Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Cannabisaktivisten Stockholm Smokefest 2010 – 10 Juli, Rålambshovsparken!

  • mranonymius

    Member
    2010-06-21 at 18:30

    Kan jag dricka alkohol?
    Vi kan naturligtvis inte förbjuda användning av alkohol på plats men ser helst att Smokefest är alkoholfritt, för allas trivsel. Smokefest är en fest för cannabis, inte alkohol.

    så jag borde tända en fet där då ist för att ta en bira och bli busted? :D!

  • andreas

    Member
    2010-07-06 at 18:17

    UPDATE:
    Även Susanne Eriksson och cannabis.se kommer komma.

    Bara ett fåtal dagar kvar! :)

  • reaper

    Member
    2010-07-11 at 01:01

    God kväll flummare! Var inte på förra årets smokefest men kan förmodligen säga att årets var en av de bästa festerna för cannabisaktivismen i Sverige. Bra talare, artister och riktigt tung komiker. Twang System är äckligt duktiga!

    Hoppas på ett bra slut i Kol14’s kapitel om tullen och medicinen. Han talade om det idag på festen. Ted Goldberg och Alexander Bard var extremt bra dem också!

    Komikern Achmed, skönaste snubben ever glassar in på sen med dreadsen och driver med publiken. Han är min nya favoritkomiker efter det här. Någon som spelade in alla uppträdanden? Flera av dem skulle kunna bli youtubehits.

    Finns det något inspelat eller fotat? Jag undrar varför tidningarna inte har rapporterat något om festen nu när alla satt tillsammans och dödsknarkade utan att polisen gjorde ett smack. Var våra argument och feststämning för tunga för att kunna vinkla till något negativt?

  • powerpuffgirl

    Member
    2010-07-11 at 06:42

    Jag var också där, och måste hålla med föregående talare, detta var det bästa som gjorts för cananbisaktivism i Sverige. Mycket duktiga talare allihop – alla från Ted Goldberg till Johan Hedin hade bra budskap.

    Även jag undrar varför det inte rapporterats från det, en liten blänkare i några stockholmsnyheter vore iallfall på sin plats, jag menar Ted och Alexander är ju inte direkt okända för svenska folket, och efter artiklarna i Focus så är väl även Joakim bekant för många.

    Dessutom- Joakims och Susannes tal fick mig nästan att gråta, att man KAN behandla funktionshindrade på deta sättet?? Alla handikappmyndiheter och organisationer, var är ni? NHR och Attention, hur ställer ni er till att personer straffas för att de behöver medicinera mot sina sjukdomar?

    Komikern Achmed var riktigt skön!

    Big Up till er som arrangerade detta! Hoppas att det blir av nästa år igen.

  • joakim

    Member
    2010-07-11 at 08:14

    @B wrote:

    Finns det något inspelat eller fotat?

    Här finns video från en av två personer som spelade in: http://gothbarbie.se/2010/07/video-smokefest-2010/

    Foton från olika håll lär inom kort publiceras.

  • sol

    Member
    2010-07-11 at 17:25

    Mycket glad att jag inte deltog på detta med tanke på vad det var för talare och musik. Lyssnade på 5 sekunder av Alexander Bards tal, han kunde inte ens på den tiden hålla sig från att försöka göra detta till en höger/vänster-fråga. Bara för att man tycker det är fel att cannabis är olagligt betyder det inte att man automatiskt vill rösta på de rödgröna, som stått för en stenhård narkotikapolitik under åratal. Snacka korkat att försöka splittra oss på det sättet. Äcklig snubbe.

  • andreas

    Member
    2010-07-11 at 18:12

    Tusen tack till alla som kom, och hoppas vi ses nästa år! – arrangörerna

  • majoren

    Member
    2010-07-12 at 14:42

    bästa demostrationen i sverige hittils. nog för att det är långt kvar innan vi kommer upp i samma klass som norge & resten av världen. gillade verkligen bolshevikings. riktig coolt band. stort tack till arrangörerna.

  • wayne

    Member
    2010-07-12 at 15:06

    SOL: Om du hade lyssnat klart på talet (som var skitbra) så hade du hört att han menade att fildelare, flummare och sexarbetare ska hålla ihop. Och så kastade han skit (och uppmanade till att kasta ruttna ägg på Beatrice Ask ifall hon visar sig på Pridefestivalen) på moderaterna och Littorin.

    Alla talen var bra, men jag har inte hört eller läst Ted Goldbergs än.

  • andreas

    Member
    2010-07-12 at 17:32

    Vill bara inflika en liten festlig grej.

    Personen som syns på en bild här ifrån GMM 2004;
    https://swecan.org/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=55&pos=30

    Han var även framme vid scenen på smokefest och körde lite sköna danser :).

  • majoren

    Member
    2010-07-15 at 05:50

    hehe sol måste fått solsting. bard är ju fp. tyckte hans tal var bra.

Page 4 of 4

Log in to reply.