Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Roskilde 2005 – Swecanträffar och berättelser!

  • Roskilde 2005 – Swecanträffar och berättelser!

    Posted by enviousness on 2005-07-05 at 14:00

    Tänkte sparka igång en liten topic om Roskilde såhär i efterhand och tyckte att det vore bättre än att fylla ut en gammal tråd som till stor del handlar om annat.

    Så, hade ni kul!? :D

    Hur var Roskilde för er alla? Kom med berättelser, sjuka anekdoter, och allt som hör därtill! Jag älskar att höra allas galna historier om vad de haft för sig och råkat ut för. Redan läst om en knäpp företeelse i en annan tråd :)

    Vad tyckte ni som var på dem om Swecanträffarna? Det har ju framkommit information om att 2 (två) träffar ägde rum samtidigt på onsdagen. Haha! Ett gäng träffades uppe på bron medan ett annat stod nedanför den på västra sidan och viftade med skyltar. Fniss! Det blev med andra ord Swecanträff på uppåt en tio medlemmar, men de var så usla så de inte ens lyckades hitta varandra :D . Stoners! Mycket kul dag iallafall, skoj att höra att det dök upp en del folk även fast vi lyckades springa om varandra i slutändan. Kul också att det under festivalen blev fler småträffar till höger och vänster. Mycket tjatter och allmänt kackel förhöjde stämningen på festivalen, helt klart.

    Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men jag tycker det vore skoj om andra kunde dela med sig lite om sina egna funderingar och upplevelser, innan man skriver bort sig fullkomligen :supersmile:

    God festival!

    replied 18 years, 10 months ago 6 Members · 10 Replies
  • 10 Replies
  • reaper

    Member
    2005-07-05 at 18:51

    Heeej :)

    Grymt bra festival. Sol hela tiden!

    Autechre var bland mina favoritspelnigar, följt av Maldoror på odeon, shit va bra! Svårt att välja ut spelnigar när det är så mycket bra.

    Tjena Brain, kul att träffas, grym C99 :).

    Hinner inte berätta någon anekdot nu, dom tjatar om att hacka lök här i bakrunden.. 🙄

    peace

    l8rs

  • brain

    Member
    2005-07-05 at 20:35

    ALIS! Så var det du hette ja! Har suttit nu dagarna efter o försökt komma på ditt nick. Ja, det var en mycket trevlig kväll med fin C99 ;-)

    Sabbath, Kent och Timbuktu var (i den ordningen) höjdpunkterna på scenerna.

    Hinner heller inte med några anekdoter just för tillfälllet… men det kommer.

  • tomster

    Member
    2005-07-05 at 21:18

    Motherfuck, hur är det ens möjligt att ha två swecanträffar på olika ställen efter den helt ofelbara platsbeskrivning som levererats? Jag stod till och med och höll upp skyltar med “I LIKE LUXURY” på. Jesus. Men gick inte vi över bron sen? Borde vi inte sprungit på folk där? Whatever, trevligt att andra träffats också, mindre kul att jag missade C99… :-D

    Hur som helst… jag har en bild på en joint som är det grövsta jag rökt på år och dar som vi rullade på plats. Så fort den blivit godkänd länkar jag den här så ni får beskåda.

    I övrigt, Roskilde var prima!

    Väl mött enviousness, mycket trevligt.

    Ett roligt minne: satt med några trevliga rookie-rökare under partytältet och observerade en full ung man som raglandes först pissade på sitt eller nån annans tält, raglade bort, tillbaka, bort, tillbaka och sen bort och tillbaka för att slutligen rasa över tältet och riva alltihop. Funny funny. Sen stöp han i sitt eget tält badaboom.

    Fler roliga minnen finns, faktiskt. De flesta musikrelaterade, bra musik fanns tydligen och verkade dessutom rätt centralt för festivalen…

    :D

    //Tommie[/img]

  • a-fil

    Member
    2005-07-05 at 23:06

    Måste väll säga att den träffen jag va på var mindre lyckad, vi va 5 pers och ingen hade rekat ett ställe att vara på så det blev vårat party tält med massa icke rökare runt, det kan sabba en hel del må jag säga, mindre flum, ni vet hur det blir.
    Men folket som jag träffa (3 pers) va trevliga och det va kul att träffa lite andra swcanare också.
    Hoppas ni fick en fortsatt trevlig festival iaf!

  • reaper

    Member
    2005-07-06 at 11:25

    Aarrrr

    Jag och vårat possie bodde med dom alltid så stabila
    “sk8arna”. Det ska drickas HB och rökas så mycket det går.

