Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Musik, film och livsstil Sherlock Holmes, 2012 budskap!?

  • Sherlock Holmes, 2012 budskap!?

    Posted by outdoorfreak on 2010-01-16 at 11:14

    Någon mer än jag som kan associera viss del av handlingen i denna film till vad som kommer att ske år 2012?

    Det jag tänker på först o främst är när “Blackwood” säger nått i stil med: “At noon the reality will disappear as we know it today”.

    Har för mig att det är ungefär dom orden McKenna använder sig av, bortsett från noon, när han pratar om 21dec 2012, rätta mig om jag har fel.

    Kanske kan ni komma på fler saker i filmen, eller andra filmer (bortsett från 2012 😉 ), som pekar på vad som kan tänkas ske 2012.

    Vad tror ni själva detta magiska datum innebär för universum?

    replied 12 years, 10 months ago 19 Members · 33 Replies
  • 33 Replies
  • backish

    Member
    2010-01-16 at 13:12

    ingenting kommer hända 2012 :P de e bara påhitt. de e vad jag tror iaf

  • outdoorfreak

    Member
    2010-01-16 at 13:43

    @backish wrote:

    ingenting kommer hända 2012 :P de e bara påhitt. de e vad jag tror iaf

    Varför skulle “ingenting” hända 21dec 2012. Händer det inte någonting hela tiden 😉 .

    Förstår vad du menar, men är du något som helst insatt i Mckenna, mayakalendern osv.?

    MVH

  • wayne

    Member
    2010-01-16 at 13:49

    outdoorfreak: (Har du bytt avatar förresten?)

    Jag har inte läst så mycket om mayakalendern osv då jag inte tror på domedagsprofetior osv (även fast jag tycker att mystik osv är kul och intressant) men hur förklarar “mayaprofeter” (i brist på bättre ord, hoppas du förstår vad jag menar) att Mayaindianerna helt enkelt sa “Äh, nu har vi gjort en kalender ända till 2012, det får räcka. Vi kan ju alltid fortsätta om ett par hundra år eller så.”

  • outdoorfreak

    Member
    2010-01-16 at 14:17

    @Wayne wrote:

    outdoorfreak: (Har du bytt avatar förresten?)

    Jag har inte läst så mycket om mayakalendern osv då jag inte tror på domedagsprofetior osv (även fast jag tycker att mystik osv är kul och intressant) men hur förklarar “mayaprofeter” (i brist på bättre ord, hoppas du förstår vad jag menar) att Mayaindianerna helt enkelt sa “Äh, nu har vi gjort en kalender ända till 2012, det får räcka. Vi kan ju alltid fortsätta om ett par hundra år eller så.”

    Nope har inte bytt avatar, inte mig veterligen iaf ;).

    Inte heller insatt i Mayakalendern eller vad McKenna säger eller så, men jag är såpass insatt att jag vet att dom inte nämt någonting om någon apocalypse nån gång. Med mayaindianernas syn på det hela, börjar bara tideräkningen om detta datum.
    Mayakalendern är baserad på hur planeter o stjärnor osv. “förflyttar” sig på himlen. 21 dec 2012 är ju vintersolståndet t.ex. med deras tideräkning är detta datumet (av en slump??) 12012.
    McKenna ska inte heller ha läst något om detta när han med sin syn på tid, kommit fram till att det är något väldigt märkvärdigt med samma datum.

    MVH

  • fr

    Member
    2010-01-16 at 15:22

    Var försiktig med att nämna McKenna, om du t.ex. råkar länka till en video där han till 99% pratar om 2012 men även en gång nämner någon annan drog än cannabis räknas det som att du brutit mot Swecans regler. 🙄

  • backish

    Member
    2010-01-16 at 18:06

    ne jag e itne insatt i mayakalendern nånting alls men att dom skulle kunna förutsee att världen går under 2012 de låter ju bara idiotiskt tycker jag :P

  • Anonymous

    Guest
    2010-01-16 at 19:38

    Jag hoppas det händer något år 2012. Vore ganska så fränt med lite action i vardag, så dött annars om dagarna.

