Ett svenskt cannabisforum › Forums › Coffeeshopen › Cannabisodling › Räcker en 400w hps?
-
Räcker en 400w hps?
Posted by reaper on 2002-10-27 at 14:59Jag håller på att starta upp min första odling och har införskaffat en 400w hps. Behövs det några fler lampor än den eller går det bra att använda den genom hela odlingsfasen?
replied 22 years, 5 months ago 3 Members · 6 Replies -
6 Replies
-
Ska väl gå bra? Hört att man kan ha en liten le lampa som lyser på plantorna också i veg!
-
Irie!
Hur stort e ditt odlings utrymme o hur många plantor ska du ha? En 400wattare kommer du långt på men du måste nog förklara dig lite mer, seen?! 😉 -
Det beror på en en del saker t.ex hur stort ditt utrymme är…
det kan ju bli rätt så varmt om man har för litet så då måste du ha en fläkt…
MVH G-13s
-
Mitt odnlingsutrymme är en garderob med måtten 45x55x200cm. Jag kommer att skaffa en fläkt som blåser mot plantorna, och dörren kommer att vara öppen stora delar av tiden.
Det kanske blir att inhandla en Le lampa att ha i vegg… -
Du har precis som ja´! 400wattarn räcker lätt i en garderob! Har du garderoben i såvrummet elle? Jag har det o fan va svårt det va att såva på nätterna när jag veggade min planta, he he! Vem fan vill ha en 400wattare rakt i synen när man försöker att såva?! Sista 2 veckorna innan jag satte den i blom så fick jag såva i soffan, orkade inte mer!
-
Med en 400W HPS-lampa så kommer du att få stora värmeproblem på ett sådant litet odlingsutrymme (en halv kvadratmeter) såvida du inte kan ordna med rejält tilltagen ventilation. En 400W HPS är avsedd för ett större utrymme!
Log in to reply.