• SKAFFA TOR-Project 2012

    Posted by folderman2 on 2012-03-18 at 18:19


    För att du som medlem på Swecan ska kunna surfa så anonymt som möjligt bör ni följa denna länkade adressen och ladda hem ett program som heter TOR-Project.

    Vad Tor gör är att när du laddar TOR så öppnas det en ny webläsare i sin egen kontainer så att säga. Web-läsaren är firefox baserad.
    Vad sedan Tor gör är att den ändrar din IP-Adress till en annan adress som frivilliga personer skapat runt om i världen och lånar ut ett ip-nummer till dig.
    Tex så använder jag TOR webläsaren just nu. Jag sitter fysiskt någonstans i sverige.
    Men när jag gör en sökning på mitt ip-nummer så verkar det som att jag sitter i Ukraina.
    Min IP-adress via tor är för tillfället (77.87.36.179) Vilket naturligtvis inte är min riktiga ip-adress.

    Sedan är jag inte säker på hur ofta TOR ändrar ip-adressen undertiden du surfar, men skulle jag stänga Swecan och TOR browsern nu och ladda om
    så skulle det verka som om jag satt kanske i New Dehli eller i Tyskland eller Los Angeles osv.
    Det tar ivf under 5min innan du verkar sitta någon annanstans på jorden. Du kan se din resa runt jorden i Vidalia control panel som startar när du startar TOR.
    Denna kan X-as ner om så önskas men stäng den inte i aktivitetsfältet.

    Den länkade TOR-Project download sidan är det första ALLA som inte redan surfar på Swecn via Tor, proxy eller annan wap trallalalla la
    tunnlar bör ladda hem omedelbart och använda i fortsättningen för att surfa inne på Swecan. Logga aldrig in från din vanliga oskyddade webläsare om du vill vara på den säkra sidan.

    https://www.torproject.org/download/download.html.en


    Ni kanske tror att det är komplicerat…DET ÄR DET INTE.

    Snabb guide.

    1 Ladda ner Tor till ert operativsystem via länken ovan
    2 Extrahera ikonen – öppna mappen
    3 Dubbelklicka ikonen Start Tor Browser
    4 Klart

    Guide med förklaringar
    (Denna guide är för Windows de andra har jag ej prövat då jag har Win7, xp eller vista men de andra bör vara lika lätt)

    1. Följ länken ovan och ladda ner versionen för ert operativsystem. (i mitt fall Tor Browser Bundle Version 2.2.35-8 – Windows 7, Vista, and XP)

    2.Dubbelklicka ikonen du laddat ner och tillåt run/kör eller installera vad det nu kan stå hos er.

    3. Välj Extract/packa upp och låt den köra färdigt

    4. Nu har du fått en mapp där du dubbelklickade ikonen. Öppna den mappen.

    5. Dubbelklicka ikonen Start Tor Browser (kopiera om önskas denna lila lök ikon som genväg till skrivbordet)

    Nu öppnas en ny webläsare inom 5-20sec Detta är TOR-Project´s webläsare och ni är nu anslutna till Tor via denna webläsare.
    Ni bör välkommnas av en sida med en GRÖN lök och grön text som talar om att ni är anslutna till TOR_Nätverket.
    En RÖD lök på första sidan visar att ni inte är anslutna men till 99% bör ni vara anslutna nu.
    (Er vanliga internet explorer eller Firefox eller vad ni använt tidigare är INTE TOR skyddade bara för att ni öppnat TOR browsern utan endast denna nya som öppnades är skyddad)

    6. Skriv https://swecan.org/ i adress fältet och tryck enter så är ni tillbaka på Swecan med skyddad IP-Adress.

    Skulle det komma upp att certifikatet är inte validerat varning kan ni utan bekymmer godkänna det certifikatet.
    Jag har redan gjort det vid denna guide så jag vet inte exakt vad som kommer upp första gången man öppnar swecan via Tor browsern men nu är ni igång.

    Det är altså inte svårare än så här. När jag skrev denna tråden laddade jag hem en ny tor extraherade den och startade den. Det tog mig ca 1min att sufra säkrare och dölja min IP med TOR
    Var nu inte dumma och surfa på Swecan utan tor webläsaren. Det kommer gå lite segare när ni surfar via TOR men det är värt.
    Att besöka E-mail /bank och andra sidor som kräver lite mer att bekräfta att du är du fungerar inte så bra med tor, använd er vanliga internet browser till detta.
    Ni kan även ladda upp era bilder eller surfa på sidor där ni inte behöver vara annonyma samtidigt som ni kör TOR browsern men kom ihåg att ni är bara skyddade i TOR browsern.
    Avslutningsvis vill jag säga att det finns andra sätt att skydda sig via div program, proxy och tunnlar jag knappt kan uttala alla eller vet vad det är.
    Men TOR-Project är enligt mig som inte kan så mycket om datorer det snabbaste & lättaste sättet att skydda din identitet på nätet.
    Vi syns på Swecan när ni laddat hem Tor och skyddat er.

    Ps. Denna Tor-Browser bundel kan även sparas på ett memory stick och flyttas med till andra datorer
    och surfa säkert där med utan att behöva installera eller ladda hem något till den datorn som du tillfälligt surfar på.
    Det är bara att sätta i sticket i en USB port och öppna TOR webläsaren från ditt memorystick Ds.

    Med Vänliga Hälsningar
    Herr Folderman

    Ett svenskt cannabisforum

    replied 12 years, 1 month ago 0 Member · 0 Replies
  • 0 Replies

    Sorry, there were no replies found.

    Log in to reply.