Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Super lemon haze DR60 250W HPS

  • Super lemon haze DR60 250W HPS

    Posted by mytialarn on 2010-12-30 at 14:25

    Hej swecan.

    Har påbörjat en liten odling nu då burkarna börjar sina här hemma. Hade en garderobsodling med SLH för ett tag sen men var tungen
    att skrota den efter ett trömmavbrott som pajjade lampan totalt(?)
    Jag är fortfarande väldigt grön när det gäller odlandet, har bara
    dragit upp en liten autostrain i garderob innan men tycker det är väldigt kul så detta ska bli intressant. Kommer inte experimentera med dessa
    överhuvudtaget då jag bara vill få in lite i grönt i burkarna först.
    Men vill i framtiden testa allt möjligt, cocos, hydro, Scrog, FIM mm….

    Setup:

    Utrymme:

    Secret Jardin Dr60

    Frön:

    3st Super Lemon Haze från breedern Greenhouse seeds

    Belysning

    Powerplant 250 W HPS
    Hammarslagen reflektor

    Ventilation:

    350m3 kanalfläkt med kolfilter mm
    Passiva insug och bordsfläkt på plantorna

    Krukor:

    3st 7 liters

    Jord:

    hasselfors P-jord, leca i botten och även blandat i jorden

    Näring:

    BioBizz Blom

    På de undre bilderna är det exakt en vecka plus en dag sedan jag “tappade” dem i jorden.

    replied 12 years, 11 months ago 11 Members · 16 Replies
  • 16 Replies
  • genkan

    Member
    2010-12-30 at 14:53

    Ser mycket fint ut! SLH är en favorit efter senaste vändan till ams :D

    Kör hårt och ta väl hand om dina småttingar :)

  • sweweed

    Member
    2010-12-30 at 17:09

    Ser ju riktigt fint ut. Kommer att följa denna odling med stort intresse då jag själv satt 5xSLH och 5xSSH i jord för två dagarsen. Önskar dig all lycka till^^

  • tyler_durden

    Member
    2010-12-30 at 18:45

    Ser jäkligt fint ut måste jag säga! Använder du ingen perlite och vermicurlite i jorden? Är ju inget måste men rötterna mår bättre av det. Kan även rekomendera dig att använda Biobizz biogrow som du använder under både vegg o blomfas, men särkilt i vegg. Så får du riktigt buskiga o gröna plantor ;)
    Önskar dig stort lycka till!!

  • mytialarn

    Member
    2010-12-30 at 18:54

    hehe tackar. Det hade vart kul om detta gick hela vägen den här gången. Har ju aldrig rökt något riktigt bra, bara lite fulgrönt och min lilla autodvärg.
    Någon som har en utförlig rökrapport på SLH får denne gärna dela med sig 😉 kram

  • pr4na

    Member
    2010-12-30 at 19:37

    ser bra ut. jag kör också dr60 tält med 250W. :) dock har jag en cooltube. blir det inte varmt i tältet utan?

  • mytialarn

    Member
    2010-12-30 at 20:23

    @pr4na wrote:

    ser bra ut. jag kör också dr60 tält med 250W. :) dock har jag en cooltube. blir det inte varmt i tältet utan?

    Tempen ligger på ca 32 grader vid topparna när lampan är igång. Men du kan ju ha lampan närmare än jag vilket är en fördel med cooltuben.

  • mytialarn

    Member
    2011-01-05 at 11:29

    En liten update kanske!

    Det har gått precis en vecka sedan förra uppdateringen och det har hänt ganska mycket. Speciellt en utav tanterna (uppe till vänster) ser riktigt fin ut,
    de andra är av lite mindre phenos, men men sånt man får räkna med när man inte kör kloner… Kör man ner näsan och drar känner man den ljuvliga
    citrusdoften redan *muums* Jag väntar en vecka till sedan blir det 12/12…

    De hänger lite på bilden men jag har precis duschat av dem lite.
    ha det fint folks

  • pr4na

    Member
    2011-01-05 at 11:42

    Hur gamla är dom nu?

  • Anonymous

    Guest
    2011-01-05 at 12:28

    @pr4na wrote:

    Hur gamla är dom nu?

    halvdugligig gissning från mig igallafall är 14dagar.

  • mytialarn

    Member
    2011-01-05 at 14:17

    Stämmer bra det, 14 dagar. Ni e grymma på det här ju :)

  • lwidower

    Member
    2011-01-05 at 21:46

    häliga bilder :) vilket försprång den ena fått

  • ganjalars

    Member
    2011-01-06 at 21:00

    Good job!

  • kush

    Member
    2011-01-07 at 09:03

    @mytialarn wrote:

    En liten update kanske!

    Det har gått precis en vecka sedan förra uppdateringen och det har hänt ganska mycket. Speciellt en utav tanterna (uppe till vänster) ser riktigt fin ut,
    de andra är av lite mindre phenos, men men sånt man får räkna med när man inte kör kloner… Kör man ner näsan och drar känner man den ljuvliga
    citrusdoften redan *muums* Jag väntar en vecka till sedan blir det 12/12…

    De hänger lite på bilden men jag har precis duschat av dem lite.
    ha det fint folks

    jag tycker inte du ska ha nån näring tills du börjar bloom fasen, Om Du Nu Köpt Riktigt bra och Näringsrikt Gjord då ska du börja endast vid bloom fasen då där det är viktigt att utvekla fina buds,kanske ge vid veg tid en gng per vecka max. mycke näring=ingen näring 😉
    du kan använda vanligt kran vatten hela tiden,låt gärna stå C:a 2dag i dunk elr nåt,då Ph värde sjunker lite,vi har mellan 7-8ph i kranvatten även det funkar bra.

    ps: Många av oss inser inte hur mycket näring innehåller riktigt bra gjord DÅ,som finns i våra butiker,det är bara att läsa på näring(bio grow) och på gjord förpackningen exakt samma,bara att den näringen går ut efter nån vecka,sen behöver man till (bio bloom) för att maxa vid bloom fasen!
    många ger mycke näring med,sen undrar dem vad som är fel 🙄

    lycka till/Kush

  • weedman-nr1

    Member
    2011-01-07 at 13:23

    Ser ju dunder bra ut det där! När tänkte du börja bloma dom?
    Tänk på att de kommer sticka iväg en del under blomnings fasen.

  • mytialarn

    Member
    2011-01-07 at 21:02

    @weedman.nr1 wrote:

    Ser ju dunder bra ut det där! När tänkte du börja bloma dom?
    Tänk på att de kommer sticka iväg en del under blomnings fasen.

    3 veckor i veg hade jag tänkt. Har hört att SLH drar iväg på höjden så det blir nog bra. Eller ett test i alla fall så vet jag nästa gång hur länge jag kan vegga i ett dr60 tält.

Page 1 of 2

Log in to reply.