    En kväll har aka skrecken fått i sig för mycket dunk och kan
    bara få fram ordet hhhbbbbb.. Snälla kamrater som alla är
    hålls dunken ifrån skrecken. Han måste få vatten… En dunk med “vatten” dyker till slut upp och itvingas skrecken och häls mest över hela skrecken tills vissa inser att det är HB i den dunken, samma dunk. :)
    killen har deckat fullständigt och får ännu mera hb hält över sig och blir ilurad ännu mer. Skoj miss men killen kunde blivit alkoholförgiftad. haha

    Själv trodde jag att jag hade goda chanser att flippa ur denna värld när
    jag satt stuk och lutade mig mot odeons mixerbord till Maldoror medans tusen lampor blinkade ovanför ett hav av människor. Vida bas-mattor mallandes längs alla sidor i konstant referens till Mike Pattons Galna röst som letar sig genom koppartråd, gamla rör-förstärkare och kondensatorer för att precis stå och knacka på dörren till bristningsgränsen. Noise ! BOMzzzsscchtiCKT :ohmygod:

    peace

    l8rs

  • des_esseintes

    Member
    2005-07-09 at 15:48

    Jag kom till festivalen primärt för att få se Autechre spela och jag måste säga att det helt klart var festivalens höjdpunkt! Faaaan vad bra det var! Jävligt skönt också att det var så lugnt att röka. Efter att alla jollar var upprökta stod jag där med pipan och det var helt lugnt :)

    Missade dock Maldoror :(

    2 lone swordsmen var jävligt feta. Stukade som vi var trode vi först att vi gått fel när vi såg ett helt band på scenen. Frågade några funktionärer men de bekräftade att det var dom! Kul när dom skämtade om att snart hämta laptopen… Bra!

    Fantomâs var ju rätt feta också. Rahzel och Patton var också ganska fett :) Gillade Four Tet också :)

  • tomster

    Member
    2005-07-10 at 22:50

    Nästa gång jag åker ska jag nog enbart hänga på de små scenerna och undvika Orangea scenen såvida det inte är nåt mega där. Anledningen är att jag känner att jag missade så oerhört mycket, nåt som tyvärr är oundvikligt på en så stor festival. Men de stora banden kan man ju alltid se hemma, oftast. Dock är festivalspelningar kortare och tajtare, vilket jag tycker är skönt, få band håller för 4-timmarsspelningar.

    Autechre var suverän, en kompis till mig tyckte dock det var lite för hårt, jag tyckte det var svinbra, så vi gick och vilade lite inför John Digweed.

    Armand van Helden var bra, men körde för mycket rock-remixar så jag tröttnade efter ett tag. Die Anarkistische Abendunterhaltung var också helt suveräna.

    Men mysigt var det.

    //Tommie

  • rhombus

    Member
    2005-07-11 at 00:45

    Ja Autechre VAR för hårt (och för mörkt), om man för tillfället hade gett sig på annat än det utmärkta gräs som bjöds på Swecanträffen … men som sagt det var en fantastiskt trevlig festival även om det musikaliskt inte var något höjdarår för mig. Kent var till skillnad från i Stockholm senast riktigt bra, liksom Röyksopp och John Digweed (tyckte även att Craig Richard s var riktigt najs). Gammal som man är kanske man trots allt kan unna sig en festival även nästa år :)
    Jag måste passa på att tacka Slan och Enviousness med vänner för en riktigt trevlig liten sammankomst och be om ursäkt för den söndertrasade roachen…aj aj vilket missbruk 😳

  • reaper

    Member
    2005-07-11 at 08:39

    Asså fan vädret var inte att leka med. Brännde mig så fruktansvärt mycket så det blev jobbit. Men sen kom jag på den lysandse idén att gå till loungen (oval room) och tända en spliff. Där kunde man njuta som fan till den softa musiken och det härliga stuket.

    8)

  • reaper

    Member
    2005-07-19 at 09:19

    Till mitt försvar(?!?) kan jag säga att jag kom lite sent till Swecan-träffen, så det är möjligt att “I like luxury”-gänget redan hade dragit vidare. Annars hade jag nog hittat er! 8)

    Men det var kul att träffa det lilla gäng jag mötte upp med, även om jag tyvärr måste erkänna att både era vanliga namn och era nick är som bortblåsta, eller åtminstone har jag rört ihop vem som är vem av er… 😳 Blir alltid så för mig när jag presenteras för mer än en person åt gången. :crazyeyes:

    Men jag får tacka så mycket för att jag fick snylta på ert fina röka. Lite extra roligt eftersom det var första gången jag rökte på typ… 4 år eller så! Men det märktes väl absolut inte. 🙄

    Mötte även upp med allas vår favorithippie 😉 108 på söndagen, också väldigt trevligt.

    Vad gäller banden så rangordnas de väl ungefär så här:

    5. Black Sabbath – de gamla rävarna kan än!
    4. Audioslave – Avskyr att placera dem så långt ner på listan… men vi skyller det på ljudet.
    3. Foo Fighters – Trodde de skulle äga lite mer än de gjorde, men det var helt klart en upplevelse… även om mosningsfaktorn framme vid scenen var lite väl hög för min smak.
    2. Jamie Cullum – Ingen överraskning, killen är genial live.
    1. Green Day – DET var däremot en överraskning, har aldrig gillat dem särskilt mycket, men live smiskade de både Chris Cornell och Foo Fighters ordentligt! Irriterande, men bara att bita i det sura äpplet. Skulle ha givit mycket för att fått vara den som tog över Billy Joes gitarr…! :yeah:

    Behöver jag nämna att jag har stått limmad vid orangea scenen större delen av tiden…?

    Peace and out,

    Lotta

Log in to reply.