Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Projekt mot cannabis 2011-2012…..på full gång sedan 1984.

  • doktor_knark

    Member
    2012-05-03 at 11:34

    Man skall försöka se positivt på det hela, mycket bättre och gör en inte lika ilsken och uppe i varv.

    De måste lägga enorma summor för något som endast i bästa fall bevarar status quo, men som förmodligen bara fördröjer förlusten.

    Cannabis är kul och ett bättre alternativ till alkohol.

    Sådär, nu skapade jag lite motpropaganda och det var helt gratis! Alltså, vi vinner på poäng. Fast det är klart, räknar man in alla böter vi bidrar med, så blir ekvationen kanske inte så gynsam för oss. Men det är svårt att beräkna, fängelse och provtagning kostar förmodligen mer. Men vi måste öka kostnaden för fienden om vi skall påskynda det hela.

  • cthullu

    Member
    2012-05-03 at 14:21

    haha, projekten

    Nationella cannabisnätverket | Kunskapsspridning, virtuell rådgivning och tidig upptäckt av cannabisbruk

    Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning | Kunskapshöjande insatser om cannabis

    Riksförbundet föräldraföreningen mot narkotika | Stöd till anhöriga bland annat via ”webbinarier”

    låter verkligen som klassiska bidragsfisken/försnillning där de kommer utföra trams och sedan går det inte att mäta några konkreta resultat.
    Speciellt den första. 4 fucking miljoner och de lär typ slänga upp en kass hemsida med lite copy paste:ad standard propaganda bara och sedan ljuga ihop vilken positiv inverkan och hur många personer de nått ut till…. en classic. Har för mig att Torgny M sysslade mycket med sådant förut.

  • laserapa

    Member
    2012-05-03 at 15:29

    Kunskapshöjande insatser om cannabis, 1100 000 kr

    Det borde vara med dom pengarna dom tar del av den nyaste forskningen om cannabis. Det gör dom bara gott.

    Sen gör dom film och lär ut vad dom lärt sig

    Produktion av film om myterna om cannabis, riktad till vuxna och ungdomar 900 000 kr

  • doktor_knark

    Member
    2012-05-03 at 16:03

    Cthullu,
    ja, det är en industri. Dessa organisationer är först och främst lojala emot sin egen överlevnad. Att ha lika många arvoderade tjänster. Deras position blir kringskuren mer och mer. I och med att deras position är baserad på en lögn så bildas ingen ny kunskap inom dessa organisationer. De får pengar för att göra samma gamla grejer, de som varit med längst som sitter på de arvoderade tjänsterna kan inte vara omedvetna om sin prekära position, deras fokus blir att bevara sitt jobb först och främst.

  • thaistick

    Member
    2012-05-07 at 03:51

    Doktor knark: Du nämnde mycket bra, en grej det där med fängelser
    och piss-tagningen, det är även detta betalt från våra och andras fickor..
    Dessa stora organ som polis fängelsevakter och sjuktvårds folk inom
    frivården mm lever på denna lag, detta gäller även läkemedel, olja, trä, bomull osv osv..

    vad jag ville säga är att du inte ska räkna in “deras” kostnader för, dom är icke existerande då dom använder skatte medel till att börja med..
    alla som inte jobbar alls med dessa områden blir juh totalt blåsta på pengar frihet och absolut stolthet som vuxna individer..

  • doktor_knark

    Member
    2012-05-07 at 13:52

    Visst, “de” lever på det, men “de” betalar inte för det. Kostnaden för att hålla deras business under armarna skall bli så dyr att medelsvensson till slut säger: Fuck it! Låt “andras” ungar knarka, det kan inte bli dyrare än den här jävla lagstiftningen…

    Därför säger jag alltid, begär blodprov (dyrare), begär din dag i rätten (svindyrare), ta mycket resurser i anspråk. Inte ett krav jag tycker andra måste leva efter, det jag lever efter, alla pallar inte vara haverister, men ibland lönar det sig att slåss, slogs emot min hyresvärd trots att alla mina medelklassidioter till vänner sa, varför orkar du ens bry dig. Jag vann.

    “Foga dig så får du godis” är medelklassens filosofi, och den stämmer inte!

    EDIT: Jag har varit den foglige, den laglydige. Ägnat drygt ett decennie åt att driva frågan om en vettig narkotikapolitik, utan att någonsin rökt, alltid tackat nej de få gånger jag erbjudits. Ändå har jag blivit kallad knarkare och att jag argumenterar för att få knarka i fred osv. (Detta var på rave tiden, ja jag är så gammal…) Till slut sa jag: Fuck it, homosexuella fick inte sina mänskliga rättigheter genom avhållsamhet, så nu visar jag dem en knarkare som sköter sitt jobb, sitt liv och sin familj, MINST lika bra som medelklassidioterna och nykteristerna!

Log in to reply.