• Sorter för utomhusodling 2023?

    Posted by Raggsockan on 2023-01-13 at 05:58

    Vilka sorter det som gäller för utomhusodling i dag?

    Vilka sorter tänker ni själva odla denna sommar?

    För länge sedan vet jag att Typhoon var populär, rökte den en gång och gillade ruset.

    Försökte odla den själv men var ute på tok för sent, frö ner i marken i mitten av Juni och det blev ju inget av det innan hösten kom. Uselt ställe med så det växte extra långsamt.

    Det var nog 10 år sedan.. Jag tänkte försöka igen och vara ute i god tid den här gången, några stycken plantor ska drivas upp inomhus och sättas ut till våren för att öka chanserna att det blir bra.

    Kan man fortfarande få tag på Typhoon frön idag?

    Har vi någon ny strain som är bra utomhus i vårt klimat?

    THC-Blge replied 10 months, 1 week ago 5 Members · 4 Replies
  • 4 Replies
  • Kaptenfilling

    Member
    2023-02-23 at 16:52

    Har bara hört att det är extremt svårt att odla utomhus pga alla insekter och skadedjur.

    Sista jag sprang på som odla utomhus var för 10år sedan.

    Men ska erkänna att utomhusodlat från Svea rike var bra röka!

  • philosoraptor

    Member
    2023-04-17 at 19:33

    Så svårt att odla ute är det inte men se till att hitta en solig spot och bättra på jorden med köpejord. Jag har testat säkert 20-25 strains ute och i växthus men tyvärr kommer det inte i närheten av inomhus-weed. Autos ger fina buds men svaga som satan, skulle gissa på upp till 3-4% THC trots vad fröbankerna envisas med att hävda. Photos har jag inte hittat någon som hinner i närheten av klart men även om man bara får 10-15g ofärdiga nugs så är de fortfarande mycket starkare än autos.

    I år tänkte jag ge autos en ny chans. Vem vet, genetiken kanske är bättre idag än för 5 år sedan. Nödlösningen blir att köpa på sig 100-150g HHC-isolat och dopa slutresultatet lite… 😉

    • THC-Blge

      Member
      2023-06-16 at 23:51

      Nästan så jag vill ge dig en örfil att vilja blanda fin thc med hhc.. Nej skärpning Sverige nu får ni ta och ge er!

  • grower-dude

    Member
    2023-05-03 at 00:00

    Jag tänkte testa med North Thunderfuck och Special Kush. Tänkte pröva med att sätta fyra plantor, och sedan utvärdera

Log in to reply.