Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Cannabisaktivisten Stockholm Smokefest 2010 – 10 Juli, Rålambshovsparken!

  • andreas

    Member
    2010-05-19 at 18:42

    Update:

    Skaverage People
    http://www.myspace.com/skaveragepeople
    avbokade

    Håller f.ö. även på att planera upplägget.

    Tråkigt att det är låg aktivitet i tråden dock (och hela aktivism-delen) :(

  • grabben

    Member
    2010-05-19 at 19:00

    Jag kommer vara där o nåra polare, men att röka blir de nog inte.

  • joakim

    Member
    2010-05-19 at 19:44

    @Andreas wrote:

    Tråkigt att det är låg aktivitet i tråden dock (och hela aktivism-delen) :(

    Jag har pratat med de (fåtal) mer kända musiker/artister jag känner, och undersökt om någon är intresserad av att spela. Hittills är det negativt på spelfronten. Istället ser det ut som att några kan dyka upp för en fika i parken.

    Tycker annars att du gjort ett mycket bra arbete hittills, Andreas. Jag ser väldigt mycket fram emot att prata.

  • andreas

    Member
    2010-05-19 at 20:03

    @joakim wrote:

    @Andreas wrote:

    Tråkigt att det är låg aktivitet i tråden dock (och hela aktivism-delen) :(

    Jag har pratat med de (fåtal) mer kända musiker/artister jag känner, och undersökt om någon är intresserad av att spela. Hittills är det negativt på spelfronten. Istället ser det ut som att några kan dyka upp för en fika i parken.

    Tycker annars att du gjort ett mycket bra arbete hittills, Andreas. Jag ser väldigt mycket fram emot att prata.

    Tack för det. Är dock inte bara jag men…

    Och av ganska förståliga skäl kommer det ju inte så många enormt kända (Organismen är ju grymt samt att jag har kontakt med ett känt gäng ifrån norrland :), dock inte helt säkert), men personligen tror jag det kommer bli finfint.

    Mvh

  • musk

    Member
    2010-05-19 at 21:19

    Tycker absolut INTE man ska ta med sig alkohol dit.

  • bollore

    Member
    2010-05-20 at 18:50

    Har ni hört med “Hoffmaestro” om de vill spela? Sångaren “Jimmie Hoffa” är ju stoner, men jag antar att de vill ha betalt :? Skulle garanterat bli ett jävla ös på deras spelning, dans och trall vänlig musik.

    För övrigt, får man ha ett litet stånd och sälja cannabis relaterade produkter lagligt, kan man söka nått tillstånd för det eller hur går man tillväga?

  • andreas

    Member
    2010-05-21 at 12:44

    @bollore wrote:

    Har ni hört med “Hoffmaestro” om de vill spela? Sångaren “Jimmie Hoffa” är ju stoner, men jag antar att de vill ha betalt :? Skulle garanterat bli ett jävla ös på deras spelning, dans och trall vänlig musik.

    För övrigt, får man ha ett litet stånd och sälja cannabis relaterade produkter lagligt, kan man söka nått tillstånd för det eller hur går man tillväga?

    De var faktiskt en av de första vi kontaktade, men de kunde/ville inte tyvärr.

    Och ang stånd osv. så tror jag det är lite mer komplext så jag tror nog det får tas först nästa år..

    Mvh

  • sol

    Member
    2010-05-21 at 17:35

    @Andreas wrote:

    Här står det som kommer stå på faqen på vår hemsida som kommer upp ikväll

    Skrivet: 13 Maj 2010 21:44

    Här kommer lite konstruktiv kritik från Sol:

    Att det inte är så mycket aktivitet i tråden beror nog på att det knappt finns någon information mer än att det ska vara några talare (varav två som jag vet vilka de är) och massa band (varav ingen som jag vet vilka de är). Ni kanske inte ska utgå ifrån att alla på förhand vet vilka alla talare och musiker är? Om ni skrev lite information om dem där det framgår vad varje talare och varje musiker vill framföra med sitt tal/sin musik så skulle nog fler bli intresserade. Förutsatt att det är vettiga talare och musiker alltså.

  • joakim

    Member
    2010-05-21 at 23:44

    @Sol wrote:

    Att det inte är så mycket aktivitet i tråden beror nog på att det knappt finns någon information mer än att det ska vara några talare (varav två som jag vet vilka de är) och massa band (varav ingen som jag vet vilka de är).

    Bra idé, tycker jag. Mer information om de olika talarna och musikerna kan antagligen göra Smokefest lite mer tillgängligt.

    Jag kommer att prata om cannabisanvändning i medicinskt syfte, främst med fokus på min egen historia och erfarenhet. I bästa fall har jag även en historia att berätta kring hur det känns att bli förskriven laglig cannabis av en läkare i Europa.

  • andreas

    Member
    2010-05-24 at 11:38

    Får se om vi har tid och ork till att samla ihop sådan info, sol.
    Dock har vi ju länkar till alla, som om man är intresserad kan kolla upp.

    UPDATE:

    Johan Hedin
    http://peaceloveandcapitalism.blogspot.com/

  • Anonymous

    Guest
    2010-05-26 at 14:20

    Det här låter ju tvärtungt, Andreas. Skriv genast upp snoddas på VIP-listan!

  • andreas

    Member
    2010-05-29 at 18:59
  • andreas

    Member
    2010-06-03 at 05:03

    SÖKES:

    På plats kommer vi att behöva åtminstånde 10 funktionärer, som kan hålla ett litet öga på publiken samt hjälpa oss tillhandahålla information.

    Vi skulle gärna även behöva ett antal personer som kan, några timmar tidigare, stå och dela ut flygblad om eventet på diverse ställen i stan.

    Om någon skulle vilja göra något av detta så skulle det uppskattas enormt.

    Är du intresserad, PMa mig eller maila till [email protected], alt. [email protected]

    Mvh

  • andreas

    Member
    2010-06-06 at 16:53

    Update:

    Lite annorlunda musik kanske intresserar någon?

    Bolshevikings
    http://www.myspace.com/bolshevikings

  • andreas

    Member
    2010-06-09 at 12:53

    UPDATE:

    En anonym stand-up komiker kommer, avslöjas på plats.

Page 2 of 4

Log in to reply.