Ett svenskt cannabisforum Forums Universitetet – Samhälle och kultur U| Övrigt odlande Pinjenötter>Träd? [Bilder från 27 Mars 2003]

  • Pinjenötter>Träd? [Bilder från 27 Mars 2003]

    Posted by reaper on 2003-03-14 at 02:40

    Hejsan! Utan att jag visste det hade några pinjenötter som jag fick av en fransk bonde för många år sedan (1991 tror jag det var) börjat gro i en kruka (jag hade slängt i dem där för att jag trodde att de var döda/oätliga)

    Men för några dagar sedan skulle jag slänga nötterna istället för att låta dem skräpa i krukan. Då upptäckte jag att det gick ner en grön “stam” från en av nötterna direkt ner i jorden! 😯

    Därför satte jag in krukan i min garderob under 3LE lampor och detta kom upp igår! Bilderna är i lite dålig kvalitet pga att jag inte lyckades komma nära med kameran utan att få det suddigt.

    Så vad tror ni? Någon som har erfarenhet av pinjenötter? Kommer jag få ett träd? 😆

    replied 21 years, 1 month ago 3 Members · 13 Replies
  • 13 Replies
  • reaper

    Member
    2003-03-14 at 13:10

    Jag vet faktiskt inte, men skulle kunna tänka mej det dock :D .
    Fast jag tror det kommer ta ett tag att få upp ett träd, fast å andra sidan en rolig grejj, håll oss uppdaterade, säkert fler än jag som är intresserade om hur det går.

    fridens.

  • reaper

    Member
    2003-03-14 at 14:22

    Fräck planta. 😉

  • reaper

    Member
    2003-03-15 at 17:58

    Har inte hänt så mycket så jag har inte tagit några bilder. De långa “spröten” har dock vikt ner sig lite mer och ser ut som ett parasoll mer…

    Ska ladda upp mer bilder när det händer något!

    MVH
    /Cloud

  • reaper

    Member
    2003-03-15 at 21:38

    Läcker planta! :)

    Vad har du mer för kul saker där, kring pinjeträdet?

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 01:15

    radix tyvärr inte så roliga saker som man kan tro. Mina föräldrar kom på min expriment odling med fågelfröhampa och beordrade att jag skulle ta bort den. Då sa jag att det vore synd att låta min setup gå till spillo så jag satte in lite krukväxter på “kurering”.

    De hängde lite och kaktusen som skymtas till höger på den första bilden reste sig med ny kraft efter endast 1 dygn.

    Dock monterade jag ihop min 250W MH idag, JÄVLAR vad den lyser alltså..hade ingen aning om att de var så starka. Det blev ett enda solarie av mitt rum när jag testade den! 8)

  • trestor

    Member
    2003-03-16 at 02:51

    Hehe.. alla blir lika förvånade första gången man kör igång en sån :)

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 08:18

    Tänk på att växter inte kan bli större om dom inte får tillräckligt med utrymme även neråt.

    Varför inte odla peyote eller san pedro, ser ut som vanliga kaktusar så dina föräldrar lär inte misstänka ngt.

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 14:53

    Trestor Hehe det kan jag tänka mig. Fick en chock!

    sattlaman Tja…vet inte riktigt varför jag skulle odla sådana mer än för skojs skull..i alla fall som nuläget är tycker jag meskalin verkar lite farligt. För jag antar att det är det som finns i dem?

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 17:38

    Nånå, tänk nu på att inte uppmana till brottslighet. De läckra små meskalinkaktusarna (som kan köpas på nätet billigt) är narkotika om man stoppar dem i mixern, och sådant vill vi inte diskutera på SweCan. Sådant kan man istället diskutera på http://www.magiskamolekyler.org…. ifall man inte är smart nog för att förstå att en substans inte varit olaglig om den inte var farlig. 🙄 (:twisted:)

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 17:43

    Timjan är en annan bra kryddört som trivs under starka lampor.

  • high-jack

    Member
    2003-03-16 at 19:33

    Häftigt med pinjenötter! Är det lika enkelt med jordnötter? Det måste iaf provas 8)
    Håll oss uppdaterade.

  • reaper

    Member
    2003-03-16 at 22:42

    radix Tja..timjan kanske vore något..=) Inte så Intressant att odla kanske men bra till matlagning!
    Anar jag Salvia.D i kanten av bilden? :)

    Jordnötter…tja isåfall lär man ju inte köpa olw’s saltade! :D

  • reaper

    Member
    2003-03-27 at 02:07

    Hejsan! Här kommer en liten uppdatering på Pinjenötterna…
    Får aldrig riktigt bra fokus med kameran trots autofokus…måste vara för darrig på handen eller något sånt. De duger i kvalitet i alla fall.

    Den nya växten som kommit upp kom som en chock för mig när jag skulle fota dem. Har lämnat allt ifred i några dagar nu och det har tydligen visat sig att en av de nötter som jag trodde var död och därför tryckte ner riktigt mycket i jorden har stretat sig upp och tryckt bort ett chok torr jord. Dessa är ena riktigta baddare på och överleva. Kom ihåg att nötterna är sedan omkring 1991.

    Notera hur de verkligen kryper ur sitt skal… :)

Log in to reply.