Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Reprisering av High Chaparall Från CB Cup 060817

  • Reprisering av High Chaparall Från CB Cup 060817

    Posted by the_mighty on 2006-08-17 at 10:40

    För alla er som missade avsnittet när Filip och Fredrik var på cupen och tittade (??!!) på all härlig ganja som förgasades till en dimma de flesta här på swecan skulle vilja gå vilse i. 23:00 går avsnittet på kanal 5, om du inte har sett det så se det. Det här är svensk tv som det skulle kunna vara, utan pekpinnar och sega moralkakor bakade av blyrövarna på SVT.

    Fridens// the_mighty

    replied 17 years, 10 months ago 7 Members · 11 Replies
  • 11 Replies
  • reaper

    Member
    2006-08-17 at 15:34

    ska lätt kolla på det.missade när den gick förut.tack för upplysningen, hade ingen aning att det skulle komma ikväll :D

  • silver_dollar

    Member
    2006-08-17 at 22:10

    shit asso, gud va ja älskar det programmet, kan se det hur många gånger som helst !

    älskar när dom sitter och snackar och fått lite för mycket “passiv rökning” 😆

    eller när filip hostar mellan klippen 😆

  • reaper

    Member
    2006-08-17 at 22:13

    äääh dom drvr ju md tonr…..tyckr han md muhan vrkar vara n lttk bracka.

    Vll hllr vara om lar ljonborg….hörd n dt?

    kul att allt grä dock!

  • reaper

    Member
    2006-08-17 at 22:47

    Såg det nyss av en ren slump :D Riktigt skönt att se.

  • Silent_Bob

    Member
    2006-08-18 at 08:19

    Varje gång jag ser programmet får jag lust att åka ner till Cannbabis cup, inte för cannabisen den får man ju alltid tag på i Amsterdam. Nä, jag vill åka ner till cupen bara för att träffa alla totalt nerrökta karaktärer 😆

    Well, maybe next year 😉

  • herb_man

    Member
    2006-08-18 at 09:13

    programet är riktigt skoj. synd bara att dom driver lite väl mycket med stoners.

  • dada

    Member
    2006-08-18 at 09:33

    @Silent_Bob wrote:

    Nä, jag vill åka ner till cupen bara för att träffa alla totalt nerrökta karaktärer 😆

    Jag vill åka ner och VARA en totalt nerrökt karaktär. 😉

    Jävligt fint avsnitt hursomhelst! Men, som sagt, trist att den korte hånar alla stoners så mycket. :/

  • the_mighty

    Member
    2006-08-18 at 10:31

    Äh, klar de driver med snubbarna, det är ju lite grisfest över arrangemanget. Jmfr med svenska ungdomar som åker till Kos två veckor och super ner sig till apstadiet. Det här är ju samma sak förutom att det är amerikanska ungdomar, de röker gräs och är i amsterdam. Jag skulle skratta arslet av mig om de plojade lite med en packad svenne-banan på Kos, då måste jag ju få skratta när feta obildade amerikaner är så nedrökta att de knappt ser. Jag skulle inte ha något emot att någon drev med mig när om var så borta så länge det gjordes med glimten i ögat.

  • reaper

    Member
    2006-08-18 at 12:49

    Äh, klar de driver med snubbarna, det är ju lite grisfest över arrangemanget. Jmfr med svenska ungdomar som åker till Kos två veckor och super ner sig till apstadiet. Det här är ju samma sak förutom att det är amerikanska ungdomar, de röker gräs och är i amsterdam. Jag skulle skratta arslet av mig om de plojade lite med en packad svenne-banan på Kos, då måste jag ju få skratta när feta obildade amerikaner är så nedrökta att de knappt ser. Jag skulle inte ha något emot att någon drev med mig när om var så borta så länge det gjordes med glimten i ögat.
    _________________

    WORD!

    vore grymt om dom drog till kos eller liknande! skulle vara roligt att jämföra. snarliktmentvärtomlixom

  • enviousness

    Member
    2006-08-18 at 14:43

    @dada wrote:

    Men, som sagt, trist att den korte hånar alla stoners så mycket. :/

    Det kan bero på att den mannen har ett av de sämsta självförtroendena i Sverige. (Med en far som intresserar sig för allt utom sonen, kanske det inte är så konstigt.) Du får nog leta länge efter två så småsinta människor som P&F.

    Två bortskämda snorungar som “växt” sig sin väg in i journalist och tv-världen slirandes mellan idiotiska “it-satsningar” under den stora bubblans period, tvivelaktiga kvällstidningsavdelningar och TVtrav-satsningar(?). Med den bakgrunden är det kanske inte så konstigt att de inte är skickligare som programledare än vad de är.

    Och det är sant det du säger mighty. Men i det här fallet är det inte P&F som gör programmet roligt, utan vad de visar upp. Det som gör det där inslaget, är som många säger tillställningen i sig och alla sjuka karaktärer på plats. Det enda de två äggen gör i programmet är faktiskt mer eller mindre att glida runt och fälla nedlåtande kommentarer om folk. Sen om man väljer att inte se igenom det och anse att det är F&P som är roliga, och inte platsen de befinner sig på..ptja. Man kan göra en sån här sak med glimten i ögat, och utan. Att se charm och karisma hos dessa två cyniska, elitistiska och oförskämda muppar är för mig obegripligt. Ser inte till så mycket som en glimt av den där glimten hos de två liven.

    Jag uppskattar visserligen deras intervjuprogram “Ett herrans liv” ibland, men återigen, så är det intressanta omständigheter, i det här fallet en intressant gäst, som pratar ut och bjuder på sig själv som gör programmet kul. Så fort det dyker upp en gäst som är det minsta återhållsam, faller hela showen. (som med Lasse Berghagen, exempelvis.)

    Runar var kul fast han höll tillbaka för att det var så uppenbart att han ljög hela tiden :)

    Hissa OT-flaggan!

  • reaper

    Member
    2006-08-24 at 22:51

    Var det ingen som märkte att reprisen var sönder editerad? Nu fick man ju inte se när dom var stekta på slutet, tror dom satt i Greenhouse då. Massa grejer dom ha ändrat på. Maby “The Man” has edit the rerun 👿

Log in to reply.