Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Rekomenderar 400 eller 600w kitt med dig. ballast

  • Rekomenderar 400 eller 600w kitt med dig. ballast

    Posted by juckmuck on 2008-07-08 at 01:30

    kollade in hydrogardens nya sida och såg detta för 1899,00kr…
    minns inte på rak arm vad jag gav men bra pris och fan så sjyst kille som har det-..fredrik heter han om jag inte minns fel

    Gäller april månad…

    Som något av ett nyöppningserbjudande kör vi detta kompletta kit som ger alla chansen att komma över ett Digitalt kitt till ett mkt rimligt pris.

    Ballasten:

    Detta är ett 600w kit med en digital ballast av högsta kvalitét ifrån LumLux Lighting. Vi har här på Hydrogarden testat ballasten sen Juli-07 med ett kanon resultat som följd. Det kan tyckas kostsamt med en digital ballast, men används den löpande blir det snart billigare än att köpa en vanlig magnet ballast.

    Fördelarna med en digital ballast är många, bla:

    -Dom drar ca 20-30% mindre ström, bra för din plånbok och miljön

    -Din bulb håller ca 2-3ggr så länge!

    -En 400w ballast väger endast ca 3kg

    -Den blir inte varmare än att du kan hålla den i handen

    -Du behöver endast koppla in själva reflektorn själv

    Bulben:

    Gib Flower Spectre är en standardlampa som du blommar alla dina plantor och växter med.

    Reflektorn:

    Reflektorn när en högblank V-Kap reflektor med skyddsplast som måste tas bort innan reflektorn tas i bruk och är mycket enkel att hänga upp.

    replied 15 years, 10 months ago 3 Members · 7 Replies
  • 7 Replies
  • reaper

    Member
    2008-07-08 at 05:09
    Juckmuck wrote:
    Det kan tyckas kostsamt med en digital ballast, men används den löpande blir det snart billigare än att köpa en vanlig magnet ballast.

    Fördelarna med en digital ballast är många, bla:

    -Dom drar ca 20-30% mindre ström, bra för din plånbok och miljön

    Bra erbjudanade, tack för tipset.

  • reaper

    Member
    2008-07-08 at 05:11

    finfint erbjudande.

  • juckmuck

    Member
    2008-07-08 at 05:43

    och jag lovar ni kommer bli grymt nöjd med servicen..har aldruig stött på bättre och snällare person i telefon…helt ärligt..kostar ju en slant domdär ballastarna men det tjänar man in till sist..så jag tänkte jag skulle säga åt er om ni går i tankar om upgrades :)

  • reaper

    Member
    2008-07-08 at 06:25

    @Juckmuck“]och jag lovar ni kommer bli grymt nöjd med servicen..har aldruig stött på bättre och snällare person i telefon…helt ärligt..kostar ju en slant domdär ballastarna men det tjänar man in till sist..så jag tänkte jag skulle säga åt er om ni går i tankar om upgrades wrote:</em/

    Blir nog ingen update för mig har för mycke utrustning andvänder inte ens en fjärdedel :/

    Men helt klart fiinfint erbjudande o skönt att höra att de är bra service o trevliga snubbar som sköter de.

    pz

  • juckmuck

    Member
    2008-07-08 at 08:19

    tänkte bara lägga ut info om honom för han är billigast i sverige på godissaker enligt vad jag har kollat…

  • ganjanils

    Member
    2008-07-08 at 16:50

    Ja va o handla av den killen direkt i affären och han va skitschysst!
    Fick massa tips och råd hur ja skulle göra för han märkte nog att det va min första odling 😳

  • juckmuck

    Member
    2008-07-08 at 17:21
    GanjaNils wrote:
    Ja va o handla av den killen direkt i affären och han va skitschysst!
    Fick massa tips och råd hur ja skulle göra för han märkte nog att det va min första odling 😳

    vi har bara talats vid i telefon och mail …har inte fått så bra bemötande från någo försäljare förrut om jag tänker på hur mkt jag handlat via internet och irl…

Log in to reply.