Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • sammy420

    Member
    2010-11-27 at 20:30

    Snabb uppdatering dag 16.. Allt växer fint, budsen utvecklas varje dag, tycker dom nedre bladen är lite hängiga utan uppenbara skäl, någon som har förslag? Inte speciellt orolig men men..

    Tror de är dags att spänna upp en grovmaskigt nät snart innan dom börjar tippa över åt olika håll..

    Bilderna:

    Som sagt budsen växer fint..


    Närbild på en bud


    Ännu mer buds, om inte för lång tid bör dom växa samman till en enda stor bud istället för små tofsar.


    Skum skärpa men ganska cool bild


    Vad ska man säga.. buds.


    Utforskar min konstnärliga sida


    Och ytterligare konstnärs utforskande.

    Fortsatt trevlig helg!

  • hejdu

    Member
    2010-11-28 at 12:34

    guuuu så fint :)

  • walleman

    Member
    2010-11-28 at 21:52

    Hur i helvete fick du buds på bara två veckor???
    Eller var det ett typo?
    Vilket fall så skulle vilja veta metoden för att få buds på endast två veckor.

  • sammy420

    Member
    2010-11-28 at 23:12

    @Walleman wrote:

    Hur i helvete fick du buds på bara två veckor???
    Eller var det ett typo?
    Vilket fall så skulle vilja veta metoden för att få buds på endast två veckor.

    Ingen spec teknik, bytte bara till 12/12 och till blomnäring… Däremot har jag odlat dom från kloner och min erfarenhet är att kloner börjar blomma snabbare än plantor från frön… men de är mest en känsla jag har..

    Annars kanske mängden ljus spelar in?

    Jag vet inte.. dom växer fint iallafall, mer bilder imorgon eller på tisdag!

  • supernova

    Member
    2010-11-29 at 01:37

    Fett nice! avundsjuk till max på din hps :p varifrån köpte du den ? å hur dyr blev den med digital ballast? vore najs att få se en hmm..översiktsbild? på ditt projekt..
    ursäkta men min svenska är inte 100%ig ..
    varma hälsningar från era grannar i öst ;)

    nova

  • supernova

    Member
    2010-11-29 at 01:40

    dom blad som hänger kan bero på kväve brist..vore bra med bild

    nova

  • sammy420

    Member
    2010-11-29 at 06:58

    @Supernova wrote:

    Fett nice! avundsjuk till max på din hps :p varifrån köpte du den ? å hur dyr blev den med digital ballast? vore najs att få se en hmm..översiktsbild? på ditt projekt..
    ursäkta men min svenska är inte 100%ig ..
    varma hälsningar från era grannar i öst ;)

    nova

    Ja den luftkylda lampan fungerar riktigt bra, jag kan hålla handen mot glaset utan att bränna mig och jag har inga problem med värmen.
    Jag lyckades haffa den av en kompis som odlat rätt mkt, kostar nog runt 2-2500 kr annars.. Belysningen var nog dyrast i hela projektet, totalt kostade nog den delen runt 5000 spänn… totalt har jag nog lagt ut ca 10-12000 om det är de du syftar på med översiktsbild ?

    I projektet jag drar igång i veckan har jag köpt en hood från ett företag utomlands, den är större än den jag har nu och med bättre spridning..ska bli spännande o testa… men mer om det senare i veckan!

    ha en trevlig vecka!

  • humlan

    Member
    2010-11-29 at 10:49

    Det här kan ju inte gå fel. Du har en fin fin odling du, och snart kommer det börja hända lite grejjer också. Hoppas det fortsätter såhär.

    Fridens.

  • mrgreen

    Member
    2010-11-29 at 20:35

    Whaa gött sugen man blir på att börja odla igen! Ser kanon ut och härliga bilder du bjuder på… :wacko:

    Lycka till med tjejerna!

  • sammy420

    Member
    2010-12-01 at 07:43

    @Humlan wrote:

    Det här kan ju inte gå fel. Du har en fin fin odling du, och snart kommer det börja hända lite grejjer också. Hoppas det fortsätter såhär.

    Fridens.

    Man tackar!! Hoppas allt ska gå bra men det tror jag!

  • sammy420

    Member
    2010-12-01 at 07:44

    @MrGreen wrote:

    Whaa gött sugen man blir på att börja odla igen! Ser kanon ut och härliga bilder du bjuder på… :wacko:

    Lycka till med tjejerna!

    Det var ett av dom bästa besluten jag tagit på länge faktiskt, grymt kul att komma igång igen!

  • sammy420

    Member
    2010-12-01 at 07:54

    Update time!!
    Vi har kommit fram till dag 19 i blom, dagarna flyger förbi o plantorna växer fint tycker jag. Kör samma näring som jag visade bild på dag 16, inget förändrat alls egentligen..

    Tycker fortfarande vissa blad hänger något, har ingen uppenbar anledning till varför .. man kan se de på bilderna här under så om någon känner igen det så säg till… plantorna ser ut o må bra annars så jag vet inte om jag bara ska skita i det.. if it aint broken dont fix it ?

    Till bilderna då:

    Det var det hela för idag!! Fortsatt trevlig vecka, mer bilder till helgen!

    PS. Kan man länka youtube videos in i meddelandet på nått sätt? DS.

  • humlan

    Member
    2010-12-01 at 10:19

    Härligt, det växer fort. :) Nu börjar det roliga! Hehe.

    Fridens.

  • buddah

    Member
    2010-12-01 at 17:44

    Riktigt jävla vacker jordodling. ingenting att anmärka på eller undra om. bara kör nu!

  • sammy420

    Member
    2010-12-05 at 19:59

    @Buddah wrote:

    Riktigt jävla vacker jordodling. ingenting att anmärka på eller undra om. bara kör nu!

    Aiit jag kör! Tackar! :)

Page 2 of 12

Log in to reply.