Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Cannabisodling U| Utomhusodling Sommar 2004 Blandade sorter SKÖRDAT (Bilder 19/9)

  • Sommar 2004 Blandade sorter SKÖRDAT (Bilder 19/9)

    Posted by weedislife on 2004-07-07 at 13:30

    Tjena Alles!!
    Tänkte starta en tråd här med bilder och lite annan info.

    Har satt ut 4st plantor av frön som jag fått i gräs som påstås ha varit Northern lights, Blueberry och Afghan…. Jag vet inte vilken som är vilken än innan det provrökts eller dom börjat blomma 8)

    Plantorna har drivits upp inomhus till 20-30cm sen planterades dom ut den 20 Maj. Har grävt gropar som dom växer i ungefär en halvmeter ner i mycket bra kompostjord. Dom har mestadels sol hela dagen och växer på en kulle bland sly och annat ….. väldigt stealth! Hoppas vi 😉

    Efter planteringen så va vi inte ute kolla plantorna på en månad pga att det va kallt och regna och 5-6 frostnätter och det verka som dom skulle dö men så va vi ute igår och kolla och döm av min förvåning så har dom vuxit upp sej till 1 meter minst :P Och bilder kommer nästa vecka då jag har en digitalkamera.
    Det verkar också som 3 av dom är honor 😉

    Ha det!

    replied 19 years, 7 months ago 6 Members · 13 Replies
  • 13 Replies
  • biologen

    Member
    2004-07-07 at 16:29

    Allt jag kan säga är GRATTIS och lycka till.

    Det går inte lika bra för alla det kan jag lova.
    Vilken zon pratar vi om.

  • weedislife

    Member
    2004-07-07 at 21:27

    Sydvästra Sverige det är väl zon 2 va ??

  • raja-ram

    Member
    2004-07-07 at 21:50

    http://www.tradgard.org/hemtradgarden/500/zonkartan.htm

    Här är en bra sida med zonkarta över både hela Sverige och mer detaljerat, län för län.

  • reaper

    Member
    2004-07-10 at 10:56

    får väl ta och fixa en camera så man kan ta ett par bilder på sina skogsvänner. Jag återkommer med info om plantorna och bilder och deras livshistoria :D när bilderna är framme

  • reaper

    Member
    2004-07-11 at 16:39

    ja skulle också vilja odla ute det perfekta vore en planta med inbyggt paraply. fan för svensk sommar…

  • weedislife

    Member
    2004-07-12 at 06:47

    ja…. just denna sommar iallafall !!! 👿

    Får hoppas det f-n tar sej nu !!!

    MER SOL !! MER SOL !!
    Vädjar till solguden!! 🙄

  • weedislife

    Member
    2004-08-23 at 08:19

    Tjena Alla!!
    Så efter ett litet uppehåll med semester så har man varit ute i skogen och fotat lite jag var ute igår söndags och det börjar se helt okej ut.
    Vet inte riktigt vad det är för sorter men det sägs att det ska va Nortern Lights ev Blueberry vi får se….
    2 av Plantorna har blommat i 3 veckor den 3:e har precis börjat den kommer nog inte bli klar i tid men jag hoppas på dom andra 2.

    Dom planterades ut runt 20 Maj nånstans omkring Västkusten!

    Nästa uppdatering kommer i mitten/slutet av September och då lär dom var smaskiga 😉

    *Hoppas på varm&skön höst*

    Ha DET!!!

  • biologen

    Member
    2004-08-23 at 08:27

    Wow nice!

    Ser precis ut som………….jag vill att mina ska göra 😥

  • weedislife

    Member
    2004-08-26 at 09:55

    Japp en Apollo-420 😉

    Har precis börjat dopa dom nu med steroiden PK13-14 lite lätt så vi får se vad det kan hjälpa nu sista tiden…. hoppas på en lagom skörd från Utomhussäsongen2004.
    Alltid gött och inte bara ha Garderobsmajja som jag kallar det…Utan äkta Mother Nature!
    Längtar till skörd nu när skriver om detta men den som väntar……

  • weedislife

    Member
    2004-09-19 at 11:40

    Då det varit mycket regn dom sista dagarna så tog jag tillfället i akt och sprang ut när solen sken en sista dag 🙄

    Dom va lite medtagna när jag kom…. höll väl på och drunkna.
    Vart lite stressad så jag glömde kameran när vi skulle skörda men har tagit lite bilder hemma nu när dom torkat lite och blivit klippta.
    Har dock inte fått tillfälle och provröka men det ger sej…..

    2 Plantor skördade totalt!

    Topcola Mmm!

    Sweedish Outdoor Ganja -Summer04

    I`ll be back Next Year!! 8)

  • megathron

    Member
    2004-09-19 at 11:48

    Ser snyggt ut, hoppas det smakar =)

  • reaper

    Member
    2004-09-19 at 16:04

    yeah en som har lyckas iår :D
    hoppas det smakar

  • zion

    Member
    2004-09-19 at 16:48

    Somliga har det bra… 😥

Log in to reply.