• Posted by 108 on 2003-08-10 at 12:58

    Eventuellt kan jag få några superfrön av en kompis…
    Jag skulle kunna tänka mig att använda dom till ett projekt för att fixa en sort som går bra ovanför Göteborg.
    Men det är inte så många frön det handlar om så jag vill att ni som vill ha frön är seriösa!!!

    Tanken är att jag ger bort några frön från en autoblommande Stuporsonic korsad med en annan tidig sort (sensi seeds!) till några väl valda personer.
    De som får fröna får lova att (försöka) odla en fröskörd till våren, och sedan ge bort det mesta till andra Swecanmedlemmar.

    Det är väl bättre att sprida ut bra och anpassade frön än industrihampa?
    Med rätt frön kanske vi kan få en sort som överlever och behåller potensen i alla fall 10 år.

    Det skulle kunna funka va?
    Kommentarer är välkommna, även via PM.
    Vad tycker ni?

    Trust me, I’m seeerious :kimblah: .

    replied 20 years, 4 months ago 6 Members · 23 Replies
  • 23 Replies
  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-08-10 at 13:25

    Det kanske blir svårt att få en fröskörd till våren om det är utomhusplantor det rör sig om? (som jag förstod det).

    Bra idé annars.

  • reaper

    Member
    2003-08-10 at 13:47

    Fungerar ju UTMÄRKT att ha “utomhus” plantor innomhus.
    enda skillnaden är ju att den har autoflower gener.

    Fin idé fö.

    Mvh

  • 108

    Member
    2003-08-10 at 14:13

    Nä men grabbar kom igen nu. Det är väl klart att man kan fixa frön från en utomhusplanta innomhus – get real!

    Men det är ju kul att tråden uppskattas och att ni gillar idén, varje frö jag ger kan ge 1000+ nya frön…

    Kom igen growers. 8)

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-08-10 at 15:48

    Jo det är klart det funkar att odla en utomhus-strain inomhus.. Jag har dock aldrig odlat någon autoblommare inne, så det vet nog nån annan bättre hur det funkar.

  • 108

    Member
    2003-08-10 at 16:05

    Varför skulle det vara svårt att blomma en autoblommare?

  • funk-doctor-spock

    Member
    2003-08-10 at 17:18

    Svårt eller lätt har väl inget med saken att göra i sig. Men jag gillar att kunna bestämma själv när en planta ska blomma, vilket kan vara bra om man vill vegga länge etc.. Kan ju vara bra att vegga ett ordentligt tag om man nu tänker göra frön av en hel planta. Så det blir några tusen frön :mrgreen:

  • Raja Ram

    Member
    2003-08-10 at 21:39

    Jag hoppas på att kunna erbjuda Stuporsonic-frön snart och Stuporsonic x Swedish Farmer i höst någon gång. Dock kommer jag inte skänka bort fröna, utan sälja billigt. (PM om det undanbedes, jag kommer annonsera i Köp & Sälj-forumet är det är dags)

    Roligt om det sprider sig lite frön som funkar bra i svenskt klimat. :)

  • 108

    Member
    2003-08-11 at 08:32

    microdot: Du står på listan om det blir nåt.

    Sadnoas: Haha, jag var nog inte riktigt vid mina sinnens fulla bruk i går, missförstod dig lite…

    @Funk Doctor Spock wrote:

    Svårt eller lätt har väl inget med saken att göra i sig. Men jag gillar att kunna bestämma själv när en planta ska blomma, vilket kan vara bra om man vill vegga länge etc..

    Som jag förstått kommer det att handla om Stuporsonic X Sensis Durban och en annan Stuporsonic X Sensis Early Skunk. Min tanke är att ni får några av varje sort som sedan förslagsvis korsas med varandra.
    De frön ni eventuellt kan få av mig kanske inte blir autoblommande eftersom bara deras mamma var det från början. Men förhoppningsvis kan den nya korsningen blir det.

    Vad tror ni folk, låter det vettigt?

  • reaper

    Member
    2003-08-17 at 22:42

    108: Jag är intresserad. Odlade Purple Power förra året, och det gick inget vidare. Odlar Skunk#1 iår, går bättre, men blommningen är åt helvete. Skulle vara underbart om man kunde få tag på autoblommande frön. Får man en hane och en hona kan man ju få frön så det räcker till måååååånga personer. Skulle vara kul om man kunde få vara med på ett sånt här projekt :)

  • reaper

    Member
    2003-08-17 at 22:47

    Jag är gärna med på detta projektet!

