Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Stealth 200W LE Vertikal. Femmad SS haze*Amnesia haze i jord

  • rootsofchristian

    Member
    2009-01-31 at 15:37

    så du skulle föreslå lite större utrymme ifall man ska köra 200w i en jamo?
    Vad är dina rörfläktar på och är det riktiga rörfläktar eller menar du typ sånna man köper på c/o?
    Hade tänkt ha 2 dator fläktar eller liknande som utsug med kolfilter över, så det blir inte mkt till drag inne i lådan.. utgick från att 200w inte utgjorde någon direkt värme..

    mvh roots

  • bollore

    Member
    2009-01-31 at 17:00

    @RootsOfChristian wrote:

    så du skulle föreslå lite större utrymme ifall man ska köra 200w i en jamo?
    Vad är dina rörfläktar på och är det riktiga rörfläktar eller menar du typ sånna man köper på c/o?
    Hade tänkt ha 2 dator fläktar eller liknande som utsug med kolfilter över, så det blir inte mkt till drag inne i lådan.. utgick från att 200w inte utgjorde någon direkt värme..

    mvh roots

    Ja alltså egentligen så skulle jag vilja ha plats för 2 plantor men det var denna storleken på högtalare som erbjöds, det är en polare som byggt lådan men han har aldrig blommat nått i den just pga att man bara kan ha en planta i blom (ev 2st lowryders i mindre krukor med lampan mitt monterad).
    Jag hade planer på att slänga in min 125w blå och köpa en 125w röd men det är tveksamt att man får plats med dessa horisontalt då de mäter 39cm och sen tar sockeln ytterligare en bit, men jag fick i alla fall 200w med lådan för ett bra pris och då slapp jag beställa men vi får se vad som händer i framtiden får 125w plats så kanske jag slänger iväg en beställning.

    Rörfläktarna tror jag kommer från ÖB eller CO tror dom blåser 99m3/timmen, eller hur det nu var 🙄 det blåser på rätt ok från dem iaf, i min setup hade enbart 2 datorfläktar inte räckt, det kanske fungerar till enbart 1st 125w det beror på rpm och storlek på fläkten. Det blir ganska varmt hade 37C i lådan en stund igår men då var ut å in blåset riktade mot en vägg.

  • reaper

    Member
    2009-02-02 at 23:52

    fan aldrig tänkt på det igentligen. fan va perfekta högtalare är att odla i igentligen när man vill ha en liten minigrow.
    du ska inte lägga stora lampan på snedden istället? lr kanske bara har så just nu lr?

    EDIT: såg att det kanske var lite dåligt med utrymme för det så kanske därför du hade riggat den så. glöm det jag skrev ovanför isf =) hoppas allt flyter på bra annars =) lycka till.

  • reaper

    Member
    2009-02-03 at 12:51

    Ska du inte ha lampan horisontellt istället? 😆 Skojade bara. Verkar vara värsta dödssynden att inte ha det här på swecan.

    Kanske ett litet galler som får fungera som vägg mot ljuset? Kan säkert bli en djungel inne på det där området annars. Lätt att den växer in i lampan tänkte jag.

    Wall of green-stealth?

  • bollore

    Member
    2009-02-05 at 16:32

    Pizza4life Jo precis har ingen platts att ha den snett. Dock så ska jag mäta och klura lite, tror nämligen att jag kan kämma in 2*125w horisontellt i taket.
    Annars rullar det på bra har tänkt börja blomma om nån vecka om jag inte ska försöka mig på FIM men just nu lutar det åt att binda ner istället.

    Tallskog Jo precis har också funderat kring att sätta in en avskiljande nätvägg av flätat snöre eller hönsnät.
    Kommer börja med att binda ner vart efter som det behövs så får vi se var det slutar.

  • reaper

    Member
    2009-02-07 at 17:52

    vet inte om nån har sagt de men stammen ser lite tunn ut ? kanske e bara ja som tycker de. men iaf att klämma på gummans stam lite gör den tjockare. böja lite o mecka. men ta de försiktigt i början..

    ser riktigt grymt ut :D

  • reaper

    Member
    2009-02-09 at 21:15

    intressant projekt…ska själv dra igång en liten stelth odling hemma. jag har en fråga till dig bara. låter det mycket om din odling eller?

    och ett tips till värmen, försök få upp en plexiglasskiva mellan lampan och plantorna och sedan köra utsuget genom ett håll i samma skiva. alltså först kommer luften in i odlingskammaren och sen går den till ljuskammaren och sen ut…det borde funka…

  • tr1ppz

    Member
    2009-02-16 at 18:48

    haha grymt, nu har jag inte läst hur du drog elen, men har du dragit den genom två högtalarkontakter på baksidan så ser det ju helt okej ut antar jag?

  • bollore

    Member
    2009-02-22 at 21:36

    Mossa mossa på er alla människobarn.

    Tänkte delge er mina nya planer och samtidigt visa att min sköna har växt en del sen sist.

    14/2 En kärleksbild från alla hjärtans dag.

    22/2 Jag planterade om och FIMade idag. Får se om ett tag hur lyckad fimen blev, körde med steril sax (ett “v-klipp”) och lämnade typ 25%.
    Sen så har jag lagt 4st Auto ak47*Hindu kush*Lowryder i pappersmetoden.
    Ska blomma Amnesian i en annan låda med 200W och köra 2st ak47 under 2*125W horisontell (som får plats om man skruvar upp sockeln efter att man gängat i lampan) 1 blå och 1 röd lampa. Måste bara klura lite på vart jag ska flytta insugsfläkten då den inte längre får plats brevid 2 krukor.
    De andra 2 ak47orna blir det antagligen frö odling av under 2st lysrör, eftersom det verkar vara stor efterfrågan på auto ak47 så kommer fröna att krängas i köp o sälj fom maj om man kan lita på “Joint doktor” som säger att det tar 10veckor från frö till skörd.
    Blir fröodligen av är de iaf klara till ute säsongen 09, vilket jag hoppas ska glädja swecanfolket som letar efter en snabb AF med potens.

    Innan FIM

    Efter FIM

    slobbo Stammen har fetat på sig nu i större krukan, den var så där klen i början då den inte haft fläkt på sig när den stod under 11 wattarn.

    student Ja det låter en del, ungefär lika mkt som en stationär dator.
    Hehhe pallar inget plexiglasknegande, hoppas att tempen kommer sjunka efter ombyggnad.

    tr1ppz Har inte dragit elen med högtalarkabel men det var en bra idé. :)

  • reaper

    Member
    2009-03-19 at 15:29

    Väldigt bra stealth odling! 8)

    Har bara en liten fråga , Jag såg att du hade skurit ur bak på högtalaren, har bara en fråga , Vad sätter du för där sen? för den kan väll inte stå sådär , det kommer väll lukta ordentligt sen? eller skjuter du högtalaren mot väggen , me det kan väll inte va helt tätt? 😯

    väldigt fint bygge och hoppas det blir mer bra updates :P

Page 2 of 2

Log in to reply.