Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken robinho's 250w HPS-odling. LSD m.m, SKÖRDAT (bilder 23/11)

  • doctordoom

    Member
    2011-11-26 at 19:55

    Väldigt vackra bilder och verkar som ett lyckat projekt :) Grattis!

  • hasselasse

    Member
    2011-11-27 at 12:04

    @robinho wrote:

    @hasselasse Tack för fina ord. Och skörden är jag väldigt nöjd med!

    Ja den här frågan om “rätt Ph” är ganska ältad, och fina resultat fås fram i olika förhållanden. Jag vet inte så mycket mer än alla timmars läsning jag gjort, men för mig fungerade det bra nog med att ligga mellan 6.5-6.8 hela vägen.
    SlanSkrap och cthullu menar ungefär samma sak har jag fått förklarat för mig.

    Du har alltså vattnat med ph 6.5-6.8? Det är inte avrinningsvattnet som haft det ph:t? Försökte hitta i tråden, men kan ha missat.

    Canna rekommenderar ju ett ph mellan 5.2-6.2, vilket jag först trodde va avrinningsvattnet efter att ha läst slans tråd, men cthullu säger ju att plantorna dör i jord vid så låga avrinningsvärden som 5.2, så canna måste ju mena bevattningsvattnets värde.

    Plantor i hydro stormtrivs ju vid så låga värden som 5.2-5.3. Har verkligen fått monster skördar vid dom värdena, sen om det haft med ph:t att göra kan jag inte svara på.

    cthullu fick mig för ett par månader sen att läsa på om katjonbyteskapcitet, vilket äntligen fick mig att förstå varför plantor trivs i olika ph:n beroende på medium.
    @robinho wrote:

    RÖK-RAPPORT PÅ LSD (från barney’s farm):

    -Först ska det sägas att den lilla bud jag tog har inte torkat mer än 3 dagar och river lite i halsen pga detta.

    -En väldigt god smak har den iaf. Helt klart en smak av vanilj. Det är absolut ett av det bästa high jag haft någonsin, det går nästan inte att förklara, jag känner mig otroligt närvarande och min hörsel, smak och känsel är på topp av sin förmåga.
    Så är ju budsen väldigt fina att se på nu efter några bloss, kristallerna glimrar verkligen fint mot ljuset.

    Denna strain rekommenderar jag på alla sätt; enkel att odla, klarar det mesta. Otroligt fin att se på från liten flicka till gammal dam. Hanterade både topping och ett flertal ned bindningar(LST) på ett utmärkt sätt. Smaken är väldigt fin och känslan efter några bloss är fantastisk!

    Det gräset man odlat själv blir ta mig fan alltid bäst, lite så verkar det vara iaf ;)

    @robinho wrote:

    Några bilder, men alltså inte färdig torkad/kurerad (stora bilder, men då kanske kristallerna syns lite bättre, kan miska om ni vill?):

    Lite glitter så här i juletider är ju aldrig fel, nu fattas bara julbordet :munchies:

  • robinho

    Member
    2011-11-27 at 14:09

    @hasselasse wrote:

    Du har alltså vattnat med ph 6.5-6.8? Det är inte avrinningsvattnet som haft det ph:t? Försökte hitta i tråden, men kan ha missat.

    Canna rekommenderar ju ett ph mellan 5.2-6.2, vilket jag först trodde va avrinningsvattnet efter att ha läst slans tråd, men cthullu säger ju att plantorna dör i jord vid så låga avrinningsvärden som 5.2, så canna måste ju mena bevattningsvattnets värde.

    Plantor i hydro stormtrivs ju vid så låga värden som 5.2-5.3. Har verkligen fått monster skördar vid dom värdena, sen om det haft med ph:t att göra kan jag inte svara på.

    cthullu fick mig för ett par månader sen att läsa på om katjonbyteskapcitet, vilket äntligen fick mig att förstå varför plantor trivs i olika ph:n beroende på medium.

    Nej, det är alltså mitt avrinningsvatten som hela tiden varit mellan 6,5-6,8.

    Och ja, precis som cthullu skriver några inlägg över dig så är detta olika för olika medium, och jag kan avslöja att efter några samtal med cthullu så inser jag att Slan troligtvis pratar mer om hydro odlingar när han pratar om det “perfekta Ph värden”.

    Canna menar nog som du säger bevattings vattnet (om dom nu inte pratar om hydro odling).

  • frilansaren

    Member
    2011-11-27 at 14:11

    ojojoj,,,,grattis grattis till fin skörd :)

    hoppas det smakade :)

    -lance

  • hasselasse

    Member
    2011-11-27 at 14:48

    @robinho wrote:

    Nej, det är alltså mitt avrinningsvatten som hela tiden varit mellan 6,5-6,8.

    Ok, intressant :)

    @robinho wrote:

    Och ja, precis som cthullu skriver några inlägg över dig så är detta olika för olika medium, och jag kan avslöja att efter några samtal med cthullu så inser jag att Slan troligtvis pratar mer om hydro odlingar när han pratar om det “perfekta Ph värden”.

    Slan pratar ju faktiskt om alla typer av medium, men han har säkert testat mest med hydro kan jag tänka mig.

    @robinho wrote:

    Canna menar nog som du säger bevattings vattnet (om dom nu inte pratar om hydro odling).

    Canna rekommenderar ph mellan 5.2-6.2 i både jord och hydro, men dom har inte skrivit ut på sitt jord schema om det handlar om bevattningsvattnet eller avrinningsvattnet. För övrigt så ska ju iaf canna’s jordnäring vara framtagen för just cannabis, till skillnand från många andra näringar.

