförd, kör på!

    PPP #1
    Växte sig riktigt ståtlig. Hade ett missöde för ca två veckor sedan då jag råkade knäcka stammen (3/4 upp), drog koppartråd runt för att stödja vilket verkade ha resulterat i att skadan inte alls syns.

    PPP #2
    Den intressantaste av de jag har.. Kanske inte, men lite annorlunda.
    Måste ha lite rudelais (Stavning?) gener i sig då den började blomma under 18/6. Jag klagar inte, får ut en skörd lite tidigare bara ;)

    BudPorr
    -Gillar att det redan är sjukt mycket mer kristalisering än det var på min tidigare odling vid slutskedet. Har hopp om denna batch!

    Kan väl bara än en gång be om ursäkt för den dåliga updateringen, ska göra vad jag kan för att förbättra mig.

    Ang. HomeBox Lite’en kan jag bara säga att gå endast budget om du kan se till att rummet de är i faktiskt är ljustätt, det påptekas när det köptes och jag var medveten om det, så mig gör det inget, ville bara förvarna er andra!
    Bättre att förekomma än att förekommas! :))

    Tills vidare Homies!
    -Rob :britesmile:

  • doctordoom

    Member
    2011-12-11 at 00:16

    Ser mycket fint ut det där :) du får hålla lite på skörden så man får smaka! Peace

  • fl

    Member
    2011-12-11 at 09:09

    Snygga buskar Rob

    Irie :) :hemp:

  • robmarley

    Member
    2011-12-20 at 23:11
    Inför Juletider

    Tar och håller mig borta från allt för mycket skrivande, tar och låter bilderna tala för sig själva.

    Jag vill bara upplysa alla om, för att inte skapa en masshysteri/förvirring över dagsnoteringarna, så nollstälde jag dessa vid övergång till 12/12. (alla var könsmogna och började genast blomma)

    dvs, idag blir dag 10 för samtliga växter.

    PPP #1
    Största till längd av alla plantor, mäter ca 60cm.
    Stretchade riktigt bra när blommen kom igång (Avståndet till lampan påverkade nog en del)

    PPP #2
    Är fortfarande enormt överraskad av kristalliseringen då det inte varit såhär överflödigt på någon av mina tidigare odlingar. Hoppet lyser starkt inom mig.

    SKUNKARNA

    Mamma
    Buskig som få!

    Klon #1
    Visar påbrå!

    Klon #2

    Familjen

    Kan även tillägga att jag planterade 1 NL (r) samt en Skunk #1(fem) från IckySticky, direkt under 12/12.
    bara för skojs skull.

    Tills Vidare
    -Rob :uhu:

  • fl

    Member
    2011-12-21 at 09:09

    Fina damer där Rob
    Jo PPP’n är riktigt sockrig så pass tidigt in i blom

    Vad använder du för jord om jag får fråga?

  • robmarley

    Member
    2011-12-21 at 09:17

    Det är använd (tvättad) Guano jord med 20% perlite + utspädd med lantmännens planteringsjord.

    Kan ju, bara för att visa varför jag är så hypad, visa hur min senaste planta såg ut när den skördades:

    Det här var precis vid skörd med lagom stor förstoring dessutom. :D

    Tills Vidare
    -Rob

  • fl

    Member
    2011-12-21 at 09:21

    Nice, tackar för svaret :) Guanojord, är det någon jord som är färdigblandad jord med guano eller har du tillsatt det själv?

Page 1 of 5

Log in to reply.