  • outdoorfreak

    Member
    2010-01-17 at 19:19

    @backish wrote:

    ne jag e itne insatt i mayakalendern nånting alls men att dom skulle kunna förutsee att världen går under 2012 de låter ju bara idiotiskt tycker jag :P

    Som sagt ovan så “talar” inte mayakalendern om någon domedag(apocalypse) öht, inte mig veterligen iaf.

  • outdoorfreak

    Member
    2010-01-17 at 19:31

    @Frö wrote:

    Var försiktig med att nämna McKenna, om du t.ex. råkar länka till en video där han till 99% pratar om 2012 men även en gång nämner någon annan drog än cannabis räknas det som att du brutit mot Swecans regler. 🙄

    Tänker inte länka till något klipp, om någon vill kolla kan dom söka själva.

    Sen har jag för mig att McKenna inte nämner något om “droger” en enda gång i det klippet som jag sett där han talar om 2012. Men kan minnas fel.

  • nke

    Member
    2010-01-18 at 21:26

    Vad Händer 2012. Jo det ska jag berätta jag kommer vakna 07,15 för att som vanligt sätta på kaffe och mecka min morgon gås. 08,35 tar jag ut hundarna och går runt och funderar på det här inlägget och om nån verkligen orkade läsa det. 😯

  • puffpuff

    Member
    2010-01-20 at 19:25

    Va tråkigt att ingen kan hålla sig till topic så fort dom blir ivriga att dementera en domedagsprofetia, konspiration eller annan mystik.
    Jag ser verkligen fram emot att se filmen, och ska vara uppmärksam på 2012 prylarna. Kanske återkommer med en lite kommentar när jag sett den.

    Fred ut!

  • dwight_schrute

    Member
    2010-01-29 at 10:49

    det datumet, 21 dec 2012 är ju noterat av flera kulturer än Maya… tex i kina med i-ching.. Ehh, ja ska kolla lite källor.. Kommer med mer info..

    Det som ja “tror” det handlar om är transformation av planeten, eller kanske solsystemet.. Det låter mer som new age flum, jo tack men min intuition säger mig att det inte är bara batiktyger å blommor i håret heller.

    Å snälla, försök inte övertyga mig din sanning, men jag lyssnar gärna på den.

    Pussåkramsej

    ps. Ja tror det löser sig, sa han som sket i vasken. ds

  • soja

    Member
    2010-02-18 at 13:02

    Jag skrev oxå en liten tråd om 2012 för ett bra tag sen som finns här: https://swecan.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=66376&highlight=2012 :P

  • xgrower

    Member
    2010-02-26 at 18:11

    @outdoorfreak wrote:

    Någon mer än jag som kan associera viss del av handlingen i denna film till vad som kommer att ske år 2012?

    Det jag tänker på först o främst är när “Blackwood” säger nått i stil med: “At noon the reality will disappear as we know it today”.

    Har för mig att det är ungefär dom orden McKenna använder sig av, bortsett från noon, när han pratar om 21dec 2012, rätta mig om jag har fel.

    Kanske kan ni komma på fler saker i filmen, eller andra filmer (bortsett från 2012 😉 ), som pekar på vad som kan tänkas ske 2012.

    Vad tror ni själva detta magiska datum innebär för universum?

    “At noon blablabla the world will end as we know it today”

    Säger han för att det är första steget i hans ondskefulla plan att döda större delen av de bestämmande i england, ta över landet, ta över vad var USA på den tiden efter att kriget mellan syd och nord staterna försvagat de båda att göra motstånd mot en tredje part och sedan ta över resten av världen typ Nazi style.

  • xgrower

    Member
    2010-02-26 at 18:14

    btw, Var det inte du som postade nån hets tråd om planet X och 2012, om det var du så tycker jag seriöst att du ska läsa guiden om att sluta röka cannabis under en längre tid…typ chilla ner lite och ta av dig din aluminiumfoliehatt.

Page 1 of 3

Log in to reply.