  • cthullu

    Member
    2011-11-27 at 16:55

    men geez vad det börjas ältas igen haha :D

    Börjat skissa på ett längre överkurs inlägg till min odlingstankartråd, var länge sedan jag skrev något i den. Förhoppningsvis kanske en och annan aha upplevelse kan komma.
    upplägget blir dels ganska detaljerad info sett ur ett snävt perspektiv men ska försöka få med lite hur saker hänger ihop och hur komplext det snabbt blir när allting påverkar.
    känns inte rätt att hela tiden analyserad vad slan säger hit och dit, speciellt med tanke på att han inte är här längre. Nöjer mig med att säga att från det jag känner till så i princip allt han säger stämmer bra under vissa förutsättningar som tyvärr inte alltid framgår i samband med när han säger det. (enda som jag verkligen tycker är helt fel är när han säger att organiska näringar inte skulle vara tillräckliga eller att flytande organisk näring endast skulle bestå av bakterier och liknande, men han är som sagt inte med oss längre och kan inte förklara hur han menade/tänkte alternativt rätta sig själv så ingen ide’ att älta och spekulera mer i vartenda ord han skrivit)

    Ger en teaser här, mest för att se om intresse finns, samt för att ge mig själv en spark i baken att se till att jag skriver klart…. meningen med det hela är inte att bara det här med pH utan att egentligen försöka trycka ut djupare förståelse om näring, jordodling och komplexiteten främst.

    Innehållet blir något i stil med:

    Vad är en jon?
    Vad är ett salt?
    Lösning vs blandning
    organisk substans, vad det är
    macronäringsämnen, lite allämnt om dem, hur de tas upp, passivt och aktivt. hur de i vissa fall påverkar upptaget av varandra.
    Katjonskapacitet, hur det funkar, vilka typer av medium som har hög/låg
    jord vs jord vs interta medium, återkoppling till både katjonskapacitet och organisk substans. Perlite och liknandes vara eller icke vara.
    återbesök på pH skalan… med alltihop tidigare nämnt i bagaget men den obehagliga slutsatsen att det inte finns ett givet optimalt värde när man odlar i “jord” (som inte direkt är en skarp definition alltså) utan att det kan variera ganska mycket beroende på hela karusellen.

    sorry om jag nu själv bidrog till nedskräpande i din bildtråd,

  • lesseboo

    Member
    2011-11-27 at 17:45

    Tjoooohooooo !!! JOOOOOOOOOOOOOO !!! Kör på det cthullu,vi är säkert många som vill suga i sig nyttig info för kommande odlingar.
    Sorry för ot…Men :D

  • hasselasse

    Member
    2011-11-27 at 19:13

    Jag ältar inte hörni, jag bara föröker vara med och klargöra saker och ting :D

    Va ju just det jag frågade på förra sidan, om du tagit upp det du skrev på förra sidan i din tråd cthullu? Nu säger du att du ska göra det vilket är underbart!

    Kärlek till er alla! :love:

  • fritte

    Member
    2011-11-28 at 15:44

    RÖK-RAPPORT PÅ LSD (från barney’s farm):

    -Först ska det sägas att den lilla bud jag tog har inte torkat mer än 3 dagar och river lite i halsen pga detta.

    -En väldigt god smak har den iaf. Helt klart en smak av vanilj. Det är absolut ett av det bästa high jag haft någonsin, det går nästan inte att förklara, jag känner mig otroligt närvarande och min hörsel, smak och känsel är på topp av sin förmåga.
    Så är ju budsen väldigt fina att se på nu efter några bloss, kristallerna glimrar verkligen fint mot ljuset.

    Denna strain rekommenderar jag på alla sätt; enkel att odla, klarar det mesta. Otroligt fin att se på från liten flicka till gammal dam. Hanterade både topping och ett flertal ned bindningar(LST) på ett utmärkt sätt. Smaken är väldigt fin och känslan efter några bloss är fantastisk!

    Det där låter ju underbart! Längtar till mina damer är färdiga att rökas också är väldigt sugen på att röka LSD’n då jag enbart hört bra om den :)

    Har du vägt vad du fick från allt? Kanske har missat det 🙄

  • robinho

    Member
    2011-11-28 at 19:42

    @frilansaren Tackar för fina ord kompis!
    Ja jäklar vad fint det smakade, iaf LSD’n, har bara test-rökt den än.

    @cthullu Det låter som en väldigt smart idé. Vi är många som blir glada för den info du lämnar.

    @Fritte Ja du kommer bli väldigt glad när din LSD är klar, riktigt fint röka måste jag säga.

    Nej, jag har ingen anledning att skaffa en våg (mer för ert intresse i sånt fall).
    Men kanske jag borde skaffa en våg, kan vara intressant att veta hur mkt jag fick ut. Tack för idéen!

  • darkwithin

    Member
    2011-11-28 at 20:28

    @cthullu wrote:

    Börjat skissa på ett längre överkurs inlägg till min odlingstankartråd,

    Jag kommer läsa det!

    Mvh

  • robinho

    Member
    2011-11-28 at 22:29

    Nu är allt klart för den här gången och visst blev det en hel del grönt:




    5 IKEA burkar blev det tillslut

    See you next time vänner

  • darkwithin

    Member
    2011-11-29 at 06:01

    Vackert, ses!

  • hasselasse

    Member
    2011-11-29 at 06:22

    Snyggt :D ! Ser ju så jävla fint ut när det ligger i burkar sådär..

    Nu önskar jag dig lycka till med kommande odlingar.

  • strangebabylon

    Member
    2011-11-29 at 13:43

    mums!

Page 11 of 12

Log in to reply.