    Alltidkul att komma i kontakt med nya strains särkillt när det är korsningar samt att förhoppningsvis kunna gevidare frön så att det “sprider” sig.

    Som sagt är gärna delaktig i projektet!

  • reaper

    Member
    2003-08-21 at 00:17

    Är snäll, om det “fattas” personer så är jag på att hjälpa till.
    Kör på 400W HPS + 150W MH.

    Mvh Sadnoas

  • reaper

    Member
    2003-08-24 at 21:55

    Hi! Låter interessant. O en strålande ide! Jag kör utomhus (seriöst) för första gången i år. Ser jävligt bra ut.Skördar dom första om 3-5 dagar. Ja kör 5 olika strains. Inga auto blommare. Har passion,purple,crystal paradise,durban poison o zambian copper, Alla hybriderna o indicorna har FETA buds.O några ex av sativorna kommer om inte helt,så iaf bli nästan färdiga. Har nu börjat planera för nästa år. Kör inomhus oxå. Lyckades hitta RENA Oaxacan frön,som precis börjat titta upp.Har totalt 19 olika strains.Allt för o få fram den optimala utomhus hybriden för de här( stockholm) klimatet.Har ingen erfarenhet av stuporsonic,men e den auto blommare,så har den ju ruderalis i sig.
    Vet att de e bara 25%av plantorna av ruderalis då, som har AB genen.Sen får man ju räkna med 50% hanar.Så ca 25%av dom du satt har de vi vill åt.
    Vad ja hört,o av vad ja sett på bilder så är potensen på stuporsonic jävligt dålig.Så de gäller alltså att få styrkan från annat håll och bibehålla AB genen.Och helst få den att finnas i alla frön so produceras.Min plan e o få fram en AB som har indicans rus o tyngd. Och en som har sativans upp-high.!! Va nästan klar med min gen forskning o bestämtmig för vilka till vad.Men de här e en jävligt bra ide som bara MÅSTE ges en chans iaf.
    Ps. de e alltså inte första gången ja odlar.Drog upp min första 86.Så ja e inte nån nybörjare ute efter några gratis frön.

    Hur som…hoppas din ide kommer funka,Även om de inte blir med min hjälp.
    Peace jo just de..du kan se några ca 1mån gamla bilder från min guerilla farm på. http://groups.msn.com/swedrum
    gå in under bilder.

  • 108

    Member
    2003-08-28 at 13:41

    Hallå alla, kul med så positiva reaktioner!

    Var har du hört att Stuporsonic har så dålig styrka swedrum? Det lilla jag hittat på nätet om Stuporsonic säger att den är hyfsat stark. Så småningom lär jag få prova årets skörd själv – återkommer om det här.
    Det där med att bara 25% av frön ger autoblommande flickor gäller enligt Sensiseeds bland annat deras Ruderalis Skunk. Gäller det för alla autoblommande hybrider?
    Har för mig att det finns lite ruderalis i en del kanadensiska sorter utan att de är autoblommande. Kanske ruderalis också har andra egenskaper som är bra i nordliga klimat?
    Hursomhelst tycker jag att det är viktigare att vår nya sort blir färdig i tid på höstarna än att den blir jättestark, även om en kombination förstås vore bäst.

    Det känns som att alla som hittills har anmält sitt intresse för att få frön är seriösa (och över 18 år), så hur många som kommer att få handlar mest om hur många frön jag själv kommer ha att dela ut. Vi får se. Fast tedde, om du inte kan odla inne får du nog vänta till Fas 2.

    Tack för i dag.

    PS Fina bilder swedrum.

  • Raja Ram

    Member
    2003-08-28 at 15:23

    Jo, Stuporsonic är ganska svagt. Tror inte att THC-halten är ovanligt låg, men karaktären på ruset är väldigt mild vilket gör att rökat känns ganska svagt.

  • hydraman

    Member
    2003-08-28 at 15:44

    Även jag arbetar på ett autoblom projekt.

    Lapplander
    (Oaxacan x Afghan) Niagara X WWxBB (WhiteWidow x BBwhitelabel).

    WWxBB med helt ok småbuds förra hösten kosades med Niagara, utomhus strain för Canada.
    3-4 linjer med gener finnes och skall testas.

    Avkomman var autoblommade, alla hannar vecka 3, honorna ett par veckor senare. Kristallutvecklingen är bra, det ser helt enkelt lovande ut. Hoppas kunna släppa en variant på vårsidan.

    Återstår att se om några besvär uppträder i F2 gen.

Page 1 of 2

Log in to reply.