-
REMKO RKL 260
Det är en manick, en portabel luftkonditioneringsmasin, som löser alla era ventilationsproblem/nedkylning. Jag ska ha den i min gardrob 60*120*180 för att svalka en 400 W hårt arbetande HPS. Maskinen är bara 80*40*40, men kyler ner mitt utrymme till minusgrader om jag så vill det på ett par ynka ögonblick. Dessutom kan man ställa in så att den bara fungerar som fläkt, dvs. gammal luft blåses ut ur gardroben och ersätts med ny fräsch. i toppen av den går en 1 meters ventilationsslang ut 10 cm i diameter. Alltså jag behöver blott borra några hål, sen kan jag hålla magiska 25 grader sommar som vinter, till en ringa kostnad. Dock kostar den en del, runt 15000 kr när vi köpte den för nåt år sen….ibland ska man ha tur.
By the way…skönt att vara tillbaka, fastnade i ett hiskligt Top 44 rus i 6 månader eller så. Pissgräs!!! Starkt och väl framodlat, men den psykadeliska effekten var skum och otäck. Inget skrattgräs m.a.o. Efter att ha rökt en jäkla massa sorter vill jag avråda er att odla detta gräs, satsa på kvalitet istället för kvantitet. Min favvisar är northern light och puple haze. Inte för inte som northern light är världen kändaste sort. Det är faktiskt en jäkla skillnad mellan sorter, jag har levt längre tider med olika sorter….då märker man det verkligen. Ha D gott, lovar att bli lite flitigare här på sidan. Tack MrY för denna underbara sajt
Stoney
Log in to reply.